Nudný sedan prohánějící soudobá Porsche? Lancia Thema měla eso pod kapotou

-mao / AutoRoad.cz, 7. května 2018, 16:15 Google+

Z automobilky Lancia zbývá už jen stín její slavné minulosti, ovšem znalci motorsportu či historie motorismu by hned začali sypat z rukávu úspěchy, kterých Lancia před lety dosáhla. Modely jako Aurelia, Delta Integrale nebo Stratos se navíc staly téměř nesmrtelnými. Model Thema sice slávy nedosáhl, ovšem ve své době uměl také překvapit.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 07.05. 22:53) Napište svůj názor
Raritní Lancia Thema 8.32 s motorem V8 z Ferrari

Raritní Lancia Thema 8.32 s motorem V8 z Ferrari | foto: jamesedition.com

Sdílejte článek

Lancia Thema byla průměrným rodinným sedanem, který sdílel platformu podvozku s vozy Fiat Croma, Alfa Romeo 164 nebo Saab 9000. Lancia se však mohla pochlubit stylovou karoserií, kterou v případě modelu kombi vytvaroval dokonce sám mistr Pininfarina.

Výroba probíhala poměrně dlouho, od roku 1984 do roku 1994. Pod kapotou se většinou nacházely řadové čtyřválce, vidlicové šestiválce a také pár dieselových motorů. Výjimku ale tvořil model Thema 8.32, který se vymykal všem měřítkům své doby. Pod kapotou totiž ukrýval 2.9 litrový motor V8 s čtyřmi ventily na válec, který si vypůjčil z Ferrari 308 a Mondial. Motor byl ale lehce přepracován pro použití v rodinném sedanu.

Osmiválec s 32 ventily produkoval téměř 215 koní (158 kW) a 285 Nm točivého momentu. To nemusí znít jako velké stádo, ovšem pro doplnění kontextu je potřeba zmínit, že tehdejší Porsche 911 (generace 964) produkovala výkon 250 koní a 310 Nm točivého výkonu.

Thema 8.32 tak dokázala vystartovat z 0 na 100 km/h během 6.8 sekundy a maximální rychlost dosahovala 240 km/h. S tím se Lancia sice nemohla vyrovnat tehdejší generaci BMW M5, ovšem slabší model M535i snadno porazila v akceleraci i maximální rychlosti.

Mezi lety 1986 až 1988 se vyrobilo pouze 2 370 modelů 8.32 první série, přičemž vůz na fotografiích je jedním z nich. Nachází se v Římě a jeho současný majitel se ho chce zbavit. Cena sice vychází na 24001 Euro, tedy cca 612 400 Kč, ovšem kde jinde byste se chtěli dostat k motoru Ferrari v italském designu za méně peněz?

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nudný sedan prohánějící soudobá Porsche? Lancia Thema měla eso pod kapotou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 07.05.2018 22:53 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Elektromobily Tesla dostaly funkci Teslatari, díky které je možné si v autě zahrát staré hry Atari

Tesla místo herní konzole? Na centrálním displeji lze nyní pařit legendární hry Atari

Ural Air Limited Edition

Rusové ukryli do motorky netradiční příslušenství, tohle byste v sajdkáře nečekali

Ilustrační foto

Srážka se zvěří: Jak reagovat, koho kontaktovat a kdo zaplatí škody?

Ford ve svém klipu představil zřejmě první generaci hybridního Mustangu

První pohled na hybridní Mustang? I takto může vypadat elektrická budoucnost muscle cars

Sedmadvacátou sérií Top Gear budou provázet Chris Harris, Paddy McGuinness a Andrew Flintoff (Youtube/U.K NEWS)

Toto jsou noví moderátoři Top Gearu, co o nich zatím víme?

Škoda Fabia Combi Scoutline

Škoda představila offroadově laděnou Fabii Scoutline, nejlépe jí však bude na silnici

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Můžete dostat smyk i v létě? Pokud budete dodržovat těchto pár pravidel, tak ne

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Říká vám něco Ivan Willys? Sovětský Jeep vznikl za pouhých 51 dní

  2. Italští karosáři opět předvedli své umění, z nového Ferrari vykouzlili moderní skvost 90. let

  3. Rusové ukryli do motorky netradiční příslušenství, tohle byste v sajdkáře nečekali

  4. Majitel se rozhodl přestavět náklaďák z 2. světové války na netradiční obytný vůz

  5. Čtyři roky stará auta: Jaká jsou nejspolehlivější?

  6. Ruský, japonský nebo německý? Podívejte se, který motor nastartoval i po ročním pobytu pod zemí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud