Hurikán Harvey, který minulý rok doslova spláchl část východního pobřeží USA, napáchal rekordní škody na poškozených automobilech. Ty pak byly pojišťovnami sváženy na vybraná místa, ze kterých se stávaly parkoviště duchů. Počty vozidel na těchto místech se však v posledních dnech snižují - a důvod je zarážející.
Během srpna minulého roku poničil hurikán Harvey statisíce vozidel, například jen v Houstonu se mluvilo o cca 600 000 poškozených či kompletně odepsaných automobilech. Pojišťovny tak měly posledních několik měsíců o práci vystaráno, ovšem teď se papírování konečně blíží ke konci.
Ovšem zatím co pojišťovny ještě sčítají ztráty, poškozené automobily vyhlížejí nový osud - který může být pro mnoho lidí překvapivý. Pojišťovny totiž nabízí automobily v aukcích, kde se za ně snaží získat alespoň nějaké finance. Wall Street Journal ovšem zjistil, že část automobil prodaných v aukcích poputuje do zámoří, kde pravděpodobně znovu ožijí.
„Jakmile pojišťovny skončily s papírováním a vyčíslováním škod, všimli jsme si, že poměrně velký počet automobilů se začal vyvážet," uvedl Christian Padersen - šéf obchodního a marketingového oddělení společnosti Maersk Line.
Mnoho z automobilů zničených během hurikánu Harvey bylo rozprodáno dealerstvím a vrakovištím z Afriky, Středního východu a jižní Asie. Díky nízké ceně práce je totiž mnohem snazší a levnější tato vozidla opravit a znovu vrátit na trh. Ačkoliv jsou tedy tyto automobily v USA odepsané, v jiných zemích se mohou znovu legálně vrátit na silnice.
Většina automobilů má sice poškození zapsané v dokladech, nicméně oprava podobně poškozených automobilů se dá provést celkem snadno a místní prodejci se o starosti s dokumenty jistě postarají. Je však téměř jisté, že vyplavená vozidla budou mít potíže s elektrikou a dříve nebo později si s nimi jejich nový majitelé užijí pořádnou legraci.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.