Hurikán Harvey, který minulý rok doslova spláchl část východního pobřeží USA, napáchal rekordní škody na poškozených automobilech. Ty pak byly pojišťovnami sváženy na vybraná místa, ze kterých se stávaly parkoviště duchů. Počty vozidel na těchto místech se však v posledních dnech snižují - a důvod je zarážející.
Během srpna minulého roku poničil hurikán Harvey statisíce vozidel, například jen v Houstonu se mluvilo o cca 600 000 poškozených či kompletně odepsaných automobilech. Pojišťovny tak měly posledních několik měsíců o práci vystaráno, ovšem teď se papírování konečně blíží ke konci.
Ovšem zatím co pojišťovny ještě sčítají ztráty, poškozené automobily vyhlížejí nový osud - který může být pro mnoho lidí překvapivý. Pojišťovny totiž nabízí automobily v aukcích, kde se za ně snaží získat alespoň nějaké finance. Wall Street Journal ovšem zjistil, že část automobil prodaných v aukcích poputuje do zámoří, kde pravděpodobně znovu ožijí.
„Jakmile pojišťovny skončily s papírováním a vyčíslováním škod, všimli jsme si, že poměrně velký počet automobilů se začal vyvážet," uvedl Christian Padersen - šéf obchodního a marketingového oddělení společnosti Maersk Line.
Mnoho z automobilů zničených během hurikánu Harvey bylo rozprodáno dealerstvím a vrakovištím z Afriky, Středního východu a jižní Asie. Díky nízké ceně práce je totiž mnohem snazší a levnější tato vozidla opravit a znovu vrátit na trh. Ačkoliv jsou tedy tyto automobily v USA odepsané, v jiných zemích se mohou znovu legálně vrátit na silnice.
Většina automobilů má sice poškození zapsané v dokladech, nicméně oprava podobně poškozených automobilů se dá provést celkem snadno a místní prodejci se o starosti s dokumenty jistě postarají. Je však téměř jisté, že vyplavená vozidla budou mít potíže s elektrikou a dříve nebo později si s nimi jejich nový majitelé užijí pořádnou legraci.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?