Ford F-150 Raptor je úchvatný stroj, který jedinečným způsobem kombinuje praktičnost běžného pick-upu a výkon, za který by se nemusel stydět ani kdejaký sporťák. Na rozdíl od sporťáků však Raptor nebyl stavěn pro jízdu na okruhu jako je právě Nürburgring, na který ho vytáhl profesionální závodník Vaughn Gittin Jr
Vaughn Gittin Jr. měl původně projet Nürburgring bokem ve svém speciálně upraveném driftovacím Fordu Mustang RTR, ovšem ještě než na to došlo, tak si příroda postavila hlavu a celá trať pořádně zmokla. A protože driftovat v dešti nebo na mokré trati je prý nuda, tak se do akce dostal nový Ford F-150 Raptor.
Profesionální závodník měl na výběr ze dvou možností - buď se pokusí projet závodní trať s maximální precizností a třeba zde stanoví nový šílený čas pro pick-upy, nebo si jízdu na promoklé trati pořádně užije. Jak už nejspíš tušíte, Vaughn Gittin Jr. si zvolil druhou možnost.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Se stádem 450 koní pod kapotou je Raptor až překvapivě hravým a mrštným vozem, který se nechal snadno urvat a vést v kontrolovaném smyku. Za zmínku přitom stojí, že na obou nápravách měl obuty standardní pneumatiky BF Goodrich KO2, které jsou určený spíše do terénu, než na trať.
Ale co vám budeme povídat, raději se na to podívejte. Za nás má Raptor i jeho řidič obrovský palec nahoru. A stejně tak nadšení budou jistě i lidé ve Ford Performance, kteří za videem stojí. Ono pronajmout si okruh jako je Nürburgring totiž nebude zrovna laciný špás. Tady se však i přes nepřízeň počasí podařilo vynaložené finance skvěle zužitkovat.
A navíc padla i zmínka o tom, že se Vaughn Gittin Jr. na slavný německý okruh vrátí a příště předvede v plné kráse právě onen speciální Ford Mustang RTR. A na to se rozhodně vyplatí si počkat.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.