O nové limuzíně pro ruského prezidenta Vladimira Putina se mluví již několik let, ovšem informací o projektu Cortege / Kortezh je stále pomálu. Ruský ministr průmyslu a obchodu však v minulých dnech oznámil, že speciální automobil bude připraven nastoupit do služby ještě během tohoto roku.
Podle zpravodajského webu Russia Today měl ministr Denis Manturov v rozhovoru pro noviny Izvestia zmínit, že nová limuzína pro prezidenta Putina nedávno prošla sérií několika nárazových testů a výsledky byly označeny za "pozitivní". Dále pak pokračoval, že vůz by mohl být veřejně prezentován již brzy.
Přesné datum premiéry je sice neznámé, nicméně podle Manturova by měl být zkušební vůz doručen ještě před koncem dubna. Často se objevovaly spekulace, podle kterých by měl Putin dorazit ve voze na svou inauguraci, která se uskuteční 7. května. Nyní se však zdá tato spekulace jako nepravděpodobná, neboť Manturov pronesl, že doufá, že Putin začne užívat automobil velice brzy.
A zatím co ruský prezident by si měl luxusu pancéřované limuzíny užívat již brzy, my ostatní si ještě budeme muset pár měsíců počkat. Oficiálně má být totiž vůz představen až na moskevském autosalonu, který se koná v srpnu.
O projektu nazvaném Kortezh (Cortege) toho zatím moc nevíme. S největší pravděpodobností se bude jednat o celou paletu automobilů (limuzína, SUV, sedan), které v sobě budou kombinovat luxusu vozidel Rolls-Royce a mohutnost s bytelností vozidel ZIL.
Nová prezidentská limuzína by měla být extrémně luxusní. Spekuluje se, že vevnitř by nemělo chybět dřevěné obložení a řada metalicky lakovaných detailů. Zadní kabina by měla nabídnout čtyři oddělené komfortní sedačky, které bude navíc oddělovat středová konzole táhnoucí se celým vozem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?