Nová Kia Ceed, která byl před měsícem představen na ženevském autosalonu, se dočká ostré varianty GT. Podle prvotních informací se však zdá, že výkon se nijak výrazně nezvýší a sportovního ducha bude podkopávat i absence třídveřového provedení. I tak by ale mělo být na co se těšit.
David Labrosse, šéf produktového plánování evropského zastoupení automobilky Kia, prozradil v rozhovoru pro AutoRAI, že sportovnější provedení nové generace oblíbeného modelu Ceed dorazí na trh již v příštím roce. Po této dobré zprávě však následovalo několik méně pozitivních.
Nové Kia GT má totiž podle prvotních informací disponovat výkonem jen okolo 200 koní, což je téměř stejně, jako nabízela generace minulá. Z nabídky navíc vypadne sportovně laděná třídveřová karoserie a zákazníci zůstanou odkázáni pouze na pětidveřový hatchback.
Vzhledem k velice podobným číslům výkonu lze soudit, že nový Ceed GT nabídne stejný 1.6 litrový přeplňovaný motor. Ten by však měl doznat jistých změn, díky kterým by měl být úspornější a samozřejmě také ekologičtější. O točivém momentu nepadlo ani slovo, nicméně s největší pravděpodobností se dočkáme podobných hodnot, jakých dosahovala minulá generace - tedy cca 265 Nm.
Ačkoliv výkon zůstal při starém, ve srovnání s klasickou nabídkou modelu Ceed půjde o velký skok kupředu. Nejvýkonnější standardní motor o objemu 1.4 litru totiž nabídne pouze 140 koní a 241 Nm. Bohužel ve srovnání s ostatními hot-hatchy nebude mít Kia příliš co slavit.
Kia Ceed GT se například nebude moci vyhnout srovnávání s dalším korejským vozem, Hyundai i30 N, který však hraje absolutně jinou ligu. Tenhle nástroj každodenního trestání zatáček a pneumatik totiž generuje výkon přes 270 koní a točivý moment 352 Nm, díky čemuž zatápí i legendě v segmentu - tedy Volkswagenu Golf GTI.
Možná nás ale Kia ještě překvapí a prvotní informace o výkonu budou přehodnoceny. Ať už se tak stane nebo ne, příchod nové Kia Ceed GT je očekáván v březnu 2019 na autosalonu v Ženevě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?