Nejvlasatější auto světa? V tomhle ohyzdném monstru sedět nechcete

Tento Fiat 500 se stal nejvlasatějším autem světa
Tento Fiat 500 se stal nejvlasatějším autem světa, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 16. dubna 2018 08:59 | akt. 16. dubna 2018 10:35
Sdílej:

Ještě žádná automobilka nepřišla s nápadem pokrýt auto lidskými vlasy nebo nebo zvířecí srstí - a evidentně k tomu existují dobré důvody. Ty však italská kadeřnice Maria Lucia Mugno směle ignorovala a ze svého malého Fiatu 500 udělala oficiálně nejvlasatější automobil na světě. Pro nevěřící rovnou poznamenáváme, že všechny vlasy jsou opravdu lidské.

Extravagantní rekord vznikl již v roce 2014, kdy italská kadeřnice Maria Lucia Mugno ze Salerma poprvé veřejně prezentovala svůj Fiat 500 z roku 1975, který kompletně pokryla vlasy. Automobil, na kterým se nachází zhruba 100 kg ženských vlasů, se tak zapsal do Guinnessovy kniha rekordů. 

Jakkoliv zní tenhle nápad bláznivě, jeho realizace nebyla vůbec snadná. Maria Lucia Mugno strávila na úpravou 150 hodin. Pokrýt každý kousek karoserie auta tak vyšlo na 20 dnů a cca 80 000 euro, tedy necelé dva miliony korun. Všechny vlasy byly před "instalací" dezinfikovány, obarveny a vysušeny - to vše ručně. 

Kadeřnice pravděpodobně využila i vlasy i ze svého salonu, nicméně velké procento musela zakoupit z Indie. Vlasy pokrývají exteriér a interiér s jedinou výjimkou, kterou je motor. Něco takového by bylo nelegální a hrozilo by velké riziko vzniku požáru. Maria však chtěla zachovat vůz provozuschopný.

Podle webu The Huffington Post vše začalo jako sázka. Jeden z přátel Mungové totiž tvrdil, že postavit auto čistě jen z vlasů by bylo nemožné. A tak Mungová, stejně jako kdokoliv jiný, investovala ohromné množství času a financí jen proto, aby svému kamarádovi dokázala, že se plete.

Jen výrobou to však ani zdaleka neskončilo. Automobil s velice zvláštní pokrývkou interiéru a exteriéru totiž musí být udržován alespoň jednou týdně. Údržba přitom vyžaduje totéž, co klasické vlasy. Tedy mytí, šamponování, sušení, zastřihávání atd. Maria tak využívá znalosti i prostředky, se kterými má zkušenost ze svého salonu.

Navzdory úsilí, které musela Mungová do vozu investovat, se však setkává spíše s negativními reakcemi. Ty se ještě zhoršují v momentě, kdy se okolí dozvídá, že automobil je pokryt lidskými vlasy. Mungové ani její rodině to však nevadí.

Před lety byl vlasatý speciál dokonce na prodej a odborníci odhadovali jeho hodnotu v rozmezí 95 500 až 124 500 euro, tedy cca 2,4 až 3,1 milionu korun. Dražitelé však nedosáhli ani nejnižší možné částky za kterou byla Mungová ochotna vůz prodat a tak je docela možné, že se po čase znovu objeví na trhu.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.