Kufr našeho automobilu se často stává místem, kam odklízíme věci užitečné, ale mnohdy v autě nepotřebné. Sáhněte si do svědomí a zamyslete se, kolik zbytečností se teď ve vašem autě zbytečně povaluje. Jeden americký pošťák však povznesl využití kufru na zcela novou hranici - ukryl do něj totiž 10 000 dopisů, které za 12 let nestihl doručit.
Služby České pošty bývají často hodnoceny poměrně kriticky, ovšem ani ve světě na tom nejsou státní zásilkové služby kdovíjak dobře. O svém by mohla vyprávět U.S. Postal Service, jejíž zaměstnance byl ve středu soudem obviněn ze zadržování a prodlužování doručovacích lhůt zásilek.
Podle webu Jalopnik měl „přetížený" pošťák Aleksey Germash, který pracoval pro USPS přes 16 let, ukrýt přes 17 000 zásilek, přičemž zhruba 10 000 z nich naskládal jen do svého SUV Nissan Pathfinder. Dalších 6 000 ukrýval ve svém bytě a poslední tisícovku měl nasyslenou ve své skříňce v práci. Nejstarší z nedoručených dopisů měl být podle všeho odeslán už v roce 2005.
Germash však není jediný provinilec. Necelých 336 900 doručovatelů musí totiž ročně doručit přes 154 miliard zásilek. V současnosti tak americká pošta vyšetřuje 1 364 doručovatelů a v minulém roce jich bylo 409 zadrženo. Smutného rekordmana se podrželo zadržet v roce 2014 v Brooklynu, kde ukrýval na 40 000 nedoručených zásilek o hmotnosti 1.1 tuny.
USPS měla přijít na roky ztracené zásilky vlastně jen náhodou. Podle všeho měla dostat tip na zaparkovaný automobil v Brooklynu, v jehož kufru se nachází zhruba 20 plných zásilkových pytlů. Vyšetřováním se zjistili, že Germash žije poblíž zaparkovaného vozidla a následně, že automobil je jeho.
Germash nic nezapíral a své pochybení přiznal. Podle tiskového mluvčího USPS měla být důvodem tohoto pochybení zahlcenost doručovatele. Ten se však hájil tím, že veškeré důležité zásilky vždy bezodkladně doručil.
Podle článku v New York Times měl být Germash propuštěn z vazby na kauci ve výši 25 000 dolarů (cca 500 000 Kč). USPS ani obhájce doručovatele se k případu nechtějí více vyjadřovat, nicméně mluvčí USPS pro Times ještě dodal, že pošta se pokusí dodat všechny zásilky v dobrém stavu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?