Američané provozují řadu zajímavých závodů, nad kterými běžným evropanům zůstává rozum stát. Jedním z nich je i závod tahačů, ve kterém se upravená monstra předhánějí v tom, které toho dokáže odtáhnout víc a dál. Úprava vozidel na tyto závody však vyžaduje masivní úpravy, které ne vždy extrémní výkon vydrží.
Úpravy tahačů se samozřejmě rozkládají napříč celým vozem, takže cokoliv sériového byste zde hledali marně. Šasi musí být vyztuženo, kabina zabezpečena a výkon motoru pořádně zesílen, což většinou znamená, že už tak dost velký a výkonný dieselový motor dostane ještě pořádnou dávku přeplňování.
Výkon se sice spolehlivě dostaví, ovšem jednou velkou neznámou je životnost motorů. Některé prostě jen vypoví službu, jiné začnou hořet. To, co se stalo v roce 2016 během závodů tahačů v tzv. Pull Town (speciální závodní dráha v Bowling Green, stát Ohio), to nejspíš nemá obdoby.
Video je sice staršího data, ovšem stále dokáže ohromit. To, co je na něm zachyceno, se dá totiž nazvat snad jen kolosální závadou motoru, neboť ten se během závodní jízdy doslova roztrhne a jedna jeho polovina proletí kapotou, poškodí kus kabiny a přistane dobrý metr před samotným tahačem.
Web BangShift upřesnil, že došlo doslova k roztržení bloku. Všechno, co bylo nad ojnicemi válců, tak doslova vystřelilo kapotou ven. Kromě poškození motoru tak došlo k poškození kabiny, čelního skla, přední masky světel a řady dalších drobností.
Kus motoru, který zůstal zabořený v hlíně před vozidlem, nakonec musel odvézt vysokozdvižný vozík. Tenhle kus železa totiž vážil téměř 450 kilogramů. Dobro zprávou však je, že navzdory spoustě létajících kovových šrapnelů nedošlo k žádné újmě na zdraví.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.