Porsche zřejmě zatnulo tipec překupníkům, ceny raritních 911 R konečně padají

Raritní Porsche 911 R je na prodej za "dostupnější" ceny
Raritní Porsche 911 R je na prodej za "dostupnější" ceny, foto: Mobile.de
Antonín Marek , AutoRoad.cz 10. dubna 2018 14:40
Sdílej:

Automobilka Porsche vede tajnou válku s překupníky, kteří se v posledních letech dravě vrhají po raritních modelech a vzápětí je prodávají za nesmyslné ceny. To byl hlavně případ modelu 911 R, které se v jednu chvíli dokonce vyšplhalo na pětinásobek své původní ceny. Nyní se však situace evidentně vrací do normálu.

Když automobilka představila model 911 R, během pár dnů mohla ohlásit, že všech 991 vyrobených kusů už zná své majitele. Navzdory ceně, která se pohybovala okolo 185 000 dolarů (3,8 mil Kč) totiž řada milovníků automobilky myslela, že se jedná o poslední model GT s manuální převodovkou.

Díky tomuto statutu se z generace 911 R stala doslova modla, kterou si sběratelé hýčkali a překupníci na ní vydělávali - a hodně. Situace dokonce došla tak daleko, že jedno zachovalé Porsche 911 R se během aukce vydražilo za cca 925 000 dolarů (19 mil Kč), což je téměř pětinásobek původní hodnoty.

Zlaté časy však překupníkům skončily s představením faceliftovaného modelu Porsche 911 GT3, které si mohou zákazníci opět pořídit i s manuální převodovkou. Ceny modelu 911 R tak pomalu padají, ovšem žádné lidové ceny rozhodně nečekejte.

Důkazem může být například jeden kousek, který se před pár dny objevil na webu Mobile.de. Vůz sice stojí 499 000 Euro (613 000 Euro / 12,6 mil Kč), nicméně v tomto případě je vyšší cena vykoupena skutečně jedinečným stavem. Vůz má totiž na tachometrů pouze 50 kilometrů, takže je prakticky jako nový. Celkem reálně se dá navíc předpokládat, že i tento vůz patří jednomu z překupníků, který ho jen ukryl a čekal na správnou dobu k prodeji. Otázkou však je, jestli to s tím čekáním nepřepískl.

Karoserie vozu, která je lakována bílou barvou a dekorována "rychlými" zelenými pruhy, je v téměř dokonalém stavu. Stejně tak interiér působí jako nový. Dokonce ani na displeji multimediálního systému nejsou vidět žádné otisky nebo prach. Jediným nedostatkem může být pár nečistot na řadící páce, ale to je dost možná jen otázkou fotografie nebo detailnějšího úklidu.

Zřejmě netřeba zmiňovat, že pod kapotou vozu se ukrývá atmosferický 4.0 litrový plochý šestiválec, který generuje 500 koní a 460 Nm. Oficiálně zvládá vůz akceleraci z 0 na 100 km/h za 3.8 sekundy a maximální rychlost se pohybuje okolo 323 km/h.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.