Automobilka Volkswagen se poměrně rychle vypracovala na pozici jednoho z největších výrobců automobilů světa, kde se drží dodnes. Řadu lidí však jistě překvapí fakt, že jejím nejvyráběnějším a možná i nejoblíbenějším produktem nejsou automobily. Jsou to totiž uzeniny.
Přesněji řečeno se jedná o klobásy, konkrétně o tzv. Currywurst. Tento typ uzeniny je totiž v Německu velice populární a tak není divu, že se ve Volkswagenu vyrobí každý den desítky tisíc kusů. Na této pochutině si pak kromě zaměstnanců mohou pochutnat i obyčejní lidé mimo automobilku.
Jen za minulý rok společnost Volkswagen vyrobila cca 6.8 milionů kusů těchto klobás, což dokonce převyšuje počet automobilů značky Volkswagen (nikoliv automobilů z koncernu), které automobilka za minulý rok prodala po celém světě. Přijde vám to neuvěřitelné? Pak stojí za zmínku, že v roce 2015 se prodalo dokonce 7.2 milionu Volkswagen Currywurstů, zatím co celý koncern prodal dohromady "jen" 5.82 milionu automobilů.
Volkswagen má s výrobou klobás bohaté zkušenosti. Jejich výroba byla zahájena již v roce 1973 a celá produkce byla určena pouze pro zaměstnance automobilky. O 45 let později se však Volkswagen rozhodl nabídnout své Currywursty i v německých obchodech. Své místo by uzeniny měly mít i v některých dealerstvích a dokonce je najdete i v oficiálním katalogu náhradních dílů pod číslem 199 398 500 A.
Sladko-kyselé klobásy jsou vyráběny zejména z vepřového masa, které je dováženo do speciálního závodu ve Wolfsburgu třikrát týdně. „Naše Currywursty obsahují pouze 20 % tuku, zatím co u většiny ostatních je to běžně okolo 35 %," uvádí hlavní řezník Franco Lo Presti, který se výrobou zabývá již od roku 1979. V současnosti se však vyrábí dokonce i vegetariánská varianta.
Dostupnost na českém trhu jsme bohužel nevypátrali, ovšem podle některých diskuzí mají být speciální klobásky od Volkswagenu občas dostupné v zaměstnaneckých kantýnách závodů Škoda Auto.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.