Se zaváděním technologie autonomních vozidel do praxe se po světě objevuje stále více otázek, které jsou spojeny s jejich spolehlivostí, bezpečností a dopadem na okolní provoz. Management automobilky Ford nás však zaskočil otázkou, kterou bychom rozhodně nečekali: jak ovlivní autonomní auta ceny rozvážené pizzy?
Když se řekne autonomní vozidla, většinu z nás začnou napadat otázky typu: „Jsou bezpečná? Jak budou reagovat na řidiče za volanty okolních automobilů? Kolik životů dokáží zachránit? Jak na ně zareagují pojišťovny? Opravdu dokáží omezit dopravní zácpy?" a tak bychom mohli pokračovat ještě pěknou chvíli. Automobilka Ford nás však překvapila hodně netradiční otázkou.
Na úvod bychom připomenoutříci, že někdy v únoru se automobilka Ford pochlubila spoluprací se známou společností Domino's Pizza, se kterou zkouší rozvoz pizzy po Michiganu prostřednictvím upravených autonomních vozidel Fordu Fusion, ve kterém nejspíš poznáváte evropské Mondeo.
Na první pohled to může znít jako bezvýznamná zpráva, nicméně Jim Farley, viceprezident Fordu, k ní měl podle britského motoristického webu AutoCar řadu dalších informací. „Jen se zamyslete nad lidmi v bytovkách. Pokud v autě nebude řidič, kterým jim donese pizzu až ke dveřím, jakou slevu zákazníkům nabídnout za to, že si musí dojít pro pizzu k autonomnímu autu po svých?"
Napadlo by vás něco podobného? Nás rozhodně ne, nicméně v zahraničí to začali vehementně řešit. Autonomní vozidlo totiž nemůže až přímo k vašim dveřím, jak bývá u doručovatelů pizzy v zahraničí zvykem. Místo toho si musíte k automobilu dojít, zadat do tabletu poslední čtyři čísla telefonu ze kterého jste si objednávali a až poté pizzu dostanete.
A něco takového je samozřejmě nepříjemné, zvláště pokud bydlíte ve vyšším patře budovy bez výtahu, nebo když venku prší a je zima. V zahraničí tuto situaci přirovnávají k objednávce pizzy, kterou si vyzvednete osobně. A to je samozřejmě levnější, než v případě rozvozu. Jakou slevu by tedy společnosti měly zákazníkům nabídnout?
Ovšem to není jediný problém. Autonomní vozidla totiž budou s největší pravděpodobností naplánována ke striktnímu dodržování dopravních předpisů, takže na nějaké zastavení "na blikačkách" budeme moci zapomenout. Jak jinak ovšem tyto vozy vyřeší parkování?
A to jsme se zatím bavili jen o aspektech technologií autonomní jízdy. Pokud totiž vozy budou schopny jezdit zcela autonomně, společnosti budou šetřit i na jejich obsluze, což by mělo zákazníkům opět ušetřit pár korun. Ovšem s kým vyřídíte reklamaci v případě špatně doručené nebo vychladlé pizzy?
Že to zní jako špatný žert? Prozatím určitě, nicméně do budoucna se podobné problémy opravdu začnou řešit. A ty spojené s rozvozem pizzy budou ty nejmenší. Časem totiž vyvstanou podobné problémy v mnohem ožehavějších oblastech, ovšem na tu dobu si ještě budeme muset pár let počkat. Třeba do té doby někdo vymyslí, jaká bude ta sleva na pizzu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.