Když přijde řeč na auta velvyslanců a konzulárních pracovníků, většina z nás si vybaví vozy typu BMW či Mercedes-Benz, v naší domovině pak přinejmenším Superb. Australský konzul působící v New Yorku se však nenechal svazovat těmito tradicemi a za svůj služební vůz si zvolil pořádně výkonné monstrum, které se však navenek tváří jako obyčejný sedan.
Vše odstartovaly dvě fotografie, které na svém Twitteru zveřejnil Max Finkel. Na těchto fotografiích je totiž zachycen Chevrolet SS, vůz osazený motorem V8 posílající výkon na zadní nápravu, jehož registrační značky CXZ0001 odpovídají zastupitelskému úřadu Austrálie - C totiž označuje zahraničního konzula, zatím co XZ je označení pro Austrálii.
Kdo přesně za volantem sedí se bohužel zatím neví, ovšem už teď je jisté, že na australském konzulárním zastoupení v New Yorku mají skvělý vkus na auta. Chevrolet SS je totiž něco jako pravý hot-rod v kabátu rodinného sedanu. Pod svou kapotou ukrývá motor V8 o výkonu 415 koní, který dokáže rozpohybovat pětičlennou posádku z 0 na 96 km/h pod 5 sekund. V součinnosti s manuální převodovkou se pak jedná o skvělý stroj na pálení pneumatik na každé křižovatce.
it’s important that you should all know that the Australian consul in New York drives a Chevy SS with a manual transmission. pic.twitter.com/QeGAbpCxB1
— max finkel (@2Fast2Finkel) 26. dubna 2018
Od konzula je navíc hezké, že zvolil vůz, který má kořeny v Austrálii. Chevrolet SS je totiž ve skutečnosti Holden Commodore SS-V, který dostal nové značky jen kvůli exportu do zámoří. Australané si na cestovní či rodinné vozy s motory V8 skutečně potrpí a díky jejich dlouholeté tradici se dá právě tento kus považovat za jeden z největších úspěchů tamního automobilového průmyslu.
V USA ale model nebyl příliš úspěšný, takže se v nabídce Chevroletu příliš neohřál. Na silnicích se tak jedná o zajímavou raritu, přičemž model s australskými diplomatickými značkami budí rozruch kamkoliv přijede. A není divu. Vždyť kdo z nás by nechtěl mít diplomatickou imunitu ve stroji, který dokáže pálit pneumatiky při každém polechtání plynu?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.