O nové limuzíně pro ruského prezidenta Vladimira Putina se mluví již několik let, ovšem informací o projektu Cortege / Kortezh je stále pomálu. Ruský ministr průmyslu a obchodu však v minulých dnech oznámil, že speciální automobil bude připraven nastoupit do služby ještě během tohoto roku.
Podle zpravodajského webu Russia Today měl ministr Denis Manturov v rozhovoru pro noviny Izvestia zmínit, že nová limuzína pro prezidenta Putina nedávno prošla sérií několika nárazových testů a výsledky byly označeny za "pozitivní". Dále pak pokračoval, že vůz by mohl být veřejně prezentován již brzy.
Přesné datum premiéry je sice neznámé, nicméně podle Manturova by měl být zkušební vůz doručen ještě před koncem dubna. Často se objevovaly spekulace, podle kterých by měl Putin dorazit ve voze na svou inauguraci, která se uskuteční 7. května. Nyní se však zdá tato spekulace jako nepravděpodobná, neboť Manturov pronesl, že doufá, že Putin začne užívat automobil velice brzy.
A zatím co ruský prezident by si měl luxusu pancéřované limuzíny užívat již brzy, my ostatní si ještě budeme muset pár měsíců počkat. Oficiálně má být totiž vůz představen až na moskevském autosalonu, který se koná v srpnu.
O projektu nazvaném Kortezh (Cortege) toho zatím moc nevíme. S největší pravděpodobností se bude jednat o celou paletu automobilů (limuzína, SUV, sedan), které v sobě budou kombinovat luxusu vozidel Rolls-Royce a mohutnost s bytelností vozidel ZIL.
Nová prezidentská limuzína by měla být extrémně luxusní. Spekuluje se, že vevnitř by nemělo chybět dřevěné obložení a řada metalicky lakovaných detailů. Zadní kabina by měla nabídnout čtyři oddělené komfortní sedačky, které bude navíc oddělovat středová konzole táhnoucí se celým vozem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?