Pro milovníky automobilů Ford Mustang je duben výjimečným měsícem. Právě 17. dubna 1964 byl totiž světu představen vůbec první Ford Mustang, který se stal přes noc obrovskou senzací. Zářící hvězda legendárního Muscle Car sice na přelomu století pohasínala, nicméně v posledních letech je Mustang opět v plné síle.
O stále stoupající oblibě Mustangu navíc jasně hovoří i prodejní čísla, podle kterých se stal Mustang opět tím nejprodávanějším sportovním vozem roku. Automobilce k tomu dopomohlo 125 809 prodaných kupé a kabrioletů, o které se podělili zákazníci na 146 trzích po celém světě.
„Svět si zamilovává Mustang," pronesl prodejní analytik společnosti Ford Erich Merkle. „Mustang ztělesňuje to nejlepší z amerického designu, výkonu a svobodu, navíc k tomu přidává zcela nezaměnitelný charakter, který si vás získá bez ohledu na vaše bydliště."
Největším zájem o Mustang je již tradičně v USA, kde Ford minulý rok prodal celkem 81 866 těchto sportovních vozidel. Velký zájem však automobilka zaznamenává i z Číny, jejíž obyvatelé si Mustang také velmi oblíbili - jen za minulý rok se zde prodalo 7 125 automobilů. Celkově nejoblíbenější konfigurací je pak varianta GT s 5.0 litrovým motorem V8.
Pro tradiční model automobilky Ford je to další působivý úspěch, kterým navazuje na rok 2016. V tom se stal Mustang mimo jiné i nejprodávanějším sportovním vozem v Evropě, což byl pro amerického výrobce působivý úspěch.
Mezinárodní prodej Fordu Mustang odstartoval v roce 2015 a od té doby automobilka prodala více jak 418 000 vozidel po celém světě. V současnosti je Mustang nabízen na 146 trzích, přičemž minulý rok přibyla i místa jako Brazílie, ostrovy Palau nebo Pobřeží slonoviny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.