Autonomní vozidlo společnosti Waymo, která patří do portfolia technologického gigantu Google, se včera stalo účastníkem dopravní nehody v arizonském městě Chandler. Vůz byl podle dostupných informací v době nehody v autonomním režimu. Nehoda se naštěstí obešla bez vážnějších zranění, ovšem okamžitě vyvolala další řadu otázek.
O nehodě, jejíž následky vypadají vcelku dramaticky, toho zatím příliš nevíme. Tisková mluvčí tamního policejního už ale médiím sdělila, že vůz byl v době nehody v autonomním režimu řízení, nicméně tato skutečnost se nezdá být primární příčinou vzniku nehody.
„V současnosti vyšetřujeme kolizi dvou automobilů, která způsobila jen lehčí zranění. Jedním z vozů byl autonomní vůz společnosti Waymo," uvádí tisková zpráva. „Během dnešního odpoledne musel řidič Hondy cestující po silnici Chandler Blvd. strhnout řízení, aby zabránil kolizi s jiným vozidlem," uvedli policisté.
„Během tohoto úhybného manévru však řidič Hondy prudce přejel několik pruhů a narazil do automobilu společnosti Waymo, který tou dobou cestoval nízkou rychlostí v autonomním režimu." Za volantem vozidla společnosti Waymo měl být přitom řidič, který ale naštěstí utrpěl jen menší zranění.
Celá nehoda je však teprve v šetření a později se mohou objevit další skutečnosti. Na záběrech z kamery zpravodajské helikoptéry kanálu ABC 15 je však vidět, že náraz to musel být skutečně silný a je téměř zázrak, že z něj všichni vyvázli jen s menšími zraněními.
Vše se přitom událo jen pár týdnů poté, co autonomní vozidlo společnosti Uber způsobilo smrtelnou nehodu, což pochopitelně vyvolalo řadu otázek ohledně bezpečnosti těchto technologií. Ředitel společnosti Waymo na tuto nehodu reagoval slovy, že technika jeho společnosti by ji pravděpodobně dokázala úmrtí chodce zabránit. Nabízí se však otázka, zda nemohla předejít i této nehodě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?