Daniel Ricciardo a Max Verstappen, dvě hvězdní závodníci stáje Red Bull, se vydali do národního parku Gobustan. Ten nabízí řadu úchvatných přírodních scenérií, stovky bahenních sopek a hlavně plno prašných cestiček, kde se dá skvěle závodit s tolik milovanou Ladou Niva, která se dnes vyrábí pod označením 4x4.
Gobustánské skalní památky nejsou pro štáb Red Bull žádnou novinkou, už v minulém roce se zde totiž natáčelo video, na kterém si místní terén vychutnával světoznámý cyklista a cyklokrosař Kenny Belaey. Tentokrát však došlo oddělení motorsportu a tak se do oblasti Gobustánu vypravili hvězdní závodníci Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
Oba však vyměnili své výkonné stroje za veterána jménem Lada Niva. Ta je totiž pro zdejší oblast typickým automobilem, neboť Azerbajdžán byl součástí Sovětského svazu od roku 1920 až do 30. srpna roku 1991.
Pro oba jezdce to musel být pořádný šok, neboť zatím co oni většinu času tráví ve strojích vybavených závodní technikou budoucnosti, Lada Niva se od roku 1977, kdy poprvé vyjela na silnice, změnila jen naprosto minimálně. Zrovna v tomto případě to však není zas taková potíž.
Se svou technikou se totiž Lada Niva, dnes označovaná Lada 4x4, dá považovat za to nejpokročilejší auto, jaký dokázal Sovětský svaz během studené války vyrobit. Se svou samonosnou karoserií a nezávislým předním zavěšením se jednalo o jedno z vůbec prvních SUV na trhu, které inspirovalo řadu dalších výrobců.
Samotný národní park "Gobustánské skalní památky" se nachází zhruba pouhých 64 kilometrů od hlavního města Baku a nabízí řadu úchvatných přírodních památek i pozůstatků lidské činnosti. Ve zdejších jeskyních a jeskynních komplexech se například nalézají staré rytiny, skalní malby nebo různá pohřebiště.
Z přírodních památek stojí za pozornost hlavně bahenní vulkány, které patří k těm vůbec největším na světě. Navíc se jich v oblasti parku nachází cca 300, přičemž na celém světě je jich dohromady cca 700. Tohle místo je tedy skutečně výjimečné a rozhodně se zde dá i dobře zabavit.
„Užili jsme si skvělou zábavu," řekl o svých zážitcích Max. „Je fascinující, že tohle místo se nachází takový kousek od moře. Navíc jsme si užili i nějaké to závodění s místními ve stejném voze. Místní sice skvěle znali terén, ale my jsme k jejich smůle byli o něco rychlejší."
Ze zážitku byl evidentně nadšený i Ricardo „Lada jela fantasticky. Ale bylo tam pár méně příjemných momentů." Tomu se ale nelze moc divit, jen málo kdo si dokáže představit že by měl jet závod v Ladě Niva na místě spolujezdce, zatím co za volantem sedí Max Verstappen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.