BMW i3 je kompaktní elektromobil s futuristickým vzhledem, jehož domovem se měla stát hlavně města. Vše na tomhle autě bylo podřízeno funkčnosti, maximálnímu dojezdu a samozřejmě také vzhledu. Emoce byste zde však hledali marně, tedy pokud nejste legendární finský rally závodník.
Finsko, stejně jako další země Skandinávského poloostrova, jsou enormně bohaté na dvě věci: nádherné přírodní scenérie a legendární závodní jezdce. Jedním z nich je i Rauno Aaltonen, který patřil v šedesátých a sedmdesátých letech k nejlepším jezdcům světa, vysloužil si označení jednoho z "létajících Finů" a často se mu také přezdívá "profesor Rally."
Posadit takto zkušeného závodního jezdce, který během své kariéry zažíval obrovský rozmach motorsportu a závodní techniky, do malého elektrického autíčka jako je BMW i3 může znít bláznivě, ovšem nakonec to skončilo překvapivě dobře.
BMW i3 sice bylo stvořeno hlavně k proplouvání městskou zástavbou, ucpanými silnicemi a omezení negativních dopadů spalovacích motorů na lidské zdraví a životní prostředí, ovšem ve správných rukou se dokáže proměnit v elegantně driftující hračku.
„Jakmile tomu porozumíte, je to úžasná zábava," pronesl Aaltonen na dresu BMW i3. „Je to stejný pocit, jako byste jeli v autě s tisícem koní," dodal legendární pilot v narážce na schopnost elektromotorů podat maximální točivý moment již od nulových otáček.
A právě to je velice důležité pro schopnost držet auto v řízeném smyku a dokázat ho během něj kontrolovat. „Driftovat s i3 je jednoduché, krásné," pronesl Aaltonen. „Miluju to." Něco takového jsme upřímně nečekali, ovšem při pohledu na ty futuristické tvary řítící se bokem, zatím co se úzké pneumatiky zakusují do prašné cesty - ten pohled má zkrátka něco do sebe a člověka dokáže pobavit.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!