BMW i3 je kompaktní elektromobil s futuristickým vzhledem, jehož domovem se měla stát hlavně města. Vše na tomhle autě bylo podřízeno funkčnosti, maximálnímu dojezdu a samozřejmě také vzhledu. Emoce byste zde však hledali marně, tedy pokud nejste legendární finský rally závodník.
Finsko, stejně jako další země Skandinávského poloostrova, jsou enormně bohaté na dvě věci: nádherné přírodní scenérie a legendární závodní jezdce. Jedním z nich je i Rauno Aaltonen, který patřil v šedesátých a sedmdesátých letech k nejlepším jezdcům světa, vysloužil si označení jednoho z "létajících Finů" a často se mu také přezdívá "profesor Rally."
Posadit takto zkušeného závodního jezdce, který během své kariéry zažíval obrovský rozmach motorsportu a závodní techniky, do malého elektrického autíčka jako je BMW i3 může znít bláznivě, ovšem nakonec to skončilo překvapivě dobře.
BMW i3 sice bylo stvořeno hlavně k proplouvání městskou zástavbou, ucpanými silnicemi a omezení negativních dopadů spalovacích motorů na lidské zdraví a životní prostředí, ovšem ve správných rukou se dokáže proměnit v elegantně driftující hračku.
„Jakmile tomu porozumíte, je to úžasná zábava," pronesl Aaltonen na dresu BMW i3. „Je to stejný pocit, jako byste jeli v autě s tisícem koní," dodal legendární pilot v narážce na schopnost elektromotorů podat maximální točivý moment již od nulových otáček.
A právě to je velice důležité pro schopnost držet auto v řízeném smyku a dokázat ho během něj kontrolovat. „Driftovat s i3 je jednoduché, krásné," pronesl Aaltonen. „Miluju to." Něco takového jsme upřímně nečekali, ovšem při pohledu na ty futuristické tvary řítící se bokem, zatím co se úzké pneumatiky zakusují do prašné cesty - ten pohled má zkrátka něco do sebe a člověka dokáže pobavit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.