Pokud se člověk rozhodne utratit několik milionů za nový automobil, je vcelku pochopitelné, že trvá na doručení vozu v předem domluvené konfiguraci. Řešit ale nespokojenost s novým vozem tím, že projedete prosklenou výlohou autosalonu, však není příliš moudré.
Přesto se takové věci občas stanou. Své by o tom mohli vyprávět zaměstnanci showroomu automobilky Porsche ve městě Taichung City (Taiwan). Jeden z jejich zákazníků si totiž přijel stěžovat na své nové Porsche Panamera Sport Turismo, kterému chyběl zásadní prvek výbavy.
Podle zpravodajského webu Taiwan News měl být oním nespokojeným zákazníkem dvaačtyřicetiletý muž jménem Chu, který si na jaře roku 2017 objednal nové Porsche Panamera Sport Turismo, jehož cena se díky řadě doplňků vyšplhala až na necelých 251 000 dolarů (5.3 mil. Kč). Jedním z důležitých prvků výbavy přitom měl být i podvozek s funkcí 4D Chassis Control.
Chu tedy složil zálohu 75 000 dolarů (necelých 1.6 mil. Kč) a čekal na vůz, který mu dorazil v prosinci minulého roku. Vozu však chyběl onen výše zmiňovaný systém 4D Chassis Control, takže Chu vcelku pochopitelně odmítl doplácet další peníze.
Zhruba před pěti dny však majitel vozu obdržet z autosalonu výzvu k doplacení zbytku částky, nebo ke kompletnímu zrušení zakázky. Chu však místo toho popadl klíčky od svého bílého Porsche Cayenne a rozjel se přímo do servisu řešit vše osobně. Místo poklidné diskuze však najel autem přímo do showroomu skrze prosklenou výlohu.
Krátce po činu si pro pana Chu přijela policie, která ho zadržela za ničení cizího majetku. Po svém propuštění na svobodu však Chu znovu zamířil do autosalonu, ovšem tentokrát se chtěl prý dohodnout - to však bohužel nedopadlo.
Podle webu Daily Mail však měl pan Chu svých činů litovat a údajně prý ani nechtěl do showroomu narazit. Podle jeho slov ho prý ohrozil řidič, který projel na červenou. Chu tak musel strhnout řízení a jak to pokračovalo již víme. Otázkou však je, zda při pohledu na tento záznam bude této variantě někdo věřit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.