Pro milovníky automobilů Ford Mustang je duben výjimečným měsícem. Právě 17. dubna 1964 byl totiž světu představen vůbec první Ford Mustang, který se stal přes noc obrovskou senzací. Zářící hvězda legendárního Muscle Car sice na přelomu století pohasínala, nicméně v posledních letech je Mustang opět v plné síle.
O stále stoupající oblibě Mustangu navíc jasně hovoří i prodejní čísla, podle kterých se stal Mustang opět tím nejprodávanějším sportovním vozem roku. Automobilce k tomu dopomohlo 125 809 prodaných kupé a kabrioletů, o které se podělili zákazníci na 146 trzích po celém světě.
„Svět si zamilovává Mustang," pronesl prodejní analytik společnosti Ford Erich Merkle. „Mustang ztělesňuje to nejlepší z amerického designu, výkonu a svobodu, navíc k tomu přidává zcela nezaměnitelný charakter, který si vás získá bez ohledu na vaše bydliště."
Největším zájem o Mustang je již tradičně v USA, kde Ford minulý rok prodal celkem 81 866 těchto sportovních vozidel. Velký zájem však automobilka zaznamenává i z Číny, jejíž obyvatelé si Mustang také velmi oblíbili - jen za minulý rok se zde prodalo 7 125 automobilů. Celkově nejoblíbenější konfigurací je pak varianta GT s 5.0 litrovým motorem V8.
Pro tradiční model automobilky Ford je to další působivý úspěch, kterým navazuje na rok 2016. V tom se stal Mustang mimo jiné i nejprodávanějším sportovním vozem v Evropě, což byl pro amerického výrobce působivý úspěch.
Mezinárodní prodej Fordu Mustang odstartoval v roce 2015 a od té doby automobilka prodala více jak 418 000 vozidel po celém světě. V současnosti je Mustang nabízen na 146 trzích, přičemž minulý rok přibyla i místa jako Brazílie, ostrovy Palau nebo Pobřeží slonoviny.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.