Ford F-150 Raptor je úchvatný stroj, který jedinečným způsobem kombinuje praktičnost běžného pick-upu a výkon, za který by se nemusel stydět ani kdejaký sporťák. Na rozdíl od sporťáků však Raptor nebyl stavěn pro jízdu na okruhu jako je právě Nürburgring, na který ho vytáhl profesionální závodník Vaughn Gittin Jr
Vaughn Gittin Jr. měl původně projet Nürburgring bokem ve svém speciálně upraveném driftovacím Fordu Mustang RTR, ovšem ještě než na to došlo, tak si příroda postavila hlavu a celá trať pořádně zmokla. A protože driftovat v dešti nebo na mokré trati je prý nuda, tak se do akce dostal nový Ford F-150 Raptor.
Profesionální závodník měl na výběr ze dvou možností - buď se pokusí projet závodní trať s maximální precizností a třeba zde stanoví nový šílený čas pro pick-upy, nebo si jízdu na promoklé trati pořádně užije. Jak už nejspíš tušíte, Vaughn Gittin Jr. si zvolil druhou možnost.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Se stádem 450 koní pod kapotou je Raptor až překvapivě hravým a mrštným vozem, který se nechal snadno urvat a vést v kontrolovaném smyku. Za zmínku přitom stojí, že na obou nápravách měl obuty standardní pneumatiky BF Goodrich KO2, které jsou určený spíše do terénu, než na trať.
Ale co vám budeme povídat, raději se na to podívejte. Za nás má Raptor i jeho řidič obrovský palec nahoru. A stejně tak nadšení budou jistě i lidé ve Ford Performance, kteří za videem stojí. Ono pronajmout si okruh jako je Nürburgring totiž nebude zrovna laciný špás. Tady se však i přes nepřízeň počasí podařilo vynaložené finance skvěle zužitkovat.
A navíc padla i zmínka o tom, že se Vaughn Gittin Jr. na slavný německý okruh vrátí a příště předvede v plné kráse právě onen speciální Ford Mustang RTR. A na to se rozhodně vyplatí si počkat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?