Daniel Ricciardo a Max Verstappen, dvě hvězdní závodníci stáje Red Bull, se vydali do národního parku Gobustan. Ten nabízí řadu úchvatných přírodních scenérií, stovky bahenních sopek a hlavně plno prašných cestiček, kde se dá skvěle závodit s tolik milovanou Ladou Niva, která se dnes vyrábí pod označením 4x4.
Gobustánské skalní památky nejsou pro štáb Red Bull žádnou novinkou, už v minulém roce se zde totiž natáčelo video, na kterém si místní terén vychutnával světoznámý cyklista a cyklokrosař Kenny Belaey. Tentokrát však došlo oddělení motorsportu a tak se do oblasti Gobustánu vypravili hvězdní závodníci Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
Oba však vyměnili své výkonné stroje za veterána jménem Lada Niva. Ta je totiž pro zdejší oblast typickým automobilem, neboť Azerbajdžán byl součástí Sovětského svazu od roku 1920 až do 30. srpna roku 1991.
Pro oba jezdce to musel být pořádný šok, neboť zatím co oni většinu času tráví ve strojích vybavených závodní technikou budoucnosti, Lada Niva se od roku 1977, kdy poprvé vyjela na silnice, změnila jen naprosto minimálně. Zrovna v tomto případě to však není zas taková potíž.
Se svou technikou se totiž Lada Niva, dnes označovaná Lada 4x4, dá považovat za to nejpokročilejší auto, jaký dokázal Sovětský svaz během studené války vyrobit. Se svou samonosnou karoserií a nezávislým předním zavěšením se jednalo o jedno z vůbec prvních SUV na trhu, které inspirovalo řadu dalších výrobců.
Samotný národní park "Gobustánské skalní památky" se nachází zhruba pouhých 64 kilometrů od hlavního města Baku a nabízí řadu úchvatných přírodních památek i pozůstatků lidské činnosti. Ve zdejších jeskyních a jeskynních komplexech se například nalézají staré rytiny, skalní malby nebo různá pohřebiště.
Z přírodních památek stojí za pozornost hlavně bahenní vulkány, které patří k těm vůbec největším na světě. Navíc se jich v oblasti parku nachází cca 300, přičemž na celém světě je jich dohromady cca 700. Tohle místo je tedy skutečně výjimečné a rozhodně se zde dá i dobře zabavit.
„Užili jsme si skvělou zábavu," řekl o svých zážitcích Max. „Je fascinující, že tohle místo se nachází takový kousek od moře. Navíc jsme si užili i nějaké to závodění s místními ve stejném voze. Místní sice skvěle znali terén, ale my jsme k jejich smůle byli o něco rychlejší."
Ze zážitku byl evidentně nadšený i Ricardo „Lada jela fantasticky. Ale bylo tam pár méně příjemných momentů." Tomu se ale nelze moc divit, jen málo kdo si dokáže představit že by měl jet závod v Ladě Niva na místě spolujezdce, zatím co za volantem sedí Max Verstappen.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.