O nové limuzíně pro ruského prezidenta Vladimira Putina se mluví již několik let, ovšem informací o projektu Cortege / Kortezh je stále pomálu. Ruský ministr průmyslu a obchodu však v minulých dnech oznámil, že speciální automobil bude připraven nastoupit do služby ještě během tohoto roku.
Podle zpravodajského webu Russia Today měl ministr Denis Manturov v rozhovoru pro noviny Izvestia zmínit, že nová limuzína pro prezidenta Putina nedávno prošla sérií několika nárazových testů a výsledky byly označeny za "pozitivní". Dále pak pokračoval, že vůz by mohl být veřejně prezentován již brzy.
Přesné datum premiéry je sice neznámé, nicméně podle Manturova by měl být zkušební vůz doručen ještě před koncem dubna. Často se objevovaly spekulace, podle kterých by měl Putin dorazit ve voze na svou inauguraci, která se uskuteční 7. května. Nyní se však zdá tato spekulace jako nepravděpodobná, neboť Manturov pronesl, že doufá, že Putin začne užívat automobil velice brzy.
A zatím co ruský prezident by si měl luxusu pancéřované limuzíny užívat již brzy, my ostatní si ještě budeme muset pár měsíců počkat. Oficiálně má být totiž vůz představen až na moskevském autosalonu, který se koná v srpnu.
O projektu nazvaném Kortezh (Cortege) toho zatím moc nevíme. S největší pravděpodobností se bude jednat o celou paletu automobilů (limuzína, SUV, sedan), které v sobě budou kombinovat luxusu vozidel Rolls-Royce a mohutnost s bytelností vozidel ZIL.
Nová prezidentská limuzína by měla být extrémně luxusní. Spekuluje se, že vevnitř by nemělo chybět dřevěné obložení a řada metalicky lakovaných detailů. Zadní kabina by měla nabídnout čtyři oddělené komfortní sedačky, které bude navíc oddělovat středová konzole táhnoucí se celým vozem.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.