Pod mostem se dá obvykle najít celá řada věcí, ale už jste někdy míjeli most, pod kterým by byl zavěšený ohořelý automobil? Pokud ne, pak jste dnes propásli životní příležitost. V Torontu se totiž podobný obraz naskytl jak stovkám lidí dojíždějících do práce, tak desítkám záchranářů, kteří si teď marně lámou hlavy s vyřešením této záhady.
Ohořelý automobil bez registračních značek, zavěšený pod několik desítek metrů vysokým mostem, překvapil ve středu ráno desítky lidí cestujících do práce po torontské dálnici Don Valley Parkway. Ti okamžitě zalarmovali policisty, kteří zanedlouho dorazili na místo v doprovodu hasičů a záchranářů. Nikdo z přítomných ale zprvu nevěřil tomu, co před sebou vidí.
Podle CBS a Twitterového účtu Toronto Police OPS padlo první podezření na filmaře, kteří si zde přichystali rekvizity k natáčení. Záhy se však ukázalo, že město nevydalo žádné povolení k natáčení v této oblasti se ani žádný štáb nevyskytuje.
Protože se tedy nepodařilo sehnat žádnou osobu odpovědnou za tuhle záhadu, přikročili policisté ve spolupráci s hasiči k odstřižení automobilu. Ten totiž visel nad oblastí, která je oblíbená mezi cyklisty i místními pejskaři. Navíc vede poblíž místa rušná silnice a podobná "záhada" by mohla odvádět pozornost řidičů od silnice, což je samozřejmě nebezpečné a nežádoucí.
Po třech hodinách od prvního ohlášení tak automobil putoval k zemi. Přítomní hasiči se však televizní stanici CBS zmínili, že za svou dlouholetou praxi nic podobného nepamatují.
Policisté ale nyní musí vyřešit záhadu, kdo a jak automobil pod most zavěsil. Automobil byl totiž pod most připevněn pomocí speciální kurty a navijáku, který byl umístěn uvnitř vozu. Odborníci se ale shodují, že k něčemu podobnému bylo zapotřebí zkušených techniků schopných: spočítat potřebnou nosnost lan a popruhů, připevnění kurty na konstrukci mostu a samotné úpravy vozu a instalace navijáku.
Vyšetřování se tak nyní obrací směrem k místním umělcům, amatérským filmařům a v neposlední řadě i k místním studentům, kteří již v minulých letech předvedli svůj netradiční smysl pro humor. Mohlo by se tak jednat o pokus následovat kousek, kterým se v roce 2001 proslavili studenti z University of British Columbia. Ti totiž pod světoznámý most Golden Gate v San Franciscu zavěsili červený VW Beetle.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.