Pod mostem se dá obvykle najít celá řada věcí, ale už jste někdy míjeli most, pod kterým by byl zavěšený ohořelý automobil? Pokud ne, pak jste dnes propásli životní příležitost. V Torontu se totiž podobný obraz naskytl jak stovkám lidí dojíždějících do práce, tak desítkám záchranářů, kteří si teď marně lámou hlavy s vyřešením této záhady.
Ohořelý automobil bez registračních značek, zavěšený pod několik desítek metrů vysokým mostem, překvapil ve středu ráno desítky lidí cestujících do práce po torontské dálnici Don Valley Parkway. Ti okamžitě zalarmovali policisty, kteří zanedlouho dorazili na místo v doprovodu hasičů a záchranářů. Nikdo z přítomných ale zprvu nevěřil tomu, co před sebou vidí.
Podle CBS a Twitterového účtu Toronto Police OPS padlo první podezření na filmaře, kteří si zde přichystali rekvizity k natáčení. Záhy se však ukázalo, že město nevydalo žádné povolení k natáčení v této oblasti se ani žádný štáb nevyskytuje.
Protože se tedy nepodařilo sehnat žádnou osobu odpovědnou za tuhle záhadu, přikročili policisté ve spolupráci s hasiči k odstřižení automobilu. Ten totiž visel nad oblastí, která je oblíbená mezi cyklisty i místními pejskaři. Navíc vede poblíž místa rušná silnice a podobná "záhada" by mohla odvádět pozornost řidičů od silnice, což je samozřejmě nebezpečné a nežádoucí.
Po třech hodinách od prvního ohlášení tak automobil putoval k zemi. Přítomní hasiči se však televizní stanici CBS zmínili, že za svou dlouholetou praxi nic podobného nepamatují.
Policisté ale nyní musí vyřešit záhadu, kdo a jak automobil pod most zavěsil. Automobil byl totiž pod most připevněn pomocí speciální kurty a navijáku, který byl umístěn uvnitř vozu. Odborníci se ale shodují, že k něčemu podobnému bylo zapotřebí zkušených techniků schopných: spočítat potřebnou nosnost lan a popruhů, připevnění kurty na konstrukci mostu a samotné úpravy vozu a instalace navijáku.
Vyšetřování se tak nyní obrací směrem k místním umělcům, amatérským filmařům a v neposlední řadě i k místním studentům, kteří již v minulých letech předvedli svůj netradiční smysl pro humor. Mohlo by se tak jednat o pokus následovat kousek, kterým se v roce 2001 proslavili studenti z University of British Columbia. Ti totiž pod světoznámý most Golden Gate v San Franciscu zavěsili červený VW Beetle.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?