Pokud má člověk to štěstí, že se může osobně podívat na závody Formule 1, je celkem pochopitelné, že si sebou přinese foťák, nebo se alespoň pokusí zachytit nějaký ten moment na objektiv svého mobilního telefonu. Hlavní hrdina našeho příběhu si však zvolil poněkud nezvyklý přístroj - kameru určenou ke kapesní konzoli Game Boy Color.
Tim Binnion, vášnivý fanoušek závodů Formule 1, měl to štěstí, že se mohl minulý měsíc vypravit do Šanghaje, kde se konal závod Velké ceny Číny. Stejně jako řada dalších diváků si i Tim přinesl kameru, ovšem nešlo o žádnou zrcadlovku, kompakt ani výkonný telefon. Tim si totiž přinesl starší foťák vycházející z konzole Game Boy.
Konzoli Game Boy Color i s fotoaparátem Game Boy Camera si Tim koupil teprve minulý rok k vánocům, neboť si jako malý nemohl užívat možnosti zahrát si své oblíbené hry z Nintenda na cestách. Tím ale Timova výbava ani zdaleka nekončí.
Už před delší dobou si totiž Tim všiml lidí, kteří vybavují své mobilní telefony a kompaktní fotoaparáty malými teleskopickými objektivy, kterých se dá na internetu sehnat celá řada. S blížící se Velkou cenou si tak Tim také jeden objednal a na 3D tiskárně si nechal vytisknout speciální adaptér, díky kterému se dá objektiv nasadit před kameru. Paměť konzole Game Boy však dokázala pojmout jen 30 fotek, proto jim Tim rozšířil o úložiště na SD kartu.
Zvolená kamera však je a vždycky byla na úplném dně, co se kvality týče. Snaha zachytit s ní rychle pohybující se vozy by tak byla doslova zbytečnou. Tim však měl štěstí a povedlo se mu sehnat místo u výjezdu z hodně pomalých zatáček, takže rychlé vozy měl před sebou jakou na talíři a ještě k tomu v nízkých rychlostech.
Díky dobře zvolenému místu, pomalé jízdě a speciálnímu objektivu se tak Timovi podařilo zachytit řadu úchvatných snímků, které se mohly v devadesátých letech objevit klidně jako titulní fotka některé z her na téma F1 právě pro Gameboy.
Who would be mad enough to shoot @F1 cars with an 0.016 megapixel Game Boy Camera from 1998? That would be me! With the aid of a $10 smartphone zoom lens and a 3D printed lens mount, I managed to snap these at the #ChineseGP last month. 1. Both @mclaren of #fernandoalonso and #stoffelvandoorne 2. One of the @renaultsportf1 cars 3. One of the @mercedesamgf1 cars (in front of the #vettel banner - sorry!) 4. Race! Pretty sure the car in the foreground is one of the @scuderiaferrari . . #gameboy #gameboycamera #blackandwhite #retro #8bit #pixelart #retro #nintendo #bw #ninstagram #gameboy #f1 #formula1 #f1fanpics #motorsport #car #racing #mclaren #mercedesamgf1 #renaultsport #scuderiaferrari #wtf1
Nejlepší snímky, z nichž některé najdete v galerii, pochází právě z kombinace kamery a objektivu. Snímky pořízené bez tele-objektivu však připomínají jen zrnící 2-bitový odpad, jak trefně poznamenal web Kotaku. Pokud byste si chtěli projít celou galerii, není nic snazšího, než se podívat na Reddit či autorův Instagram.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.