Automobilka Volkswagen se poměrně rychle vypracovala na pozici jednoho z největších výrobců automobilů světa, kde se drží dodnes. Řadu lidí však jistě překvapí fakt, že jejím nejvyráběnějším a možná i nejoblíbenějším produktem nejsou automobily. Jsou to totiž uzeniny.
Přesněji řečeno se jedná o klobásy, konkrétně o tzv. Currywurst. Tento typ uzeniny je totiž v Německu velice populární a tak není divu, že se ve Volkswagenu vyrobí každý den desítky tisíc kusů. Na této pochutině si pak kromě zaměstnanců mohou pochutnat i obyčejní lidé mimo automobilku.
Jen za minulý rok společnost Volkswagen vyrobila cca 6.8 milionů kusů těchto klobás, což dokonce převyšuje počet automobilů značky Volkswagen (nikoliv automobilů z koncernu), které automobilka za minulý rok prodala po celém světě. Přijde vám to neuvěřitelné? Pak stojí za zmínku, že v roce 2015 se prodalo dokonce 7.2 milionu Volkswagen Currywurstů, zatím co celý koncern prodal dohromady "jen" 5.82 milionu automobilů.
Volkswagen má s výrobou klobás bohaté zkušenosti. Jejich výroba byla zahájena již v roce 1973 a celá produkce byla určena pouze pro zaměstnance automobilky. O 45 let později se však Volkswagen rozhodl nabídnout své Currywursty i v německých obchodech. Své místo by uzeniny měly mít i v některých dealerstvích a dokonce je najdete i v oficiálním katalogu náhradních dílů pod číslem 199 398 500 A.
Sladko-kyselé klobásy jsou vyráběny zejména z vepřového masa, které je dováženo do speciálního závodu ve Wolfsburgu třikrát týdně. „Naše Currywursty obsahují pouze 20 % tuku, zatím co u většiny ostatních je to běžně okolo 35 %," uvádí hlavní řezník Franco Lo Presti, který se výrobou zabývá již od roku 1979. V současnosti se však vyrábí dokonce i vegetariánská varianta.
Dostupnost na českém trhu jsme bohužel nevypátrali, ovšem podle některých diskuzí mají být speciální klobásky od Volkswagenu občas dostupné v zaměstnaneckých kantýnách závodů Škoda Auto.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).