Daniel Ricciardo a Max Verstappen, dvě hvězdní závodníci stáje Red Bull, se vydali do národního parku Gobustan. Ten nabízí řadu úchvatných přírodních scenérií, stovky bahenních sopek a hlavně plno prašných cestiček, kde se dá skvěle závodit s tolik milovanou Ladou Niva, která se dnes vyrábí pod označením 4x4.
Gobustánské skalní památky nejsou pro štáb Red Bull žádnou novinkou, už v minulém roce se zde totiž natáčelo video, na kterém si místní terén vychutnával světoznámý cyklista a cyklokrosař Kenny Belaey. Tentokrát však došlo oddělení motorsportu a tak se do oblasti Gobustánu vypravili hvězdní závodníci Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
Oba však vyměnili své výkonné stroje za veterána jménem Lada Niva. Ta je totiž pro zdejší oblast typickým automobilem, neboť Azerbajdžán byl součástí Sovětského svazu od roku 1920 až do 30. srpna roku 1991.
Pro oba jezdce to musel být pořádný šok, neboť zatím co oni většinu času tráví ve strojích vybavených závodní technikou budoucnosti, Lada Niva se od roku 1977, kdy poprvé vyjela na silnice, změnila jen naprosto minimálně. Zrovna v tomto případě to však není zas taková potíž.
Se svou technikou se totiž Lada Niva, dnes označovaná Lada 4x4, dá považovat za to nejpokročilejší auto, jaký dokázal Sovětský svaz během studené války vyrobit. Se svou samonosnou karoserií a nezávislým předním zavěšením se jednalo o jedno z vůbec prvních SUV na trhu, které inspirovalo řadu dalších výrobců.
Samotný národní park "Gobustánské skalní památky" se nachází zhruba pouhých 64 kilometrů od hlavního města Baku a nabízí řadu úchvatných přírodních památek i pozůstatků lidské činnosti. Ve zdejších jeskyních a jeskynních komplexech se například nalézají staré rytiny, skalní malby nebo různá pohřebiště.
Z přírodních památek stojí za pozornost hlavně bahenní vulkány, které patří k těm vůbec největším na světě. Navíc se jich v oblasti parku nachází cca 300, přičemž na celém světě je jich dohromady cca 700. Tohle místo je tedy skutečně výjimečné a rozhodně se zde dá i dobře zabavit.
„Užili jsme si skvělou zábavu," řekl o svých zážitcích Max. „Je fascinující, že tohle místo se nachází takový kousek od moře. Navíc jsme si užili i nějaké to závodění s místními ve stejném voze. Místní sice skvěle znali terén, ale my jsme k jejich smůle byli o něco rychlejší."
Ze zážitku byl evidentně nadšený i Ricardo „Lada jela fantasticky. Ale bylo tam pár méně příjemných momentů." Tomu se ale nelze moc divit, jen málo kdo si dokáže představit že by měl jet závod v Ladě Niva na místě spolujezdce, zatím co za volantem sedí Max Verstappen.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.