Ještě žádná automobilka nepřišla s nápadem pokrýt auto lidskými vlasy nebo nebo zvířecí srstí - a evidentně k tomu existují dobré důvody. Ty však italská kadeřnice Maria Lucia Mugno směle ignorovala a ze svého malého Fiatu 500 udělala oficiálně nejvlasatější automobil na světě. Pro nevěřící rovnou poznamenáváme, že všechny vlasy jsou opravdu lidské.
Extravagantní rekord vznikl již v roce 2014, kdy italská kadeřnice Maria Lucia Mugno ze Salerma poprvé veřejně prezentovala svůj Fiat 500 z roku 1975, který kompletně pokryla vlasy. Automobil, na kterým se nachází zhruba 100 kg ženských vlasů, se tak zapsal do Guinnessovy kniha rekordů.
Jakkoliv zní tenhle nápad bláznivě, jeho realizace nebyla vůbec snadná. Maria Lucia Mugno strávila na úpravou 150 hodin. Pokrýt každý kousek karoserie auta tak vyšlo na 20 dnů a cca 80 000 euro, tedy necelé dva miliony korun. Všechny vlasy byly před "instalací" dezinfikovány, obarveny a vysušeny - to vše ručně.
Kadeřnice pravděpodobně využila i vlasy i ze svého salonu, nicméně velké procento musela zakoupit z Indie. Vlasy pokrývají exteriér a interiér s jedinou výjimkou, kterou je motor. Něco takového by bylo nelegální a hrozilo by velké riziko vzniku požáru. Maria však chtěla zachovat vůz provozuschopný.
Podle webu The Huffington Post vše začalo jako sázka. Jeden z přátel Mungové totiž tvrdil, že postavit auto čistě jen z vlasů by bylo nemožné. A tak Mungová, stejně jako kdokoliv jiný, investovala ohromné množství času a financí jen proto, aby svému kamarádovi dokázala, že se plete.
Jen výrobou to však ani zdaleka neskončilo. Automobil s velice zvláštní pokrývkou interiéru a exteriéru totiž musí být udržován alespoň jednou týdně. Údržba přitom vyžaduje totéž, co klasické vlasy. Tedy mytí, šamponování, sušení, zastřihávání atd. Maria tak využívá znalosti i prostředky, se kterými má zkušenost ze svého salonu.
Navzdory úsilí, které musela Mungová do vozu investovat, se však setkává spíše s negativními reakcemi. Ty se ještě zhoršují v momentě, kdy se okolí dozvídá, že automobil je pokryt lidskými vlasy. Mungové ani její rodině to však nevadí.
Před lety byl vlasatý speciál dokonce na prodej a odborníci odhadovali jeho hodnotu v rozmezí 95 500 až 124 500 euro, tedy cca 2,4 až 3,1 milionu korun. Dražitelé však nedosáhli ani nejnižší možné částky za kterou byla Mungová ochotna vůz prodat a tak je docela možné, že se po čase znovu objeví na trhu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.