Hvězdy Formule 1 usedly do vozů Lada, jak na ně zapůsobila prastará Niva?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. dubna 2018, 15:22 Google+

Daniel Ricciardo a Max Verstappen, dvě hvězdní závodníci stáje Red Bull, se vydali do národního parku Gobustan. Ten nabízí řadu úchvatných přírodních scenérií, stovky bahenních sopek a hlavně plno prašných cestiček, kde se dá skvěle závodit s tolik milovanou Ladou Niva, která se dnes vyrábí pod označením 4x4.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hvězdy závodní stáje Red Bull si vyzkoušeli závody v Ladě Niva

Hvězdy závodní stáje Red Bull si vyzkoušeli závody v Ladě Niva | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Gobustánské skalní památky nejsou pro štáb Red Bull žádnou novinkou, už v minulém roce se zde totiž natáčelo video, na kterém si místní terén vychutnával světoznámý cyklista a cyklokrosař Kenny Belaey. Tentokrát však došlo oddělení motorsportu a tak se do oblasti Gobustánu vypravili hvězdní závodníci Daniel Ricciardo a Max Verstappen.

Oba však vyměnili své výkonné stroje za veterána jménem Lada Niva. Ta je totiž pro zdejší oblast typickým automobilem, neboť Azerbajdžán byl součástí Sovětského svazu od roku 1920 až do 30. srpna roku 1991.

Pro oba jezdce to musel být pořádný šok, neboť zatím co oni většinu času tráví ve strojích vybavených závodní technikou budoucnosti, Lada Niva se od roku 1977, kdy poprvé vyjela na silnice, změnila jen naprosto minimálně. Zrovna v tomto případě to však není zas taková potíž.

Se svou technikou se totiž Lada Niva, dnes označovaná Lada 4x4, dá považovat za to nejpokročilejší auto, jaký dokázal Sovětský svaz během studené války vyrobit. Se svou samonosnou karoserií a nezávislým předním zavěšením se jednalo o jedno z vůbec prvních SUV na trhu, které inspirovalo řadu dalších výrobců.

Samotný národní park "Gobustánské skalní památky" se nachází zhruba pouhých 64 kilometrů od hlavního města Baku a nabízí řadu úchvatných přírodních památek i pozůstatků lidské činnosti. Ve zdejších jeskyních a jeskynních komplexech se například nalézají staré rytiny, skalní malby nebo různá pohřebiště.

Z přírodních památek stojí za pozornost hlavně bahenní vulkány, které patří k těm vůbec největším na světě. Navíc se jich v oblasti parku nachází cca 300, přičemž na celém světě je jich dohromady cca 700. Tohle místo je tedy skutečně výjimečné a rozhodně se zde dá i dobře zabavit.

Hvězdy Formule 1 ze stáje Redbull závodili s Ladou Niva v Gobustanu | zdroj: youtube.com


„Užili jsme si skvělou zábavu," řekl o svých zážitcích Max. „Je fascinující, že tohle místo se nachází takový kousek od moře. Navíc jsme si užili i nějaké to závodění s místními ve stejném voze. Místní sice skvěle znali terén, ale my jsme k jejich smůle byli o něco rychlejší."

Ze zážitku byl evidentně nadšený i Ricardo „Lada jela fantasticky. Ale bylo tam pár méně příjemných momentů." Tomu se ale nelze moc divit, jen málo kdo si dokáže představit že by měl jet závod v Ladě Niva na místě spolujezdce, zatím co za volantem sedí Max Verstappen.

Vytisknout

Diskuze: Hvězdy Formule 1 usedly do vozů Lada, jak na ně zapůsobila prastará Niva?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest, den druhý

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest

Volvo

Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část druhá

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Citroën ë-C4

Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Učitelka za volantem? Měla jít žákům příkladem, udělala ale téměř to nejhorší,…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

  2. Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

  3. Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

  4. Gumbalkan deník z cest

  5. Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

  6. Gumbalkan deník z cest, den druhý

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud