Americký prezident Donald Trump jezdí v současné době limuzínou, kterou zdědil po svém předchůdci Baracku Obamovi. Tyto limuzíny už jsou ale na silnicích poměrně dlouho a tak se Donald Trump může těšit na zcela nové a modernější svezení. Už včera jsme přitom informovali, že na svůj nový vůz čeká i ruský prezident Vladimir Putin, který se však nejspíš pochlubí novým vozem o něco dřív.
Americký prezident Donald Trump už je ve svém úřadu déle jak rok, ovšem stále se vozí prezidentskou limuzínou Cadillac, kterou zdědil ještě po svém předchůdci Obamovi. Tyto limuzíny, kterým se přezdívá Beast, jsou však ve službě již od roku 2009, takže se brzy dočkají výměny za modernější kousky.
Na těch se podle televizní stanice Fox News pracuje již od roku 2014 a nedávno již byly předány automobilkou General Motors do rukou tajné služby (U.S. Secret Service), která má prezidentovu ochranu na starosti. TAjná služba nyní vůz pravděpodobně dovybaví tajným vybavením, vše patřičně otestuje a poté vůz zařadí do služby.
Bývalý prezident společnosti Cadillac, Johan de Nysschen, již dříve potvrdil, že vozidla byla včas postavena a předána do rukou zákazníka. Tisková mluvčí tajné služby poté dodala, že stavba nové generace prezidentské limuzíny probíhá podle plánu. Odhalení nového vozu se pak čeká během pozdního léta tohoto roku.
Během posledního roku se nová limuzína pro prezidenta Trumpa objevila na silnicích hned několikrát - vždy zahalena maskovací folií. Párkrát se ji přesto podařilo vyfotit pozorným fotografům. Tajná služba si podle všeho objednala více než limuzín, přičemž celková zakázka se vyšplhala do výše 15.8 milionu dolarů (cca 324,3 milionu korun).
Nový speciál sice vypadá jako limuzína, nicméně konstrukce by měla odpovídat spíše masivnímu SUV, nebo dokonce náklaďáku. Vůz je silně pancéřován a síla dveří se dohaduje na cca 20 centimetrů. Skla jsou samozřejmě neprůstřelná a vůz by měl být schopen odolat útoku ručními zbraněmi, granáty i protitankovými střelami. Vůz je také utěsněn a disponuje vlastní zásobou kyslíku, takže ani plyn by neměl být problém.
A pokud už by náhodou došlo na ohrožení posádky, zejména prezidenta, ve voze by nemělo chybět ani pár deci krevních zásob odpovídající skupiny, takže v případě nouze je možné okamžitě poskytnout prezidentovi krevní transfuzi.
Detaily o nové limuzíně jsou však přísně tajné, takže zatím mluvíme pouze na úrovni spekulací. Vzhledově by však měl být vůz situován do podoby Cadillacu CT6, ačkoliv s tímto vozidel bude mít společného opravdu jen pramálo.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.