Automobilka Porsche vede tajnou válku s překupníky, kteří se v posledních letech dravě vrhají po raritních modelech a vzápětí je prodávají za nesmyslné ceny. To byl hlavně případ modelu 911 R, které se v jednu chvíli dokonce vyšplhalo na pětinásobek své původní ceny. Nyní se však situace evidentně vrací do normálu.
Když automobilka představila model 911 R, během pár dnů mohla ohlásit, že všech 991 vyrobených kusů už zná své majitele. Navzdory ceně, která se pohybovala okolo 185 000 dolarů (3,8 mil Kč) totiž řada milovníků automobilky myslela, že se jedná o poslední model GT s manuální převodovkou.
Díky tomuto statutu se z generace 911 R stala doslova modla, kterou si sběratelé hýčkali a překupníci na ní vydělávali - a hodně. Situace dokonce došla tak daleko, že jedno zachovalé Porsche 911 R se během aukce vydražilo za cca 925 000 dolarů (19 mil Kč), což je téměř pětinásobek původní hodnoty.
Zlaté časy však překupníkům skončily s představením faceliftovaného modelu Porsche 911 GT3, které si mohou zákazníci opět pořídit i s manuální převodovkou. Ceny modelu 911 R tak pomalu padají, ovšem žádné lidové ceny rozhodně nečekejte.
Důkazem může být například jeden kousek, který se před pár dny objevil na webu Mobile.de. Vůz sice stojí 499 000 Euro (613 000 Euro / 12,6 mil Kč), nicméně v tomto případě je vyšší cena vykoupena skutečně jedinečným stavem. Vůz má totiž na tachometrů pouze 50 kilometrů, takže je prakticky jako nový. Celkem reálně se dá navíc předpokládat, že i tento vůz patří jednomu z překupníků, který ho jen ukryl a čekal na správnou dobu k prodeji. Otázkou však je, jestli to s tím čekáním nepřepískl.
Karoserie vozu, která je lakována bílou barvou a dekorována "rychlými" zelenými pruhy, je v téměř dokonalém stavu. Stejně tak interiér působí jako nový. Dokonce ani na displeji multimediálního systému nejsou vidět žádné otisky nebo prach. Jediným nedostatkem může být pár nečistot na řadící páce, ale to je dost možná jen otázkou fotografie nebo detailnějšího úklidu.
Zřejmě netřeba zmiňovat, že pod kapotou vozu se ukrývá atmosferický 4.0 litrový plochý šestiválec, který generuje 500 koní a 460 Nm. Oficiálně zvládá vůz akceleraci z 0 na 100 km/h za 3.8 sekundy a maximální rychlost se pohybuje okolo 323 km/h.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?