Automobilka Volkswagen se poměrně rychle vypracovala na pozici jednoho z největších výrobců automobilů světa, kde se drží dodnes. Řadu lidí však jistě překvapí fakt, že jejím nejvyráběnějším a možná i nejoblíbenějším produktem nejsou automobily. Jsou to totiž uzeniny.
Přesněji řečeno se jedná o klobásy, konkrétně o tzv. Currywurst. Tento typ uzeniny je totiž v Německu velice populární a tak není divu, že se ve Volkswagenu vyrobí každý den desítky tisíc kusů. Na této pochutině si pak kromě zaměstnanců mohou pochutnat i obyčejní lidé mimo automobilku.
Jen za minulý rok společnost Volkswagen vyrobila cca 6.8 milionů kusů těchto klobás, což dokonce převyšuje počet automobilů značky Volkswagen (nikoliv automobilů z koncernu), které automobilka za minulý rok prodala po celém světě. Přijde vám to neuvěřitelné? Pak stojí za zmínku, že v roce 2015 se prodalo dokonce 7.2 milionu Volkswagen Currywurstů, zatím co celý koncern prodal dohromady "jen" 5.82 milionu automobilů.
Volkswagen má s výrobou klobás bohaté zkušenosti. Jejich výroba byla zahájena již v roce 1973 a celá produkce byla určena pouze pro zaměstnance automobilky. O 45 let později se však Volkswagen rozhodl nabídnout své Currywursty i v německých obchodech. Své místo by uzeniny měly mít i v některých dealerstvích a dokonce je najdete i v oficiálním katalogu náhradních dílů pod číslem 199 398 500 A.
Sladko-kyselé klobásy jsou vyráběny zejména z vepřového masa, které je dováženo do speciálního závodu ve Wolfsburgu třikrát týdně. „Naše Currywursty obsahují pouze 20 % tuku, zatím co u většiny ostatních je to běžně okolo 35 %," uvádí hlavní řezník Franco Lo Presti, který se výrobou zabývá již od roku 1979. V současnosti se však vyrábí dokonce i vegetariánská varianta.
Dostupnost na českém trhu jsme bohužel nevypátrali, ovšem podle některých diskuzí mají být speciální klobásky od Volkswagenu občas dostupné v zaměstnaneckých kantýnách závodů Škoda Auto.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.