Toyota Corolla si drží čelní pozici na globálním automobilovém trhu. Letos japonská značka jen za první dva měsíce roku prodala celkem 1,36 milionu aut (meziroční přírůstek činí 2,9 %), což je o více než 267 tisíc víc než Volkswagen, který se na celosvětové úrovni drží na druhé příčce.
Podle dat společnosti Focus2Move je Toyota Corolla nejpopulárnějším automobilem světa po prvních dvou měsících roku. Do konce února koupili zákazníci 192 422 kompaktních Toyot, což představuje meziroční nárůst o 4,4%. Na druhé pozici se umístil pick-up Ford F-Series s výsledkem 147 487 aut (-0,4 %), třetí je Volkswagen Golf (137 648 kusů, +6,6%). V TOP10 se objevil ještě kompakt Honda Civic (6. místo) a městský VW Polo (7. místo), a dále střední sedan Toyota Camry.
Hned pod stupni vítězů se umístila Toyota RAV4, která mimo jiné porazila VW Tiguana (5. místo), Hondu CR-V (8. místo) a čínské SUV Havala H6, jež uzavírá první desítku.
Toyota Corolla je od roku 1997 nejpopulárnější automobil všech dob, v roce 2013 pak překročila 40 milionů prodaných vozů. Model se stal světovou jedničkou v roce 2017, kdy zaznamenal výsledek bezmála 1 225 000 prodaných aut. Tento globální vůz se v Evropě prodává jako sedan. Jeho ekvivalentem ve verzích hatchback a kombi je na našem kontinentu kompaktní Auris.
Vylepšená verze 11. generace Corolly debutovala roku 2016, kdy model oslavil 50. výročí vzniku. Auto dostalo nový design přední a zadní části, balíček systémů aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense a modernizovaný interiér se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou multimediálního systému a displejem TFT 4,2’’ mezi budíky.
Pokud jde o pohon, škálu tvoří benzínové motory 1,33 Dual VVT-i o výkonu 99 koní spárované s šestistupňovou manuální převodovkou, 1,6 Valvematic o výkonu 132 koní v nabídce s manuální nebo automatickou převodovkou a konečně naftový motor 1,4 D-4D o výkonu 90 koní s ručním šestistupňovým řazením (dostupnost jednotlivých pohonů se liší dle trhu). Nejsilnější pohonná jednotka 1,6 dokáže rozjet auto z nuly na 100 km/h za 10 s a spotřebuje průměrně 6 l pohonných hmot/100 km.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.