Od 10. do 12. května 2018 proběhne v Karlových Varech 42. setkání veteránů, pořádané německým klubem BMW Club Mobile Classic. Význam události podtrhuje skutečnost, že se vůbec poprvé za svou historii odehraje mimo území Německa.
BMW Club Mobile Classic je jedním z největších mezinárodních značkových klubů BMW. Ve 25 zemích sdružuje více než 1400 majitelů a příznivců automobilů a motocyklů BMW všech modelových řad a roků. V pořadí 42. setkání členů klubu proběhne vůbec poprvé mimo území Německa, bude se konat od 10. do 12. května 2018 v Karlových Varech a jejich okolí. Na sobotu 12. května (15–17 hodin) je naplánován dojezd účastníků na karlovarské dostihové závodiště Holoubek, kde proběhne setkání účastníků veteránské rallye s majiteli vozů BMW divize M a fanoušky značky.
Setkání nebude pouze běžným srazem, ale účastníci společně absolvují scénickou jízdu s profesionálně připravenými zkouškami známými ze setinových rally. Při cestě Karlovarským krajem se svými vozy najedou celkem 268 kilometrů. Aktuálně je registrováno 104 posádek automobilů a 18 motocyklů z 10 zemí, včetně USA. Bude se tak jednat o jednu z největších akcí svého druhu konanou v České republice. Svým rozsahem může konkurovat i tradiční rally Carslbad Classic konané v polovině července, jejímž partnerem je BMW Group Česká republika.
Nejstarším vozem, který do Karlových Varů přijede, bude BMW 315 s karoserií Ihle z roku 1934. Chybět ale nebude ani unikátní BMW 328 z roku 1938, s nímž přijede Miloš Vránek ze společnosti Renocar, která je jedním z BMW Autorizovaných Dealerů v České republice a současně spoluorganizátorem celé akce. Nejvzdálenějším účastníkem, který na sraz přijede po vlastní ose, bude norský člen klubu, jenž se svým BMW 335 (1940) absolvuje z Osla 1420 kilometrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?