V současnosti nabízí Volkswagen pouze jeden model s označením R a tím je Golf. V blízké budoucnosti bychom se však měli dočkat několika nových ostrých modelů a to napříč celým spektrem nabídky. Za kompaktní SUV nastoupí T-Roc R, za větší SUV Tiguan R a splašený reprezentativní sedan bude reprezentovat Arteon R.
O novinkách z Wolfsburgu informoval web Auto Bild a již v minulém roce jsme četli podobné zprávy od kolegů z magazínu Car and Driver. Ti navíc spekulovali i o existenci Touaregu R a výkonnějším provedení Golfu R. Jak velká tedy paleta modelů s Rkem bude je prozatím nejasné.
Výkonnější T-Roc R už ale můžeme brát za téměř hotovou věc. Na internetu už totiž kolují fotky testovacího vozu a lidé z Auto Bildu navíc naznačují, že už i znají jeho pohonnou jednotku. Podle všeho by mělo jít o stejný 2.0 litrový přeplňovaný motor, který pohání Golf R. Pokud tedy nedojde k razantním změnám, mohli bychom se dočkat přes 300 koní.
Větší SUV Tiguan R už se také párkrát objevilo na silnicích a i v jeho případě se živě spekuluje o pohonné jednotce. Předpokládá se, že i Tiguan by mohl dostat stejný motor jako Golf R a T-Roc R - ale samozřejmě s vyšším výkonem. Další a podstatně zajímavější variantou je však použití 2.5 litrového pětiválce ze zásob Audi, který například pod kapotou RS3 generuje až 400 koní.
Pod kapotou elegantního Arteonu se s největší pravděpodobností objeví přeplňovaný motor VR6, který by podle mnoha spekulací mohl dosahovat výkonu až 400 koní. Ve své kategorii by se tak Arteon mohl automaticky zařadit mezi ty nejsvižnější.
Velkou neznámou je však extrémnější varianta Golfu R. Auto Bild o něm nemá žádné zprávy a magazín Car and Driver o něm mluví pouze jako o "extrémně výkonné" variantě. Web Motor1 však upozorňuje, že koncem minulého roku byl spatřen Golf R se zvláštními kulatými koncovkami výfuků, které známe z modelů RS od Audi.
Nabízí se tak možnost, že automobilka se nakonec rozhodla oživit projekt R400/R420 a pod kapotou Golfu se usídlil výkonní pětiválec z Ingolstadtu. Limitovaná edice takto výkonných Golfů by mohla být více než důstojným způsobem, jak se se sedmou generací rozloučit ještě předtím, než ji v druhé polovině roku 2019 nahradí model nový.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.