Ford F-150 Raptor je úchvatný stroj, který jedinečným způsobem kombinuje praktičnost běžného pick-upu a výkon, za který by se nemusel stydět ani kdejaký sporťák. Na rozdíl od sporťáků však Raptor nebyl stavěn pro jízdu na okruhu jako je právě Nürburgring, na který ho vytáhl profesionální závodník Vaughn Gittin Jr
Vaughn Gittin Jr. měl původně projet Nürburgring bokem ve svém speciálně upraveném driftovacím Fordu Mustang RTR, ovšem ještě než na to došlo, tak si příroda postavila hlavu a celá trať pořádně zmokla. A protože driftovat v dešti nebo na mokré trati je prý nuda, tak se do akce dostal nový Ford F-150 Raptor.
Profesionální závodník měl na výběr ze dvou možností - buď se pokusí projet závodní trať s maximální precizností a třeba zde stanoví nový šílený čas pro pick-upy, nebo si jízdu na promoklé trati pořádně užije. Jak už nejspíš tušíte, Vaughn Gittin Jr. si zvolil druhou možnost.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Se stádem 450 koní pod kapotou je Raptor až překvapivě hravým a mrštným vozem, který se nechal snadno urvat a vést v kontrolovaném smyku. Za zmínku přitom stojí, že na obou nápravách měl obuty standardní pneumatiky BF Goodrich KO2, které jsou určený spíše do terénu, než na trať.
Ale co vám budeme povídat, raději se na to podívejte. Za nás má Raptor i jeho řidič obrovský palec nahoru. A stejně tak nadšení budou jistě i lidé ve Ford Performance, kteří za videem stojí. Ono pronajmout si okruh jako je Nürburgring totiž nebude zrovna laciný špás. Tady se však i přes nepřízeň počasí podařilo vynaložené finance skvěle zužitkovat.
A navíc padla i zmínka o tom, že se Vaughn Gittin Jr. na slavný německý okruh vrátí a příště předvede v plné kráse právě onen speciální Ford Mustang RTR. A na to se rozhodně vyplatí si počkat.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.