Mít zaparkovaný milovaný automobil v obýváku, nebo alespoň mít na něj stálý výhled, je bezesporu snem mnoha milovníků automobilů. Něco takového však není ve světě příliš obvyklé a samozřejmě to ani není příliš laciné. Pokud se vám však v peněžence válí pár zbytečných milionů rozhodně vás potěší v Singapuru. Zdejší byty s garážemi totiž nabízí mnohem víc, než o čem se vám snilo.
Řeč je o luxusním bytovém domě Hamilton Scotts, jehož stavba začala v roce 2008 - těsně před plným vypuknutím finanční krize. Projekt se tak pozastavil, nicméně v roce 2013 došlo za pomoci čínských investorů k dokončení a navíc posílení luxusního vybavení.
Singapur se totiž řadí k nejbohatším městům světa a zároveň je jedním z nejdůležitějších obchodních uzlů v Asii. Pokud tedy chcete v tomto městě uspět, musíte zákazníkům nabídnout něco výjimečného. Pokud se vám to však podaří, můžete si být jisti, že zákazníci se nebudou bát sáhnout hluboko do kapsy. A tak je tomu i v případě Hamilton Scotts.
Na první pohled luxusní apartmánový dům nabízí celkem 56 bytů ve 36 podlažích a dva luxusní penthausy. Majitelé bytů se mohou těšit na prémiový servis, včetně snídaní zdarma, ovšem největší deviza se ukrývá v podobě parkování.
Pokud totiž chcete v tomto domě zaparkovat, zajedete do podzemních garáží a svůj vůz necháte na speciální platformě. Následně se identifikujete přiložením prstu na čtečku otisků a ona platforma odešle váš vůz do výtahu, který ho přepraví až do vašeho bytu. Vy si v mezidobí opět pomocí otisku prstu přivoláte výtah a dopravíte se do bytu.
Aby bylo zajištěno maximální pohodlí a luxus, odděluje automobily od apartmánů skleněná stěna - do bytu se tak nedostanou zápachy ani nic podobného. Samotnou garáž od výtahu pak oddělují bílá rolovací vrata, takže vám ani přes garáž nikdo soukromí narušovat nebude.
Ještě v září roku 2015, kdy o bytech informoval web CNN Style, bylo obsazeno cca 70 % apartmánů, přičemž ty nejlevnější s rozlohou 256 m2 začínaly na částce 10 000 000 dolarů, cca 206 milionů korun. Když jsme se dívali na nabídku dnes, nalezli jsme právě tento typ bytu za částku 8 568 888 dolarů, tedy necelých 177 milionů korun.
Laciné to tedy rozhodně není, nicméně kde jinde dostanete výhled na svůj milovaný automobil a zároveň jedno z nejbohatších měst světa? Navíc stranou veškerého ruchu, několik pater nad zemí a s jistotou, že vaše auto vám zloději jen tak neukradnou.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.