Američané provozují řadu zajímavých závodů, nad kterými běžným evropanům zůstává rozum stát. Jedním z nich je i závod tahačů, ve kterém se upravená monstra předhánějí v tom, které toho dokáže odtáhnout víc a dál. Úprava vozidel na tyto závody však vyžaduje masivní úpravy, které ne vždy extrémní výkon vydrží.
Úpravy tahačů se samozřejmě rozkládají napříč celým vozem, takže cokoliv sériového byste zde hledali marně. Šasi musí být vyztuženo, kabina zabezpečena a výkon motoru pořádně zesílen, což většinou znamená, že už tak dost velký a výkonný dieselový motor dostane ještě pořádnou dávku přeplňování.
Výkon se sice spolehlivě dostaví, ovšem jednou velkou neznámou je životnost motorů. Některé prostě jen vypoví službu, jiné začnou hořet. To, co se stalo v roce 2016 během závodů tahačů v tzv. Pull Town (speciální závodní dráha v Bowling Green, stát Ohio), to nejspíš nemá obdoby.
Video je sice staršího data, ovšem stále dokáže ohromit. To, co je na něm zachyceno, se dá totiž nazvat snad jen kolosální závadou motoru, neboť ten se během závodní jízdy doslova roztrhne a jedna jeho polovina proletí kapotou, poškodí kus kabiny a přistane dobrý metr před samotným tahačem.
Web BangShift upřesnil, že došlo doslova k roztržení bloku. Všechno, co bylo nad ojnicemi válců, tak doslova vystřelilo kapotou ven. Kromě poškození motoru tak došlo k poškození kabiny, čelního skla, přední masky světel a řady dalších drobností.
Kus motoru, který zůstal zabořený v hlíně před vozidlem, nakonec musel odvézt vysokozdvižný vozík. Tenhle kus železa totiž vážil téměř 450 kilogramů. Dobro zprávou však je, že navzdory spoustě létajících kovových šrapnelů nedošlo k žádné újmě na zdraví.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?