Nová Kia Ceed, která byl před měsícem představen na ženevském autosalonu, se dočká ostré varianty GT. Podle prvotních informací se však zdá, že výkon se nijak výrazně nezvýší a sportovního ducha bude podkopávat i absence třídveřového provedení. I tak by ale mělo být na co se těšit.
David Labrosse, šéf produktového plánování evropského zastoupení automobilky Kia, prozradil v rozhovoru pro AutoRAI, že sportovnější provedení nové generace oblíbeného modelu Ceed dorazí na trh již v příštím roce. Po této dobré zprávě však následovalo několik méně pozitivních.
Nové Kia GT má totiž podle prvotních informací disponovat výkonem jen okolo 200 koní, což je téměř stejně, jako nabízela generace minulá. Z nabídky navíc vypadne sportovně laděná třídveřová karoserie a zákazníci zůstanou odkázáni pouze na pětidveřový hatchback.
Vzhledem k velice podobným číslům výkonu lze soudit, že nový Ceed GT nabídne stejný 1.6 litrový přeplňovaný motor. Ten by však měl doznat jistých změn, díky kterým by měl být úspornější a samozřejmě také ekologičtější. O točivém momentu nepadlo ani slovo, nicméně s největší pravděpodobností se dočkáme podobných hodnot, jakých dosahovala minulá generace - tedy cca 265 Nm.
Ačkoliv výkon zůstal při starém, ve srovnání s klasickou nabídkou modelu Ceed půjde o velký skok kupředu. Nejvýkonnější standardní motor o objemu 1.4 litru totiž nabídne pouze 140 koní a 241 Nm. Bohužel ve srovnání s ostatními hot-hatchy nebude mít Kia příliš co slavit.
Kia Ceed GT se například nebude moci vyhnout srovnávání s dalším korejským vozem, Hyundai i30 N, který však hraje absolutně jinou ligu. Tenhle nástroj každodenního trestání zatáček a pneumatik totiž generuje výkon přes 270 koní a točivý moment 352 Nm, díky čemuž zatápí i legendě v segmentu - tedy Volkswagenu Golf GTI.
Možná nás ale Kia ještě překvapí a prvotní informace o výkonu budou přehodnoceny. Ať už se tak stane nebo ne, příchod nové Kia Ceed GT je očekáván v březnu 2019 na autosalonu v Ženevě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.