Ford F-150 Raptor je úchvatný stroj, který jedinečným způsobem kombinuje praktičnost běžného pick-upu a výkon, za který by se nemusel stydět ani kdejaký sporťák. Na rozdíl od sporťáků však Raptor nebyl stavěn pro jízdu na okruhu jako je právě Nürburgring, na který ho vytáhl profesionální závodník Vaughn Gittin Jr
Vaughn Gittin Jr. měl původně projet Nürburgring bokem ve svém speciálně upraveném driftovacím Fordu Mustang RTR, ovšem ještě než na to došlo, tak si příroda postavila hlavu a celá trať pořádně zmokla. A protože driftovat v dešti nebo na mokré trati je prý nuda, tak se do akce dostal nový Ford F-150 Raptor.
Profesionální závodník měl na výběr ze dvou možností - buď se pokusí projet závodní trať s maximální precizností a třeba zde stanoví nový šílený čas pro pick-upy, nebo si jízdu na promoklé trati pořádně užije. Jak už nejspíš tušíte, Vaughn Gittin Jr. si zvolil druhou možnost.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Se stádem 450 koní pod kapotou je Raptor až překvapivě hravým a mrštným vozem, který se nechal snadno urvat a vést v kontrolovaném smyku. Za zmínku přitom stojí, že na obou nápravách měl obuty standardní pneumatiky BF Goodrich KO2, které jsou určený spíše do terénu, než na trať.
Ale co vám budeme povídat, raději se na to podívejte. Za nás má Raptor i jeho řidič obrovský palec nahoru. A stejně tak nadšení budou jistě i lidé ve Ford Performance, kteří za videem stojí. Ono pronajmout si okruh jako je Nürburgring totiž nebude zrovna laciný špás. Tady se však i přes nepřízeň počasí podařilo vynaložené finance skvěle zužitkovat.
A navíc padla i zmínka o tom, že se Vaughn Gittin Jr. na slavný německý okruh vrátí a příště předvede v plné kráse právě onen speciální Ford Mustang RTR. A na to se rozhodně vyplatí si počkat.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?