Hurikán Harvey, který minulý rok doslova spláchl část východního pobřeží USA, napáchal rekordní škody na poškozených automobilech. Ty pak byly pojišťovnami sváženy na vybraná místa, ze kterých se stávaly parkoviště duchů. Počty vozidel na těchto místech se však v posledních dnech snižují - a důvod je zarážející.
Během srpna minulého roku poničil hurikán Harvey statisíce vozidel, například jen v Houstonu se mluvilo o cca 600 000 poškozených či kompletně odepsaných automobilech. Pojišťovny tak měly posledních několik měsíců o práci vystaráno, ovšem teď se papírování konečně blíží ke konci.
Ovšem zatím co pojišťovny ještě sčítají ztráty, poškozené automobily vyhlížejí nový osud - který může být pro mnoho lidí překvapivý. Pojišťovny totiž nabízí automobily v aukcích, kde se za ně snaží získat alespoň nějaké finance. Wall Street Journal ovšem zjistil, že část automobil prodaných v aukcích poputuje do zámoří, kde pravděpodobně znovu ožijí.
„Jakmile pojišťovny skončily s papírováním a vyčíslováním škod, všimli jsme si, že poměrně velký počet automobilů se začal vyvážet," uvedl Christian Padersen - šéf obchodního a marketingového oddělení společnosti Maersk Line.
Mnoho z automobilů zničených během hurikánu Harvey bylo rozprodáno dealerstvím a vrakovištím z Afriky, Středního východu a jižní Asie. Díky nízké ceně práce je totiž mnohem snazší a levnější tato vozidla opravit a znovu vrátit na trh. Ačkoliv jsou tedy tyto automobily v USA odepsané, v jiných zemích se mohou znovu legálně vrátit na silnice.
Většina automobilů má sice poškození zapsané v dokladech, nicméně oprava podobně poškozených automobilů se dá provést celkem snadno a místní prodejci se o starosti s dokumenty jistě postarají. Je však téměř jisté, že vyplavená vozidla budou mít potíže s elektrikou a dříve nebo později si s nimi jejich nový majitelé užijí pořádnou legraci.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.