Z automobilky Lancia zbývá už jen stín její slavné minulosti, ovšem znalci motorsportu či historie motorismu by hned začali sypat z rukávu úspěchy, kterých Lancia před lety dosáhla. Modely jako Aurelia, Delta Integrale nebo Stratos se navíc staly téměř nesmrtelnými. Model Thema sice slávy nedosáhl, ovšem ve své době uměl také překvapit.
Lancia Thema byla průměrným rodinným sedanem, který sdílel platformu podvozku s vozy Fiat Croma, Alfa Romeo 164 nebo Saab 9000. Lancia se však mohla pochlubit stylovou karoserií, kterou v případě modelu kombi vytvaroval dokonce sám mistr Pininfarina.
Výroba probíhala poměrně dlouho, od roku 1984 do roku 1994. Pod kapotou se většinou nacházely řadové čtyřválce, vidlicové šestiválce a také pár dieselových motorů. Výjimku ale tvořil model Thema 8.32, který se vymykal všem měřítkům své doby. Pod kapotou totiž ukrýval 2.9 litrový motor V8 s čtyřmi ventily na válec, který si vypůjčil z Ferrari 308 a Mondial. Motor byl ale lehce přepracován pro použití v rodinném sedanu.
Osmiválec s 32 ventily produkoval téměř 215 koní (158 kW) a 285 Nm točivého momentu. To nemusí znít jako velké stádo, ovšem pro doplnění kontextu je potřeba zmínit, že tehdejší Porsche 911 (generace 964) produkovala výkon 250 koní a 310 Nm točivého výkonu.
Thema 8.32 tak dokázala vystartovat z 0 na 100 km/h během 6.8 sekundy a maximální rychlost dosahovala 240 km/h. S tím se Lancia sice nemohla vyrovnat tehdejší generaci BMW M5, ovšem slabší model M535i snadno porazila v akceleraci i maximální rychlosti.
Mezi lety 1986 až 1988 se vyrobilo pouze 2 370 modelů 8.32 první série, přičemž vůz na fotografiích je jedním z nich. Nachází se v Římě a jeho současný majitel se ho chce zbavit. Cena sice vychází na 24001 Euro, tedy cca 612 400 Kč, ovšem kde jinde byste se chtěli dostat k motoru Ferrari v italském designu za méně peněz?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.