Kufr našeho automobilu se často stává místem, kam odklízíme věci užitečné, ale mnohdy v autě nepotřebné. Sáhněte si do svědomí a zamyslete se, kolik zbytečností se teď ve vašem autě zbytečně povaluje. Jeden americký pošťák však povznesl využití kufru na zcela novou hranici - ukryl do něj totiž 10 000 dopisů, které za 12 let nestihl doručit.
Služby České pošty bývají často hodnoceny poměrně kriticky, ovšem ani ve světě na tom nejsou státní zásilkové služby kdovíjak dobře. O svém by mohla vyprávět U.S. Postal Service, jejíž zaměstnance byl ve středu soudem obviněn ze zadržování a prodlužování doručovacích lhůt zásilek.
Podle webu Jalopnik měl „přetížený" pošťák Aleksey Germash, který pracoval pro USPS přes 16 let, ukrýt přes 17 000 zásilek, přičemž zhruba 10 000 z nich naskládal jen do svého SUV Nissan Pathfinder. Dalších 6 000 ukrýval ve svém bytě a poslední tisícovku měl nasyslenou ve své skříňce v práci. Nejstarší z nedoručených dopisů měl být podle všeho odeslán už v roce 2005.
Germash však není jediný provinilec. Necelých 336 900 doručovatelů musí totiž ročně doručit přes 154 miliard zásilek. V současnosti tak americká pošta vyšetřuje 1 364 doručovatelů a v minulém roce jich bylo 409 zadrženo. Smutného rekordmana se podrželo zadržet v roce 2014 v Brooklynu, kde ukrýval na 40 000 nedoručených zásilek o hmotnosti 1.1 tuny.
USPS měla přijít na roky ztracené zásilky vlastně jen náhodou. Podle všeho měla dostat tip na zaparkovaný automobil v Brooklynu, v jehož kufru se nachází zhruba 20 plných zásilkových pytlů. Vyšetřováním se zjistili, že Germash žije poblíž zaparkovaného vozidla a následně, že automobil je jeho.
Germash nic nezapíral a své pochybení přiznal. Podle tiskového mluvčího USPS měla být důvodem tohoto pochybení zahlcenost doručovatele. Ten se však hájil tím, že veškeré důležité zásilky vždy bezodkladně doručil.
Podle článku v New York Times měl být Germash propuštěn z vazby na kauci ve výši 25 000 dolarů (cca 500 000 Kč). USPS ani obhájce doručovatele se k případu nechtějí více vyjadřovat, nicméně mluvčí USPS pro Times ještě dodal, že pošta se pokusí dodat všechny zásilky v dobrém stavu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?