Kufr našeho automobilu se často stává místem, kam odklízíme věci užitečné, ale mnohdy v autě nepotřebné. Sáhněte si do svědomí a zamyslete se, kolik zbytečností se teď ve vašem autě zbytečně povaluje. Jeden americký pošťák však povznesl využití kufru na zcela novou hranici - ukryl do něj totiž 10 000 dopisů, které za 12 let nestihl doručit.
Služby České pošty bývají často hodnoceny poměrně kriticky, ovšem ani ve světě na tom nejsou státní zásilkové služby kdovíjak dobře. O svém by mohla vyprávět U.S. Postal Service, jejíž zaměstnance byl ve středu soudem obviněn ze zadržování a prodlužování doručovacích lhůt zásilek.
Podle webu Jalopnik měl „přetížený" pošťák Aleksey Germash, který pracoval pro USPS přes 16 let, ukrýt přes 17 000 zásilek, přičemž zhruba 10 000 z nich naskládal jen do svého SUV Nissan Pathfinder. Dalších 6 000 ukrýval ve svém bytě a poslední tisícovku měl nasyslenou ve své skříňce v práci. Nejstarší z nedoručených dopisů měl být podle všeho odeslán už v roce 2005.
Germash však není jediný provinilec. Necelých 336 900 doručovatelů musí totiž ročně doručit přes 154 miliard zásilek. V současnosti tak americká pošta vyšetřuje 1 364 doručovatelů a v minulém roce jich bylo 409 zadrženo. Smutného rekordmana se podrželo zadržet v roce 2014 v Brooklynu, kde ukrýval na 40 000 nedoručených zásilek o hmotnosti 1.1 tuny.
USPS měla přijít na roky ztracené zásilky vlastně jen náhodou. Podle všeho měla dostat tip na zaparkovaný automobil v Brooklynu, v jehož kufru se nachází zhruba 20 plných zásilkových pytlů. Vyšetřováním se zjistili, že Germash žije poblíž zaparkovaného vozidla a následně, že automobil je jeho.
Germash nic nezapíral a své pochybení přiznal. Podle tiskového mluvčího USPS měla být důvodem tohoto pochybení zahlcenost doručovatele. Ten se však hájil tím, že veškeré důležité zásilky vždy bezodkladně doručil.
Podle článku v New York Times měl být Germash propuštěn z vazby na kauci ve výši 25 000 dolarů (cca 500 000 Kč). USPS ani obhájce doručovatele se k případu nechtějí více vyjadřovat, nicméně mluvčí USPS pro Times ještě dodal, že pošta se pokusí dodat všechny zásilky v dobrém stavu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.