Pokud má člověk to štěstí, že se může osobně podívat na závody Formule 1, je celkem pochopitelné, že si sebou přinese foťák, nebo se alespoň pokusí zachytit nějaký ten moment na objektiv svého mobilního telefonu. Hlavní hrdina našeho příběhu si však zvolil poněkud nezvyklý přístroj - kameru určenou ke kapesní konzoli Game Boy Color.
Tim Binnion, vášnivý fanoušek závodů Formule 1, měl to štěstí, že se mohl minulý měsíc vypravit do Šanghaje, kde se konal závod Velké ceny Číny. Stejně jako řada dalších diváků si i Tim přinesl kameru, ovšem nešlo o žádnou zrcadlovku, kompakt ani výkonný telefon. Tim si totiž přinesl starší foťák vycházející z konzole Game Boy.
Konzoli Game Boy Color i s fotoaparátem Game Boy Camera si Tim koupil teprve minulý rok k vánocům, neboť si jako malý nemohl užívat možnosti zahrát si své oblíbené hry z Nintenda na cestách. Tím ale Timova výbava ani zdaleka nekončí.
Už před delší dobou si totiž Tim všiml lidí, kteří vybavují své mobilní telefony a kompaktní fotoaparáty malými teleskopickými objektivy, kterých se dá na internetu sehnat celá řada. S blížící se Velkou cenou si tak Tim také jeden objednal a na 3D tiskárně si nechal vytisknout speciální adaptér, díky kterému se dá objektiv nasadit před kameru. Paměť konzole Game Boy však dokázala pojmout jen 30 fotek, proto jim Tim rozšířil o úložiště na SD kartu.
Zvolená kamera však je a vždycky byla na úplném dně, co se kvality týče. Snaha zachytit s ní rychle pohybující se vozy by tak byla doslova zbytečnou. Tim však měl štěstí a povedlo se mu sehnat místo u výjezdu z hodně pomalých zatáček, takže rychlé vozy měl před sebou jakou na talíři a ještě k tomu v nízkých rychlostech.
Díky dobře zvolenému místu, pomalé jízdě a speciálnímu objektivu se tak Timovi podařilo zachytit řadu úchvatných snímků, které se mohly v devadesátých letech objevit klidně jako titulní fotka některé z her na téma F1 právě pro Gameboy.
Who would be mad enough to shoot @F1 cars with an 0.016 megapixel Game Boy Camera from 1998? That would be me! With the aid of a $10 smartphone zoom lens and a 3D printed lens mount, I managed to snap these at the #ChineseGP last month. 1. Both @mclaren of #fernandoalonso and #stoffelvandoorne 2. One of the @renaultsportf1 cars 3. One of the @mercedesamgf1 cars (in front of the #vettel banner - sorry!) 4. Race! Pretty sure the car in the foreground is one of the @scuderiaferrari . . #gameboy #gameboycamera #blackandwhite #retro #8bit #pixelart #retro #nintendo #bw #ninstagram #gameboy #f1 #formula1 #f1fanpics #motorsport #car #racing #mclaren #mercedesamgf1 #renaultsport #scuderiaferrari #wtf1
Nejlepší snímky, z nichž některé najdete v galerii, pochází právě z kombinace kamery a objektivu. Snímky pořízené bez tele-objektivu však připomínají jen zrnící 2-bitový odpad, jak trefně poznamenal web Kotaku. Pokud byste si chtěli projít celou galerii, není nic snazšího, než se podívat na Reddit či autorův Instagram.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.