Pokud má člověk to štěstí, že se může osobně podívat na závody Formule 1, je celkem pochopitelné, že si sebou přinese foťák, nebo se alespoň pokusí zachytit nějaký ten moment na objektiv svého mobilního telefonu. Hlavní hrdina našeho příběhu si však zvolil poněkud nezvyklý přístroj - kameru určenou ke kapesní konzoli Game Boy Color.
Tim Binnion, vášnivý fanoušek závodů Formule 1, měl to štěstí, že se mohl minulý měsíc vypravit do Šanghaje, kde se konal závod Velké ceny Číny. Stejně jako řada dalších diváků si i Tim přinesl kameru, ovšem nešlo o žádnou zrcadlovku, kompakt ani výkonný telefon. Tim si totiž přinesl starší foťák vycházející z konzole Game Boy.
Konzoli Game Boy Color i s fotoaparátem Game Boy Camera si Tim koupil teprve minulý rok k vánocům, neboť si jako malý nemohl užívat možnosti zahrát si své oblíbené hry z Nintenda na cestách. Tím ale Timova výbava ani zdaleka nekončí.
Už před delší dobou si totiž Tim všiml lidí, kteří vybavují své mobilní telefony a kompaktní fotoaparáty malými teleskopickými objektivy, kterých se dá na internetu sehnat celá řada. S blížící se Velkou cenou si tak Tim také jeden objednal a na 3D tiskárně si nechal vytisknout speciální adaptér, díky kterému se dá objektiv nasadit před kameru. Paměť konzole Game Boy však dokázala pojmout jen 30 fotek, proto jim Tim rozšířil o úložiště na SD kartu.
Zvolená kamera však je a vždycky byla na úplném dně, co se kvality týče. Snaha zachytit s ní rychle pohybující se vozy by tak byla doslova zbytečnou. Tim však měl štěstí a povedlo se mu sehnat místo u výjezdu z hodně pomalých zatáček, takže rychlé vozy měl před sebou jakou na talíři a ještě k tomu v nízkých rychlostech.
Díky dobře zvolenému místu, pomalé jízdě a speciálnímu objektivu se tak Timovi podařilo zachytit řadu úchvatných snímků, které se mohly v devadesátých letech objevit klidně jako titulní fotka některé z her na téma F1 právě pro Gameboy.
Who would be mad enough to shoot @F1 cars with an 0.016 megapixel Game Boy Camera from 1998? That would be me! With the aid of a $10 smartphone zoom lens and a 3D printed lens mount, I managed to snap these at the #ChineseGP last month. 1. Both @mclaren of #fernandoalonso and #stoffelvandoorne 2. One of the @renaultsportf1 cars 3. One of the @mercedesamgf1 cars (in front of the #vettel banner - sorry!) 4. Race! Pretty sure the car in the foreground is one of the @scuderiaferrari . . #gameboy #gameboycamera #blackandwhite #retro #8bit #pixelart #retro #nintendo #bw #ninstagram #gameboy #f1 #formula1 #f1fanpics #motorsport #car #racing #mclaren #mercedesamgf1 #renaultsport #scuderiaferrari #wtf1
Nejlepší snímky, z nichž některé najdete v galerii, pochází právě z kombinace kamery a objektivu. Snímky pořízené bez tele-objektivu však připomínají jen zrnící 2-bitový odpad, jak trefně poznamenal web Kotaku. Pokud byste si chtěli projít celou galerii, není nic snazšího, než se podívat na Reddit či autorův Instagram.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.