Ruská automobilka AvtoVAZ, jejíž produkty zná většina z nás pod označením Lada, rozšiřuje svou působnost na evropských trzích. Novou Vestu SW a SW Cross bylo možné dosud koupit v Německu, Rakousku nebo Bulharsku, od konce dubna se s ní však budeme moci setkat i na Slovensku, v Srbsku nebo Bulharsku.
Lada SW, která se na většina trzích připojí k již nabízenému sedanu Vesta Sedan, bude nabízena ve dvou komfortních výbavách: Comfort a Luxe. Detaily o jednotlivých výbavových stupních zatím nebyly zveřejněny, nicméně ceny by se měly pohybovat od 11,990 euro až po 14 673 euro, tedy cca 306 000 až 374 000 Kč.
Pro srovnání můžeme uvést, že například Dacia Logan MCV začíná v Německu na ceně 7 990 Euro (cca 204 000 Kč), přičmež pod její kapotou se nachází benzínový motor o výkonu 75 koní (55 kW). Logan MCV Stepway začíná na částce 12 300 Euro (cca 314 000 Kč) a pod jeho kapotou se ukrývá výkonnější motor o výkonu 90 koní (66 kW).
Evropští zájemci o ruské stroje naleznou pod kapotou obou modelů benzínový 1.6 litrový motor o výkonu 106 koní (78 kW), který generuje 148 Nm. Motor, který splňuje emisní normu Euro 6, je dodáván standardně s manuální pětistupňovou převodovkou.
S hmotností 1,280 kg potřebuje Lada Vesta SW k akceleraci na rychlost 100 km/h celých 12.4 sekundy, přičemž maximální rychlost dosahuje 174 km/h. Vesta SW Cross je v akceleraci o 0,2 sekundy pomalejší a její maximální rychlost je o 2 km/h nižší. Průměrná spotřeba se pohybuje okolo 7,2, respektive 7,5 l/100 km.
V Rusku je přitom možné objednat si vůz i s výkonnějším 1.8 litrovým motorem, který dosahuje výkonu 122 koní (90 kW) a maximálního točivého momentu 170 Nm. Tento motor pak může být kombinován s pětistupňovou manuální či automatickou převodovkou.
Pro doplnění pak ještě dodáváme, že rozdíl mezi modely SW a SW Cross je pouze v ochranných plastech, lehce zvýšeném podvozku a poupraveném stylu interiéru.
Český trh zatím nebyl oficiálně uveden na seznamu, ovšem již nyní se nám podařilo nalézt několik soukromých dovozců, kteří slibují Vestu SW a Vestu Cross začátkem června 2018.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.