Autonomní vozidlo společnosti Waymo, která patří do portfolia technologického gigantu Google, se včera stalo účastníkem dopravní nehody v arizonském městě Chandler. Vůz byl podle dostupných informací v době nehody v autonomním režimu. Nehoda se naštěstí obešla bez vážnějších zranění, ovšem okamžitě vyvolala další řadu otázek.
O nehodě, jejíž následky vypadají vcelku dramaticky, toho zatím příliš nevíme. Tisková mluvčí tamního policejního už ale médiím sdělila, že vůz byl v době nehody v autonomním režimu řízení, nicméně tato skutečnost se nezdá být primární příčinou vzniku nehody.
„V současnosti vyšetřujeme kolizi dvou automobilů, která způsobila jen lehčí zranění. Jedním z vozů byl autonomní vůz společnosti Waymo," uvádí tisková zpráva. „Během dnešního odpoledne musel řidič Hondy cestující po silnici Chandler Blvd. strhnout řízení, aby zabránil kolizi s jiným vozidlem," uvedli policisté.
„Během tohoto úhybného manévru však řidič Hondy prudce přejel několik pruhů a narazil do automobilu společnosti Waymo, který tou dobou cestoval nízkou rychlostí v autonomním režimu." Za volantem vozidla společnosti Waymo měl být přitom řidič, který ale naštěstí utrpěl jen menší zranění.
Celá nehoda je však teprve v šetření a později se mohou objevit další skutečnosti. Na záběrech z kamery zpravodajské helikoptéry kanálu ABC 15 je však vidět, že náraz to musel být skutečně silný a je téměř zázrak, že z něj všichni vyvázli jen s menšími zraněními.
Vše se přitom událo jen pár týdnů poté, co autonomní vozidlo společnosti Uber způsobilo smrtelnou nehodu, což pochopitelně vyvolalo řadu otázek ohledně bezpečnosti těchto technologií. Ředitel společnosti Waymo na tuto nehodu reagoval slovy, že technika jeho společnosti by ji pravděpodobně dokázala úmrtí chodce zabránit. Nabízí se však otázka, zda nemohla předejít i této nehodě.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?