Když přijde řeč na auta velvyslanců a konzulárních pracovníků, většina z nás si vybaví vozy typu BMW či Mercedes-Benz, v naší domovině pak přinejmenším Superb. Australský konzul působící v New Yorku se však nenechal svazovat těmito tradicemi a za svůj služební vůz si zvolil pořádně výkonné monstrum, které se však navenek tváří jako obyčejný sedan.
Vše odstartovaly dvě fotografie, které na svém Twitteru zveřejnil Max Finkel. Na těchto fotografiích je totiž zachycen Chevrolet SS, vůz osazený motorem V8 posílající výkon na zadní nápravu, jehož registrační značky CXZ0001 odpovídají zastupitelskému úřadu Austrálie - C totiž označuje zahraničního konzula, zatím co XZ je označení pro Austrálii.
Kdo přesně za volantem sedí se bohužel zatím neví, ovšem už teď je jisté, že na australském konzulárním zastoupení v New Yorku mají skvělý vkus na auta. Chevrolet SS je totiž něco jako pravý hot-rod v kabátu rodinného sedanu. Pod svou kapotou ukrývá motor V8 o výkonu 415 koní, který dokáže rozpohybovat pětičlennou posádku z 0 na 96 km/h pod 5 sekund. V součinnosti s manuální převodovkou se pak jedná o skvělý stroj na pálení pneumatik na každé křižovatce.
it’s important that you should all know that the Australian consul in New York drives a Chevy SS with a manual transmission. pic.twitter.com/QeGAbpCxB1
— max finkel (@2Fast2Finkel) 26. dubna 2018
Od konzula je navíc hezké, že zvolil vůz, který má kořeny v Austrálii. Chevrolet SS je totiž ve skutečnosti Holden Commodore SS-V, který dostal nové značky jen kvůli exportu do zámoří. Australané si na cestovní či rodinné vozy s motory V8 skutečně potrpí a díky jejich dlouholeté tradici se dá právě tento kus považovat za jeden z největších úspěchů tamního automobilového průmyslu.
V USA ale model nebyl příliš úspěšný, takže se v nabídce Chevroletu příliš neohřál. Na silnicích se tak jedná o zajímavou raritu, přičemž model s australskými diplomatickými značkami budí rozruch kamkoliv přijede. A není divu. Vždyť kdo z nás by nechtěl mít diplomatickou imunitu ve stroji, který dokáže pálit pneumatiky při každém polechtání plynu?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?