Nová Kia Ceed, která byl před měsícem představen na ženevském autosalonu, se dočká ostré varianty GT. Podle prvotních informací se však zdá, že výkon se nijak výrazně nezvýší a sportovního ducha bude podkopávat i absence třídveřového provedení. I tak by ale mělo být na co se těšit.
David Labrosse, šéf produktového plánování evropského zastoupení automobilky Kia, prozradil v rozhovoru pro AutoRAI, že sportovnější provedení nové generace oblíbeného modelu Ceed dorazí na trh již v příštím roce. Po této dobré zprávě však následovalo několik méně pozitivních.
Nové Kia GT má totiž podle prvotních informací disponovat výkonem jen okolo 200 koní, což je téměř stejně, jako nabízela generace minulá. Z nabídky navíc vypadne sportovně laděná třídveřová karoserie a zákazníci zůstanou odkázáni pouze na pětidveřový hatchback.
Vzhledem k velice podobným číslům výkonu lze soudit, že nový Ceed GT nabídne stejný 1.6 litrový přeplňovaný motor. Ten by však měl doznat jistých změn, díky kterým by měl být úspornější a samozřejmě také ekologičtější. O točivém momentu nepadlo ani slovo, nicméně s největší pravděpodobností se dočkáme podobných hodnot, jakých dosahovala minulá generace - tedy cca 265 Nm.
Ačkoliv výkon zůstal při starém, ve srovnání s klasickou nabídkou modelu Ceed půjde o velký skok kupředu. Nejvýkonnější standardní motor o objemu 1.4 litru totiž nabídne pouze 140 koní a 241 Nm. Bohužel ve srovnání s ostatními hot-hatchy nebude mít Kia příliš co slavit.
Kia Ceed GT se například nebude moci vyhnout srovnávání s dalším korejským vozem, Hyundai i30 N, který však hraje absolutně jinou ligu. Tenhle nástroj každodenního trestání zatáček a pneumatik totiž generuje výkon přes 270 koní a točivý moment 352 Nm, díky čemuž zatápí i legendě v segmentu - tedy Volkswagenu Golf GTI.
Možná nás ale Kia ještě překvapí a prvotní informace o výkonu budou přehodnoceny. Ať už se tak stane nebo ne, příchod nové Kia Ceed GT je očekáván v březnu 2019 na autosalonu v Ženevě.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.