Nová Kia Ceed, která byl před měsícem představen na ženevském autosalonu, se dočká ostré varianty GT. Podle prvotních informací se však zdá, že výkon se nijak výrazně nezvýší a sportovního ducha bude podkopávat i absence třídveřového provedení. I tak by ale mělo být na co se těšit.
David Labrosse, šéf produktového plánování evropského zastoupení automobilky Kia, prozradil v rozhovoru pro AutoRAI, že sportovnější provedení nové generace oblíbeného modelu Ceed dorazí na trh již v příštím roce. Po této dobré zprávě však následovalo několik méně pozitivních.
Nové Kia GT má totiž podle prvotních informací disponovat výkonem jen okolo 200 koní, což je téměř stejně, jako nabízela generace minulá. Z nabídky navíc vypadne sportovně laděná třídveřová karoserie a zákazníci zůstanou odkázáni pouze na pětidveřový hatchback.
Vzhledem k velice podobným číslům výkonu lze soudit, že nový Ceed GT nabídne stejný 1.6 litrový přeplňovaný motor. Ten by však měl doznat jistých změn, díky kterým by měl být úspornější a samozřejmě také ekologičtější. O točivém momentu nepadlo ani slovo, nicméně s největší pravděpodobností se dočkáme podobných hodnot, jakých dosahovala minulá generace - tedy cca 265 Nm.
Ačkoliv výkon zůstal při starém, ve srovnání s klasickou nabídkou modelu Ceed půjde o velký skok kupředu. Nejvýkonnější standardní motor o objemu 1.4 litru totiž nabídne pouze 140 koní a 241 Nm. Bohužel ve srovnání s ostatními hot-hatchy nebude mít Kia příliš co slavit.
Kia Ceed GT se například nebude moci vyhnout srovnávání s dalším korejským vozem, Hyundai i30 N, který však hraje absolutně jinou ligu. Tenhle nástroj každodenního trestání zatáček a pneumatik totiž generuje výkon přes 270 koní a točivý moment 352 Nm, díky čemuž zatápí i legendě v segmentu - tedy Volkswagenu Golf GTI.
Možná nás ale Kia ještě překvapí a prvotní informace o výkonu budou přehodnoceny. Ať už se tak stane nebo ne, příchod nové Kia Ceed GT je očekáván v březnu 2019 na autosalonu v Ženevě.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?