Pokud se člověk rozhodne utratit několik milionů za nový automobil, je vcelku pochopitelné, že trvá na doručení vozu v předem domluvené konfiguraci. Řešit ale nespokojenost s novým vozem tím, že projedete prosklenou výlohou autosalonu, však není příliš moudré.
Přesto se takové věci občas stanou. Své by o tom mohli vyprávět zaměstnanci showroomu automobilky Porsche ve městě Taichung City (Taiwan). Jeden z jejich zákazníků si totiž přijel stěžovat na své nové Porsche Panamera Sport Turismo, kterému chyběl zásadní prvek výbavy.
Podle zpravodajského webu Taiwan News měl být oním nespokojeným zákazníkem dvaačtyřicetiletý muž jménem Chu, který si na jaře roku 2017 objednal nové Porsche Panamera Sport Turismo, jehož cena se díky řadě doplňků vyšplhala až na necelých 251 000 dolarů (5.3 mil. Kč). Jedním z důležitých prvků výbavy přitom měl být i podvozek s funkcí 4D Chassis Control.
Chu tedy složil zálohu 75 000 dolarů (necelých 1.6 mil. Kč) a čekal na vůz, který mu dorazil v prosinci minulého roku. Vozu však chyběl onen výše zmiňovaný systém 4D Chassis Control, takže Chu vcelku pochopitelně odmítl doplácet další peníze.
Zhruba před pěti dny však majitel vozu obdržet z autosalonu výzvu k doplacení zbytku částky, nebo ke kompletnímu zrušení zakázky. Chu však místo toho popadl klíčky od svého bílého Porsche Cayenne a rozjel se přímo do servisu řešit vše osobně. Místo poklidné diskuze však najel autem přímo do showroomu skrze prosklenou výlohu.
Krátce po činu si pro pana Chu přijela policie, která ho zadržela za ničení cizího majetku. Po svém propuštění na svobodu však Chu znovu zamířil do autosalonu, ovšem tentokrát se chtěl prý dohodnout - to však bohužel nedopadlo.
Podle webu Daily Mail však měl pan Chu svých činů litovat a údajně prý ani nechtěl do showroomu narazit. Podle jeho slov ho prý ohrozil řidič, který projel na červenou. Chu tak musel strhnout řízení a jak to pokračovalo již víme. Otázkou však je, zda při pohledu na tento záznam bude této variantě někdo věřit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?