Ruská automobilka AvtoVAZ, jejíž produkty zná většina z nás pod označením Lada, rozšiřuje svou působnost na evropských trzích. Novou Vestu SW a SW Cross bylo možné dosud koupit v Německu, Rakousku nebo Bulharsku, od konce dubna se s ní však budeme moci setkat i na Slovensku, v Srbsku nebo Bulharsku.
Lada SW, která se na většina trzích připojí k již nabízenému sedanu Vesta Sedan, bude nabízena ve dvou komfortních výbavách: Comfort a Luxe. Detaily o jednotlivých výbavových stupních zatím nebyly zveřejněny, nicméně ceny by se měly pohybovat od 11,990 euro až po 14 673 euro, tedy cca 306 000 až 374 000 Kč.
Pro srovnání můžeme uvést, že například Dacia Logan MCV začíná v Německu na ceně 7 990 Euro (cca 204 000 Kč), přičmež pod její kapotou se nachází benzínový motor o výkonu 75 koní (55 kW). Logan MCV Stepway začíná na částce 12 300 Euro (cca 314 000 Kč) a pod jeho kapotou se ukrývá výkonnější motor o výkonu 90 koní (66 kW).
Evropští zájemci o ruské stroje naleznou pod kapotou obou modelů benzínový 1.6 litrový motor o výkonu 106 koní (78 kW), který generuje 148 Nm. Motor, který splňuje emisní normu Euro 6, je dodáván standardně s manuální pětistupňovou převodovkou.
S hmotností 1,280 kg potřebuje Lada Vesta SW k akceleraci na rychlost 100 km/h celých 12.4 sekundy, přičemž maximální rychlost dosahuje 174 km/h. Vesta SW Cross je v akceleraci o 0,2 sekundy pomalejší a její maximální rychlost je o 2 km/h nižší. Průměrná spotřeba se pohybuje okolo 7,2, respektive 7,5 l/100 km.
V Rusku je přitom možné objednat si vůz i s výkonnějším 1.8 litrovým motorem, který dosahuje výkonu 122 koní (90 kW) a maximálního točivého momentu 170 Nm. Tento motor pak může být kombinován s pětistupňovou manuální či automatickou převodovkou.
Pro doplnění pak ještě dodáváme, že rozdíl mezi modely SW a SW Cross je pouze v ochranných plastech, lehce zvýšeném podvozku a poupraveném stylu interiéru.
Český trh zatím nebyl oficiálně uveden na seznamu, ovšem již nyní se nám podařilo nalézt několik soukromých dovozců, kteří slibují Vestu SW a Vestu Cross začátkem června 2018.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?