Jak ochránit auto před kroupami? Možností moc není, spolehlivě funguje jen jedna

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 23. dubna 2018, 16:52 Google+

Opět se blíží období letních bouřek, se kterými rok co rok přichází škody napáchané vichřicemi, přívalovými povodněmi a v neposlední řadě i kroupami. Právě kroupy pak velice často ničí automobily, jejichž majitelé nemohou parkovat v garáži. Dá se ale v takovém případě dělat alespoň něco pro ochranu vozu? Příliš mnoho možností bohužel neexistuje.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 02.05. 22:25) Napište svůj názor
Kroupy dokáží napáchat na karoserii automobilu obrovské škody

Kroupy dokáží napáchat na karoserii automobilu obrovské škody | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Krupobití je pravidelným strašákem snad všech řidičů a pojišťoven. Pokud totiž neparkujete svůj automobil v garáži, vystavujete se riziku vážného poškození, jehož oprava se může vyšplhat až děsivě vysoko. Jak se tedy dá takovým katastrofickým scénářům předejít?

Jednou z tradičních rad je přikrýt auto dekami. Tuto praktiku využívali zřejmě už naši dědové, kteří na svoje milované škodovky a žigulíky házeli silné deky, které následky krupobití dokázaly zmírnit. Tato metoda tedy funguje, ovšem má své limity. Tím prvním je nutnost udržet deky na místě, neboť bouřky s krupobitím často doprovází i silný vítr. Navíc málo kdy stačí jen jedna deka, neboť překrýt celý automobil není úplně snadné. V neposlední řadě je pak potřeba zdůraznit, že ani deka není všemocná. Vlivem větru totiž mohou kroupy narážet do karoserie i z boku a pod různými úhly.

Další možností je využít speciálních ochranných plachet, kterých je na trhu poměrně velké množství. Kromě rozdílných rozměrů a mnohdy i materiálů by však všechny měly nabízet totéž: zesílenou svrchní část a speciální kotevní systém, díky kterému neulítnou. Zesílená část, která je de facto vybavena dekou zmírňující nárazy, obvykle překrývá kapotu, čelní sklo, střechu, zadní sklo a víko zavazadlového prostoru. V dolní části se pak nachází elastický lem a kotevní systém, který by měl udržet plachtu na místě i ve velkém vichru. Cena plachet se obvykle odvíjí podle výrobce a rozměrů, nicméně zakrytí Octavie vyjde na částku okolo 2 000 Kč.

Majitelé domů s vlastním pozemkem mohou popřemýšlet o stavbě dřevěného přístřešku, jejichž ceny nejsou v posledních letech nijak přemrštěné. Pokud ale bydlíte ve městě a nemáte čas hledat deky nebo kupovat plachty, pak si můžete zkusit vytipovat v okolí místa jako mosty či viadukty, kam vůz schovat. Na parkování pod stromem raději zapomeňte, hasiči mají obvykle na práci lepší věci, než odřezávat spadlé větve z vašeho auta. Navíc vyřizování s pojišťovnou by se mohlo zvrtnout v nepříjemný maraton hledání majitele stromu a vymáhání škody. 

A tím se vlastně blížíme k předposlednímu poslednímu bodu, kterým je pojištění. To sice poškození vozu nezabrání, nicméně pojišťovna by měla mít povinnost vám vzniklou škodu nahradit. Pojištění proti kroupám bývá často součástí havarijního připojištění, nebo se dá připlatit ke klasickému povinnému ručení. Podmínky, výše pojistného, spoluúčast i krytí se liší podle pojišťovny, takže rozhodně doporučujeme zavalit vašeho pojišťováka dotazy a nezapomeňte si přečíst všechny podmínky, včetně těch miniaturních vlevo dole. Při výběru pojišťovny navíc nehleďte jen na cenu, ale i na zkušenosti ostatních a celkový přístup.

Tím jediným zcela spolehlivým způsobem, jak vůz ochránit před kroupami, je dostat ho pod střechu. Ve městě je to samozřejmě složitější a míst v krytých parkovištích či parkovacích domech je nedostatek. Navíc to nebývá zrovna levné. V případě dlouhodobého pronájmu však získáváte jistotu, že se vašemu vozu opravdu nic nestane. Pokud ale ve vaší lokalitě není po zastřešeném stání ani památky, můžete zkusit důvěřovat předpovědím a s dostatečným předstihem využít některou z garáží obchodních center. Některá navíc nabízí prvních pár hodin zdarma, takže při troše štěstí a správném načasování vás to nebude nic stát. Na druhou stranu je vždy příjemnější zaplatit pár stovek za parkování, než tisíce za opravy.

img-responsive

Nejlepší ochranou před kroupami je dostat vůz pod střechu | foto: pixabay.com

Navíc je potřeba zdůraznit, že opravy následků krupobití nemusí být vždy stoprocentní. Pokud se na opravách šetří, nebo se nepoužijí kvalitní díly, mohou se objevit jak problémy se stavem karoserie, tak se zatékáním, vrzáním či profukováním do vozu. V neposlední řadě je pak potřeba zdůraznit snižující se hodnotu vozu, která rapidně klesá zejména při nutnosti díly lakovat. Přístrojem na zjištění tloušťky laku už je totiž dnes vybaven téměř každý autobazar.

V případě, že vás krupobití zastihne během jízdy, nezbývá než se modlit a doufat, že narazíte na most nebo viadukt, pod kterým bude možné zastavit. V případě padání větších krup, ku kterých hrozí opravdu vysoké riziko poškození nebo zranění, se nebojte sundat z nohu z plynu, případně sjet ze silnice k odpočívadlu, čerpací stanici nebo na okresku. Riskovat se v těchto případech nevyplácí.

Vytisknout

Diskuze: Jak ochránit auto před kroupami? Možností moc není, spolehlivě funguje jen jedna

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 02.05.2018 22:25 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Piasecki PA-890

První vrtulník na vodík se pomalu ale jistě začíná rýsovat, vypadá opravdu zajímavě

ford fiesta

Ford představuje modernizovanou Fiestu, která je připravená na budoucnost

Ilustrační fotografie

V Česku vzniká kladivo na auta odmítaná lidmi a protlačovaná EU

Tatra Tactic 4x4 II. generace

Na polygonu v Kopřivnici probíhá představení vojenské, hasičské i stavební techniky

Ford Transit Trail

Test: Ford Transit Trail – outdoor dodávka, která je skvělým základem pro „malého“ bydlíka

Škoda Fabia Combi Scoutline

Škoda Fabia Combi končí. Jak to s ní vypadá v bazarech?

on-line prodej

Jako plech po tornádu. Automobilový trh je pokřivený, covid, elektromobilita, čipy...

Jeep Willys

Test: Jeep Willys, legenda U.S. Army

Toyota přepracovala Mirai, nová generace má mít dojezd 650 km, atraktivní vzhled a produkuje jen čistou vodu

Na vodíkovou Toyotu Mirai stříleli z pistole

Mercedes-Benz G-Boss

Mercedes-Benz třídy G od G&B Design vypadá jako rozzlobený school bus

Ilustrační foto

Nemáte kabriolet? I tak můžete dýchat čerstvý vzduch

Nákup aut se přesouvá do online prostředí

Nákup aut se přesouvá do online prostředí

Ilustrační foto

Škoda v Česku zastaví výrobu. Promluvily odbory

mercedes-benz citan

Nový Mercedes-Benz Citan jako obytný vůz

Hyundai Kona Electric

Test Hyundai Kona electric. Má stále co nabídnout?

reklama

Doporučujeme

Rolls-Royce SRH

Rollsem až na operační sál? Netradiční nápad zachraňuje dětské životy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford představuje modernizovanou Fiestu, která je připravená na budoucnost

  2. V Česku vzniká kladivo na auta odmítaná lidmi a protlačovaná EU

  3. Na polygonu v Kopřivnici probíhá představení vojenské, hasičské i stavební techniky

  4. Test: Ford Transit Trail – outdoor dodávka, která je skvělým základem pro „malého“ bydlíka

  5. Škoda Fabia Combi končí. Jak to s ní vypadá v bazarech?

  6. Jako plech po tornádu. Automobilový trh je pokřivený, covid, elektromobilita, čipy...

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud