BMW i3 je kompaktní elektromobil s futuristickým vzhledem, jehož domovem se měla stát hlavně města. Vše na tomhle autě bylo podřízeno funkčnosti, maximálnímu dojezdu a samozřejmě také vzhledu. Emoce byste zde však hledali marně, tedy pokud nejste legendární finský rally závodník.
Finsko, stejně jako další země Skandinávského poloostrova, jsou enormně bohaté na dvě věci: nádherné přírodní scenérie a legendární závodní jezdce. Jedním z nich je i Rauno Aaltonen, který patřil v šedesátých a sedmdesátých letech k nejlepším jezdcům světa, vysloužil si označení jednoho z "létajících Finů" a často se mu také přezdívá "profesor Rally."
Posadit takto zkušeného závodního jezdce, který během své kariéry zažíval obrovský rozmach motorsportu a závodní techniky, do malého elektrického autíčka jako je BMW i3 může znít bláznivě, ovšem nakonec to skončilo překvapivě dobře.
BMW i3 sice bylo stvořeno hlavně k proplouvání městskou zástavbou, ucpanými silnicemi a omezení negativních dopadů spalovacích motorů na lidské zdraví a životní prostředí, ovšem ve správných rukou se dokáže proměnit v elegantně driftující hračku.
„Jakmile tomu porozumíte, je to úžasná zábava," pronesl Aaltonen na dresu BMW i3. „Je to stejný pocit, jako byste jeli v autě s tisícem koní," dodal legendární pilot v narážce na schopnost elektromotorů podat maximální točivý moment již od nulových otáček.
A právě to je velice důležité pro schopnost držet auto v řízeném smyku a dokázat ho během něj kontrolovat. „Driftovat s i3 je jednoduché, krásné," pronesl Aaltonen. „Miluju to." Něco takového jsme upřímně nečekali, ovšem při pohledu na ty futuristické tvary řítící se bokem, zatím co se úzké pneumatiky zakusují do prašné cesty - ten pohled má zkrátka něco do sebe a člověka dokáže pobavit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?