V současnosti nabízí Volkswagen pouze jeden model s označením R a tím je Golf. V blízké budoucnosti bychom se však měli dočkat několika nových ostrých modelů a to napříč celým spektrem nabídky. Za kompaktní SUV nastoupí T-Roc R, za větší SUV Tiguan R a splašený reprezentativní sedan bude reprezentovat Arteon R.
O novinkách z Wolfsburgu informoval web Auto Bild a již v minulém roce jsme četli podobné zprávy od kolegů z magazínu Car and Driver. Ti navíc spekulovali i o existenci Touaregu R a výkonnějším provedení Golfu R. Jak velká tedy paleta modelů s Rkem bude je prozatím nejasné.
Výkonnější T-Roc R už ale můžeme brát za téměř hotovou věc. Na internetu už totiž kolují fotky testovacího vozu a lidé z Auto Bildu navíc naznačují, že už i znají jeho pohonnou jednotku. Podle všeho by mělo jít o stejný 2.0 litrový přeplňovaný motor, který pohání Golf R. Pokud tedy nedojde k razantním změnám, mohli bychom se dočkat přes 300 koní.
Větší SUV Tiguan R už se také párkrát objevilo na silnicích a i v jeho případě se živě spekuluje o pohonné jednotce. Předpokládá se, že i Tiguan by mohl dostat stejný motor jako Golf R a T-Roc R - ale samozřejmě s vyšším výkonem. Další a podstatně zajímavější variantou je však použití 2.5 litrového pětiválce ze zásob Audi, který například pod kapotou RS3 generuje až 400 koní.
Pod kapotou elegantního Arteonu se s největší pravděpodobností objeví přeplňovaný motor VR6, který by podle mnoha spekulací mohl dosahovat výkonu až 400 koní. Ve své kategorii by se tak Arteon mohl automaticky zařadit mezi ty nejsvižnější.
Velkou neznámou je však extrémnější varianta Golfu R. Auto Bild o něm nemá žádné zprávy a magazín Car and Driver o něm mluví pouze jako o "extrémně výkonné" variantě. Web Motor1 však upozorňuje, že koncem minulého roku byl spatřen Golf R se zvláštními kulatými koncovkami výfuků, které známe z modelů RS od Audi.
Nabízí se tak možnost, že automobilka se nakonec rozhodla oživit projekt R400/R420 a pod kapotou Golfu se usídlil výkonní pětiválec z Ingolstadtu. Limitovaná edice takto výkonných Golfů by mohla být více než důstojným způsobem, jak se se sedmou generací rozloučit ještě předtím, než ji v druhé polovině roku 2019 nahradí model nový.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?