Od 10. do 12. května 2018 proběhne v Karlových Varech 42. setkání veteránů, pořádané německým klubem BMW Club Mobile Classic. Význam události podtrhuje skutečnost, že se vůbec poprvé za svou historii odehraje mimo území Německa.
BMW Club Mobile Classic je jedním z největších mezinárodních značkových klubů BMW. Ve 25 zemích sdružuje více než 1400 majitelů a příznivců automobilů a motocyklů BMW všech modelových řad a roků. V pořadí 42. setkání členů klubu proběhne vůbec poprvé mimo území Německa, bude se konat od 10. do 12. května 2018 v Karlových Varech a jejich okolí. Na sobotu 12. května (15–17 hodin) je naplánován dojezd účastníků na karlovarské dostihové závodiště Holoubek, kde proběhne setkání účastníků veteránské rallye s majiteli vozů BMW divize M a fanoušky značky.
Setkání nebude pouze běžným srazem, ale účastníci společně absolvují scénickou jízdu s profesionálně připravenými zkouškami známými ze setinových rally. Při cestě Karlovarským krajem se svými vozy najedou celkem 268 kilometrů. Aktuálně je registrováno 104 posádek automobilů a 18 motocyklů z 10 zemí, včetně USA. Bude se tak jednat o jednu z největších akcí svého druhu konanou v České republice. Svým rozsahem může konkurovat i tradiční rally Carslbad Classic konané v polovině července, jejímž partnerem je BMW Group Česká republika.
Nejstarším vozem, který do Karlových Varů přijede, bude BMW 315 s karoserií Ihle z roku 1934. Chybět ale nebude ani unikátní BMW 328 z roku 1938, s nímž přijede Miloš Vránek ze společnosti Renocar, která je jedním z BMW Autorizovaných Dealerů v České republice a současně spoluorganizátorem celé akce. Nejvzdálenějším účastníkem, který na sraz přijede po vlastní ose, bude norský člen klubu, jenž se svým BMW 335 (1940) absolvuje z Osla 1420 kilometrů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.