Autonomní vozidlo společnosti Waymo, která patří do portfolia technologického gigantu Google, se včera stalo účastníkem dopravní nehody v arizonském městě Chandler. Vůz byl podle dostupných informací v době nehody v autonomním režimu. Nehoda se naštěstí obešla bez vážnějších zranění, ovšem okamžitě vyvolala další řadu otázek.
O nehodě, jejíž následky vypadají vcelku dramaticky, toho zatím příliš nevíme. Tisková mluvčí tamního policejního už ale médiím sdělila, že vůz byl v době nehody v autonomním režimu řízení, nicméně tato skutečnost se nezdá být primární příčinou vzniku nehody.
„V současnosti vyšetřujeme kolizi dvou automobilů, která způsobila jen lehčí zranění. Jedním z vozů byl autonomní vůz společnosti Waymo," uvádí tisková zpráva. „Během dnešního odpoledne musel řidič Hondy cestující po silnici Chandler Blvd. strhnout řízení, aby zabránil kolizi s jiným vozidlem," uvedli policisté.
„Během tohoto úhybného manévru však řidič Hondy prudce přejel několik pruhů a narazil do automobilu společnosti Waymo, který tou dobou cestoval nízkou rychlostí v autonomním režimu." Za volantem vozidla společnosti Waymo měl být přitom řidič, který ale naštěstí utrpěl jen menší zranění.
Celá nehoda je však teprve v šetření a později se mohou objevit další skutečnosti. Na záběrech z kamery zpravodajské helikoptéry kanálu ABC 15 je však vidět, že náraz to musel být skutečně silný a je téměř zázrak, že z něj všichni vyvázli jen s menšími zraněními.
Vše se přitom událo jen pár týdnů poté, co autonomní vozidlo společnosti Uber způsobilo smrtelnou nehodu, což pochopitelně vyvolalo řadu otázek ohledně bezpečnosti těchto technologií. Ředitel společnosti Waymo na tuto nehodu reagoval slovy, že technika jeho společnosti by ji pravděpodobně dokázala úmrtí chodce zabránit. Nabízí se však otázka, zda nemohla předejít i této nehodě.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?