O nové limuzíně pro ruského prezidenta Vladimira Putina se mluví již několik let, ovšem informací o projektu Cortege / Kortezh je stále pomálu. Ruský ministr průmyslu a obchodu však v minulých dnech oznámil, že speciální automobil bude připraven nastoupit do služby ještě během tohoto roku.
Podle zpravodajského webu Russia Today měl ministr Denis Manturov v rozhovoru pro noviny Izvestia zmínit, že nová limuzína pro prezidenta Putina nedávno prošla sérií několika nárazových testů a výsledky byly označeny za "pozitivní". Dále pak pokračoval, že vůz by mohl být veřejně prezentován již brzy.
Přesné datum premiéry je sice neznámé, nicméně podle Manturova by měl být zkušební vůz doručen ještě před koncem dubna. Často se objevovaly spekulace, podle kterých by měl Putin dorazit ve voze na svou inauguraci, která se uskuteční 7. května. Nyní se však zdá tato spekulace jako nepravděpodobná, neboť Manturov pronesl, že doufá, že Putin začne užívat automobil velice brzy.
A zatím co ruský prezident by si měl luxusu pancéřované limuzíny užívat již brzy, my ostatní si ještě budeme muset pár měsíců počkat. Oficiálně má být totiž vůz představen až na moskevském autosalonu, který se koná v srpnu.
O projektu nazvaném Kortezh (Cortege) toho zatím moc nevíme. S největší pravděpodobností se bude jednat o celou paletu automobilů (limuzína, SUV, sedan), které v sobě budou kombinovat luxusu vozidel Rolls-Royce a mohutnost s bytelností vozidel ZIL.
Nová prezidentská limuzína by měla být extrémně luxusní. Spekuluje se, že vevnitř by nemělo chybět dřevěné obložení a řada metalicky lakovaných detailů. Zadní kabina by měla nabídnout čtyři oddělené komfortní sedačky, které bude navíc oddělovat středová konzole táhnoucí se celým vozem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.