Zákaz tzv. grid girls, tedy dívek stojících na startovním roštu před zahájením závodů Formule 1, vyvolal ve světě slušný poprask. Pořadatelé některých velkých cen se však nenechávají zastrašit, takže již nyní můžeme prozradit, že na některých šampionátech se Grid Girls objeví i tento rok.
Podle informací, které zveřejnil web Motorsport.com, bychom se mohli hned u několika velkých cen dočkat kompromisu. Na startovním roštu by se tedy mohly objevit jak Grid Girls, tak bohužel i novinka tohoto roku, tzv. "grid kids," které budou stát u samotných vozů s jmenovkami jednotlivých jezdců.
Jedním z největších důvodů k tomuto kompromisu jsou údajně sponzoři, kteří tlačí na pořadatele jednotlivých velkých cen. Mezi velké sponzory totiž patří i řada leteckých společností, které využívají k vlastní prezentaci grid girls oděné do kostýmů letušek v barvách společnosti.
Michel Boeri, šéf monackého automobilového klubu "Automobile Club de Monaco" již začátkem minulého týdne sdělil, že tradiční grid girls, které jsou velkou měrou sponzorovány společností TAG, se na startovním roštu objeví i letos. Stejně tak organizátoři Velké ceny Singapuru se snaží, aby se i letos objevily na startovním roštu letušky z národní letecké společnosti.
Do sporu se navíc nedávno zapojilo i Rusko a to prostřednictvím místopředsedy vlády, kterým je Dmitry Kozak. I on totiž stojí o to, aby se na říjnovém závodu v Sochi objevily tradiční grid girls. Sergey Vorobyev, zástupce generálního ředitele společnosti Rosgonki, která se má starat o propagaci velké ceny v Sochi, již uvedl, že sdílí Kozakův pohled na věc.
V rozhovoru pro Motorsport Vorobyev mimo jiné uvedl, že ruské dívky jsou krásné a byla by to škody pro samotnou událost i televizní diváky, kdyby se nemohly zúčastnit. V návaznosti pak uvedl, že proti dětem samozřejmě nic nemá a snaží se s nimi vymyslet něco kreativního, ovšem grid girls jsou ožehavým tématem pro diváky a hlavně problémem pro sponzory.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?