Ještě žádná automobilka nepřišla s nápadem pokrýt auto lidskými vlasy nebo nebo zvířecí srstí - a evidentně k tomu existují dobré důvody. Ty však italská kadeřnice Maria Lucia Mugno směle ignorovala a ze svého malého Fiatu 500 udělala oficiálně nejvlasatější automobil na světě. Pro nevěřící rovnou poznamenáváme, že všechny vlasy jsou opravdu lidské.
Extravagantní rekord vznikl již v roce 2014, kdy italská kadeřnice Maria Lucia Mugno ze Salerma poprvé veřejně prezentovala svůj Fiat 500 z roku 1975, který kompletně pokryla vlasy. Automobil, na kterým se nachází zhruba 100 kg ženských vlasů, se tak zapsal do Guinnessovy kniha rekordů.
Jakkoliv zní tenhle nápad bláznivě, jeho realizace nebyla vůbec snadná. Maria Lucia Mugno strávila na úpravou 150 hodin. Pokrýt každý kousek karoserie auta tak vyšlo na 20 dnů a cca 80 000 euro, tedy necelé dva miliony korun. Všechny vlasy byly před "instalací" dezinfikovány, obarveny a vysušeny - to vše ručně.
Kadeřnice pravděpodobně využila i vlasy i ze svého salonu, nicméně velké procento musela zakoupit z Indie. Vlasy pokrývají exteriér a interiér s jedinou výjimkou, kterou je motor. Něco takového by bylo nelegální a hrozilo by velké riziko vzniku požáru. Maria však chtěla zachovat vůz provozuschopný.
Podle webu The Huffington Post vše začalo jako sázka. Jeden z přátel Mungové totiž tvrdil, že postavit auto čistě jen z vlasů by bylo nemožné. A tak Mungová, stejně jako kdokoliv jiný, investovala ohromné množství času a financí jen proto, aby svému kamarádovi dokázala, že se plete.
Jen výrobou to však ani zdaleka neskončilo. Automobil s velice zvláštní pokrývkou interiéru a exteriéru totiž musí být udržován alespoň jednou týdně. Údržba přitom vyžaduje totéž, co klasické vlasy. Tedy mytí, šamponování, sušení, zastřihávání atd. Maria tak využívá znalosti i prostředky, se kterými má zkušenost ze svého salonu.
Navzdory úsilí, které musela Mungová do vozu investovat, se však setkává spíše s negativními reakcemi. Ty se ještě zhoršují v momentě, kdy se okolí dozvídá, že automobil je pokryt lidskými vlasy. Mungové ani její rodině to však nevadí.
Před lety byl vlasatý speciál dokonce na prodej a odborníci odhadovali jeho hodnotu v rozmezí 95 500 až 124 500 euro, tedy cca 2,4 až 3,1 milionu korun. Dražitelé však nedosáhli ani nejnižší možné částky za kterou byla Mungová ochotna vůz prodat a tak je docela možné, že se po čase znovu objeví na trhu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?