Automobilka Porsche vede tajnou válku s překupníky, kteří se v posledních letech dravě vrhají po raritních modelech a vzápětí je prodávají za nesmyslné ceny. To byl hlavně případ modelu 911 R, které se v jednu chvíli dokonce vyšplhalo na pětinásobek své původní ceny. Nyní se však situace evidentně vrací do normálu.
Když automobilka představila model 911 R, během pár dnů mohla ohlásit, že všech 991 vyrobených kusů už zná své majitele. Navzdory ceně, která se pohybovala okolo 185 000 dolarů (3,8 mil Kč) totiž řada milovníků automobilky myslela, že se jedná o poslední model GT s manuální převodovkou.
Díky tomuto statutu se z generace 911 R stala doslova modla, kterou si sběratelé hýčkali a překupníci na ní vydělávali - a hodně. Situace dokonce došla tak daleko, že jedno zachovalé Porsche 911 R se během aukce vydražilo za cca 925 000 dolarů (19 mil Kč), což je téměř pětinásobek původní hodnoty.
Zlaté časy však překupníkům skončily s představením faceliftovaného modelu Porsche 911 GT3, které si mohou zákazníci opět pořídit i s manuální převodovkou. Ceny modelu 911 R tak pomalu padají, ovšem žádné lidové ceny rozhodně nečekejte.
Důkazem může být například jeden kousek, který se před pár dny objevil na webu Mobile.de. Vůz sice stojí 499 000 Euro (613 000 Euro / 12,6 mil Kč), nicméně v tomto případě je vyšší cena vykoupena skutečně jedinečným stavem. Vůz má totiž na tachometrů pouze 50 kilometrů, takže je prakticky jako nový. Celkem reálně se dá navíc předpokládat, že i tento vůz patří jednomu z překupníků, který ho jen ukryl a čekal na správnou dobu k prodeji. Otázkou však je, jestli to s tím čekáním nepřepískl.
Karoserie vozu, která je lakována bílou barvou a dekorována "rychlými" zelenými pruhy, je v téměř dokonalém stavu. Stejně tak interiér působí jako nový. Dokonce ani na displeji multimediálního systému nejsou vidět žádné otisky nebo prach. Jediným nedostatkem může být pár nečistot na řadící páce, ale to je dost možná jen otázkou fotografie nebo detailnějšího úklidu.
Zřejmě netřeba zmiňovat, že pod kapotou vozu se ukrývá atmosferický 4.0 litrový plochý šestiválec, který generuje 500 koní a 460 Nm. Oficiálně zvládá vůz akceleraci z 0 na 100 km/h za 3.8 sekundy a maximální rychlost se pohybuje okolo 323 km/h.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.