Mít zaparkovaný milovaný automobil v obýváku, nebo alespoň mít na něj stálý výhled, je bezesporu snem mnoha milovníků automobilů. Něco takového však není ve světě příliš obvyklé a samozřejmě to ani není příliš laciné. Pokud se vám však v peněžence válí pár zbytečných milionů rozhodně vás potěší v Singapuru. Zdejší byty s garážemi totiž nabízí mnohem víc, než o čem se vám snilo.
Řeč je o luxusním bytovém domě Hamilton Scotts, jehož stavba začala v roce 2008 - těsně před plným vypuknutím finanční krize. Projekt se tak pozastavil, nicméně v roce 2013 došlo za pomoci čínských investorů k dokončení a navíc posílení luxusního vybavení.
Singapur se totiž řadí k nejbohatším městům světa a zároveň je jedním z nejdůležitějších obchodních uzlů v Asii. Pokud tedy chcete v tomto městě uspět, musíte zákazníkům nabídnout něco výjimečného. Pokud se vám to však podaří, můžete si být jisti, že zákazníci se nebudou bát sáhnout hluboko do kapsy. A tak je tomu i v případě Hamilton Scotts.
Na první pohled luxusní apartmánový dům nabízí celkem 56 bytů ve 36 podlažích a dva luxusní penthausy. Majitelé bytů se mohou těšit na prémiový servis, včetně snídaní zdarma, ovšem největší deviza se ukrývá v podobě parkování.
Pokud totiž chcete v tomto domě zaparkovat, zajedete do podzemních garáží a svůj vůz necháte na speciální platformě. Následně se identifikujete přiložením prstu na čtečku otisků a ona platforma odešle váš vůz do výtahu, který ho přepraví až do vašeho bytu. Vy si v mezidobí opět pomocí otisku prstu přivoláte výtah a dopravíte se do bytu.
Aby bylo zajištěno maximální pohodlí a luxus, odděluje automobily od apartmánů skleněná stěna - do bytu se tak nedostanou zápachy ani nic podobného. Samotnou garáž od výtahu pak oddělují bílá rolovací vrata, takže vám ani přes garáž nikdo soukromí narušovat nebude.
Ještě v září roku 2015, kdy o bytech informoval web CNN Style, bylo obsazeno cca 70 % apartmánů, přičemž ty nejlevnější s rozlohou 256 m2 začínaly na částce 10 000 000 dolarů, cca 206 milionů korun. Když jsme se dívali na nabídku dnes, nalezli jsme právě tento typ bytu za částku 8 568 888 dolarů, tedy necelých 177 milionů korun.
Laciné to tedy rozhodně není, nicméně kde jinde dostanete výhled na svůj milovaný automobil a zároveň jedno z nejbohatších měst světa? Navíc stranou veškerého ruchu, několik pater nad zemí a s jistotou, že vaše auto vám zloději jen tak neukradnou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.