Pokud má člověk to štěstí, že se může osobně podívat na závody Formule 1, je celkem pochopitelné, že si sebou přinese foťák, nebo se alespoň pokusí zachytit nějaký ten moment na objektiv svého mobilního telefonu. Hlavní hrdina našeho příběhu si však zvolil poněkud nezvyklý přístroj - kameru určenou ke kapesní konzoli Game Boy Color.
Tim Binnion, vášnivý fanoušek závodů Formule 1, měl to štěstí, že se mohl minulý měsíc vypravit do Šanghaje, kde se konal závod Velké ceny Číny. Stejně jako řada dalších diváků si i Tim přinesl kameru, ovšem nešlo o žádnou zrcadlovku, kompakt ani výkonný telefon. Tim si totiž přinesl starší foťák vycházející z konzole Game Boy.
Konzoli Game Boy Color i s fotoaparátem Game Boy Camera si Tim koupil teprve minulý rok k vánocům, neboť si jako malý nemohl užívat možnosti zahrát si své oblíbené hry z Nintenda na cestách. Tím ale Timova výbava ani zdaleka nekončí.
Už před delší dobou si totiž Tim všiml lidí, kteří vybavují své mobilní telefony a kompaktní fotoaparáty malými teleskopickými objektivy, kterých se dá na internetu sehnat celá řada. S blížící se Velkou cenou si tak Tim také jeden objednal a na 3D tiskárně si nechal vytisknout speciální adaptér, díky kterému se dá objektiv nasadit před kameru. Paměť konzole Game Boy však dokázala pojmout jen 30 fotek, proto jim Tim rozšířil o úložiště na SD kartu.
Zvolená kamera však je a vždycky byla na úplném dně, co se kvality týče. Snaha zachytit s ní rychle pohybující se vozy by tak byla doslova zbytečnou. Tim však měl štěstí a povedlo se mu sehnat místo u výjezdu z hodně pomalých zatáček, takže rychlé vozy měl před sebou jakou na talíři a ještě k tomu v nízkých rychlostech.
Díky dobře zvolenému místu, pomalé jízdě a speciálnímu objektivu se tak Timovi podařilo zachytit řadu úchvatných snímků, které se mohly v devadesátých letech objevit klidně jako titulní fotka některé z her na téma F1 právě pro Gameboy.
Who would be mad enough to shoot @F1 cars with an 0.016 megapixel Game Boy Camera from 1998? That would be me! With the aid of a $10 smartphone zoom lens and a 3D printed lens mount, I managed to snap these at the #ChineseGP last month. 1. Both @mclaren of #fernandoalonso and #stoffelvandoorne 2. One of the @renaultsportf1 cars 3. One of the @mercedesamgf1 cars (in front of the #vettel banner - sorry!) 4. Race! Pretty sure the car in the foreground is one of the @scuderiaferrari . . #gameboy #gameboycamera #blackandwhite #retro #8bit #pixelart #retro #nintendo #bw #ninstagram #gameboy #f1 #formula1 #f1fanpics #motorsport #car #racing #mclaren #mercedesamgf1 #renaultsport #scuderiaferrari #wtf1
Nejlepší snímky, z nichž některé najdete v galerii, pochází právě z kombinace kamery a objektivu. Snímky pořízené bez tele-objektivu však připomínají jen zrnící 2-bitový odpad, jak trefně poznamenal web Kotaku. Pokud byste si chtěli projít celou galerii, není nic snazšího, než se podívat na Reddit či autorův Instagram.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?