Ruská automobilka AvtoVAZ, jejíž produkty zná většina z nás pod označením Lada, rozšiřuje svou působnost na evropských trzích. Novou Vestu SW a SW Cross bylo možné dosud koupit v Německu, Rakousku nebo Bulharsku, od konce dubna se s ní však budeme moci setkat i na Slovensku, v Srbsku nebo Bulharsku.
Lada SW, která se na většina trzích připojí k již nabízenému sedanu Vesta Sedan, bude nabízena ve dvou komfortních výbavách: Comfort a Luxe. Detaily o jednotlivých výbavových stupních zatím nebyly zveřejněny, nicméně ceny by se měly pohybovat od 11,990 euro až po 14 673 euro, tedy cca 306 000 až 374 000 Kč.
Pro srovnání můžeme uvést, že například Dacia Logan MCV začíná v Německu na ceně 7 990 Euro (cca 204 000 Kč), přičmež pod její kapotou se nachází benzínový motor o výkonu 75 koní (55 kW). Logan MCV Stepway začíná na částce 12 300 Euro (cca 314 000 Kč) a pod jeho kapotou se ukrývá výkonnější motor o výkonu 90 koní (66 kW).
Evropští zájemci o ruské stroje naleznou pod kapotou obou modelů benzínový 1.6 litrový motor o výkonu 106 koní (78 kW), který generuje 148 Nm. Motor, který splňuje emisní normu Euro 6, je dodáván standardně s manuální pětistupňovou převodovkou.
S hmotností 1,280 kg potřebuje Lada Vesta SW k akceleraci na rychlost 100 km/h celých 12.4 sekundy, přičemž maximální rychlost dosahuje 174 km/h. Vesta SW Cross je v akceleraci o 0,2 sekundy pomalejší a její maximální rychlost je o 2 km/h nižší. Průměrná spotřeba se pohybuje okolo 7,2, respektive 7,5 l/100 km.
V Rusku je přitom možné objednat si vůz i s výkonnějším 1.8 litrovým motorem, který dosahuje výkonu 122 koní (90 kW) a maximálního točivého momentu 170 Nm. Tento motor pak může být kombinován s pětistupňovou manuální či automatickou převodovkou.
Pro doplnění pak ještě dodáváme, že rozdíl mezi modely SW a SW Cross je pouze v ochranných plastech, lehce zvýšeném podvozku a poupraveném stylu interiéru.
Český trh zatím nebyl oficiálně uveden na seznamu, ovšem již nyní se nám podařilo nalézt několik soukromých dovozců, kteří slibují Vestu SW a Vestu Cross začátkem června 2018.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.