V současnosti nabízí Volkswagen pouze jeden model s označením R a tím je Golf. V blízké budoucnosti bychom se však měli dočkat několika nových ostrých modelů a to napříč celým spektrem nabídky. Za kompaktní SUV nastoupí T-Roc R, za větší SUV Tiguan R a splašený reprezentativní sedan bude reprezentovat Arteon R.
O novinkách z Wolfsburgu informoval web Auto Bild a již v minulém roce jsme četli podobné zprávy od kolegů z magazínu Car and Driver. Ti navíc spekulovali i o existenci Touaregu R a výkonnějším provedení Golfu R. Jak velká tedy paleta modelů s Rkem bude je prozatím nejasné.
Výkonnější T-Roc R už ale můžeme brát za téměř hotovou věc. Na internetu už totiž kolují fotky testovacího vozu a lidé z Auto Bildu navíc naznačují, že už i znají jeho pohonnou jednotku. Podle všeho by mělo jít o stejný 2.0 litrový přeplňovaný motor, který pohání Golf R. Pokud tedy nedojde k razantním změnám, mohli bychom se dočkat přes 300 koní.
Větší SUV Tiguan R už se také párkrát objevilo na silnicích a i v jeho případě se živě spekuluje o pohonné jednotce. Předpokládá se, že i Tiguan by mohl dostat stejný motor jako Golf R a T-Roc R - ale samozřejmě s vyšším výkonem. Další a podstatně zajímavější variantou je však použití 2.5 litrového pětiválce ze zásob Audi, který například pod kapotou RS3 generuje až 400 koní.
Pod kapotou elegantního Arteonu se s největší pravděpodobností objeví přeplňovaný motor VR6, který by podle mnoha spekulací mohl dosahovat výkonu až 400 koní. Ve své kategorii by se tak Arteon mohl automaticky zařadit mezi ty nejsvižnější.
Velkou neznámou je však extrémnější varianta Golfu R. Auto Bild o něm nemá žádné zprávy a magazín Car and Driver o něm mluví pouze jako o "extrémně výkonné" variantě. Web Motor1 však upozorňuje, že koncem minulého roku byl spatřen Golf R se zvláštními kulatými koncovkami výfuků, které známe z modelů RS od Audi.
Nabízí se tak možnost, že automobilka se nakonec rozhodla oživit projekt R400/R420 a pod kapotou Golfu se usídlil výkonní pětiválec z Ingolstadtu. Limitovaná edice takto výkonných Golfů by mohla být více než důstojným způsobem, jak se se sedmou generací rozloučit ještě předtím, než ji v druhé polovině roku 2019 nahradí model nový.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.