Ruská automobilka AvtoVAZ, jejíž produkty zná většina z nás pod označením Lada, rozšiřuje svou působnost na evropských trzích. Novou Vestu SW a SW Cross bylo možné dosud koupit v Německu, Rakousku nebo Bulharsku, od konce dubna se s ní však budeme moci setkat i na Slovensku, v Srbsku nebo Bulharsku.
Lada SW, která se na většina trzích připojí k již nabízenému sedanu Vesta Sedan, bude nabízena ve dvou komfortních výbavách: Comfort a Luxe. Detaily o jednotlivých výbavových stupních zatím nebyly zveřejněny, nicméně ceny by se měly pohybovat od 11,990 euro až po 14 673 euro, tedy cca 306 000 až 374 000 Kč.
Pro srovnání můžeme uvést, že například Dacia Logan MCV začíná v Německu na ceně 7 990 Euro (cca 204 000 Kč), přičmež pod její kapotou se nachází benzínový motor o výkonu 75 koní (55 kW). Logan MCV Stepway začíná na částce 12 300 Euro (cca 314 000 Kč) a pod jeho kapotou se ukrývá výkonnější motor o výkonu 90 koní (66 kW).
Evropští zájemci o ruské stroje naleznou pod kapotou obou modelů benzínový 1.6 litrový motor o výkonu 106 koní (78 kW), který generuje 148 Nm. Motor, který splňuje emisní normu Euro 6, je dodáván standardně s manuální pětistupňovou převodovkou.
S hmotností 1,280 kg potřebuje Lada Vesta SW k akceleraci na rychlost 100 km/h celých 12.4 sekundy, přičemž maximální rychlost dosahuje 174 km/h. Vesta SW Cross je v akceleraci o 0,2 sekundy pomalejší a její maximální rychlost je o 2 km/h nižší. Průměrná spotřeba se pohybuje okolo 7,2, respektive 7,5 l/100 km.
V Rusku je přitom možné objednat si vůz i s výkonnějším 1.8 litrovým motorem, který dosahuje výkonu 122 koní (90 kW) a maximálního točivého momentu 170 Nm. Tento motor pak může být kombinován s pětistupňovou manuální či automatickou převodovkou.
Pro doplnění pak ještě dodáváme, že rozdíl mezi modely SW a SW Cross je pouze v ochranných plastech, lehce zvýšeném podvozku a poupraveném stylu interiéru.
Český trh zatím nebyl oficiálně uveden na seznamu, ovšem již nyní se nám podařilo nalézt několik soukromých dovozců, kteří slibují Vestu SW a Vestu Cross začátkem června 2018.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.