Pokud má člověk to štěstí, že se může osobně podívat na závody Formule 1, je celkem pochopitelné, že si sebou přinese foťák, nebo se alespoň pokusí zachytit nějaký ten moment na objektiv svého mobilního telefonu. Hlavní hrdina našeho příběhu si však zvolil poněkud nezvyklý přístroj - kameru určenou ke kapesní konzoli Game Boy Color.
Tim Binnion, vášnivý fanoušek závodů Formule 1, měl to štěstí, že se mohl minulý měsíc vypravit do Šanghaje, kde se konal závod Velké ceny Číny. Stejně jako řada dalších diváků si i Tim přinesl kameru, ovšem nešlo o žádnou zrcadlovku, kompakt ani výkonný telefon. Tim si totiž přinesl starší foťák vycházející z konzole Game Boy.
Konzoli Game Boy Color i s fotoaparátem Game Boy Camera si Tim koupil teprve minulý rok k vánocům, neboť si jako malý nemohl užívat možnosti zahrát si své oblíbené hry z Nintenda na cestách. Tím ale Timova výbava ani zdaleka nekončí.
Už před delší dobou si totiž Tim všiml lidí, kteří vybavují své mobilní telefony a kompaktní fotoaparáty malými teleskopickými objektivy, kterých se dá na internetu sehnat celá řada. S blížící se Velkou cenou si tak Tim také jeden objednal a na 3D tiskárně si nechal vytisknout speciální adaptér, díky kterému se dá objektiv nasadit před kameru. Paměť konzole Game Boy však dokázala pojmout jen 30 fotek, proto jim Tim rozšířil o úložiště na SD kartu.
Zvolená kamera však je a vždycky byla na úplném dně, co se kvality týče. Snaha zachytit s ní rychle pohybující se vozy by tak byla doslova zbytečnou. Tim však měl štěstí a povedlo se mu sehnat místo u výjezdu z hodně pomalých zatáček, takže rychlé vozy měl před sebou jakou na talíři a ještě k tomu v nízkých rychlostech.
Díky dobře zvolenému místu, pomalé jízdě a speciálnímu objektivu se tak Timovi podařilo zachytit řadu úchvatných snímků, které se mohly v devadesátých letech objevit klidně jako titulní fotka některé z her na téma F1 právě pro Gameboy.
Who would be mad enough to shoot @F1 cars with an 0.016 megapixel Game Boy Camera from 1998? That would be me! With the aid of a $10 smartphone zoom lens and a 3D printed lens mount, I managed to snap these at the #ChineseGP last month. 1. Both @mclaren of #fernandoalonso and #stoffelvandoorne 2. One of the @renaultsportf1 cars 3. One of the @mercedesamgf1 cars (in front of the #vettel banner - sorry!) 4. Race! Pretty sure the car in the foreground is one of the @scuderiaferrari . . #gameboy #gameboycamera #blackandwhite #retro #8bit #pixelart #retro #nintendo #bw #ninstagram #gameboy #f1 #formula1 #f1fanpics #motorsport #car #racing #mclaren #mercedesamgf1 #renaultsport #scuderiaferrari #wtf1
Nejlepší snímky, z nichž některé najdete v galerii, pochází právě z kombinace kamery a objektivu. Snímky pořízené bez tele-objektivu však připomínají jen zrnící 2-bitový odpad, jak trefně poznamenal web Kotaku. Pokud byste si chtěli projít celou galerii, není nic snazšího, než se podívat na Reddit či autorův Instagram.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?