Ještě žádná automobilka nepřišla s nápadem pokrýt auto lidskými vlasy nebo nebo zvířecí srstí - a evidentně k tomu existují dobré důvody. Ty však italská kadeřnice Maria Lucia Mugno směle ignorovala a ze svého malého Fiatu 500 udělala oficiálně nejvlasatější automobil na světě. Pro nevěřící rovnou poznamenáváme, že všechny vlasy jsou opravdu lidské.
Extravagantní rekord vznikl již v roce 2014, kdy italská kadeřnice Maria Lucia Mugno ze Salerma poprvé veřejně prezentovala svůj Fiat 500 z roku 1975, který kompletně pokryla vlasy. Automobil, na kterým se nachází zhruba 100 kg ženských vlasů, se tak zapsal do Guinnessovy kniha rekordů.
Jakkoliv zní tenhle nápad bláznivě, jeho realizace nebyla vůbec snadná. Maria Lucia Mugno strávila na úpravou 150 hodin. Pokrýt každý kousek karoserie auta tak vyšlo na 20 dnů a cca 80 000 euro, tedy necelé dva miliony korun. Všechny vlasy byly před "instalací" dezinfikovány, obarveny a vysušeny - to vše ručně.
Kadeřnice pravděpodobně využila i vlasy i ze svého salonu, nicméně velké procento musela zakoupit z Indie. Vlasy pokrývají exteriér a interiér s jedinou výjimkou, kterou je motor. Něco takového by bylo nelegální a hrozilo by velké riziko vzniku požáru. Maria však chtěla zachovat vůz provozuschopný.
Podle webu The Huffington Post vše začalo jako sázka. Jeden z přátel Mungové totiž tvrdil, že postavit auto čistě jen z vlasů by bylo nemožné. A tak Mungová, stejně jako kdokoliv jiný, investovala ohromné množství času a financí jen proto, aby svému kamarádovi dokázala, že se plete.
Jen výrobou to však ani zdaleka neskončilo. Automobil s velice zvláštní pokrývkou interiéru a exteriéru totiž musí být udržován alespoň jednou týdně. Údržba přitom vyžaduje totéž, co klasické vlasy. Tedy mytí, šamponování, sušení, zastřihávání atd. Maria tak využívá znalosti i prostředky, se kterými má zkušenost ze svého salonu.
Navzdory úsilí, které musela Mungová do vozu investovat, se však setkává spíše s negativními reakcemi. Ty se ještě zhoršují v momentě, kdy se okolí dozvídá, že automobil je pokryt lidskými vlasy. Mungové ani její rodině to však nevadí.
Před lety byl vlasatý speciál dokonce na prodej a odborníci odhadovali jeho hodnotu v rozmezí 95 500 až 124 500 euro, tedy cca 2,4 až 3,1 milionu korun. Dražitelé však nedosáhli ani nejnižší možné částky za kterou byla Mungová ochotna vůz prodat a tak je docela možné, že se po čase znovu objeví na trhu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.