Zákaz tzv. grid girls, tedy dívek stojících na startovním roštu před zahájením závodů Formule 1, vyvolal ve světě slušný poprask. Pořadatelé některých velkých cen se však nenechávají zastrašit, takže již nyní můžeme prozradit, že na některých šampionátech se Grid Girls objeví i tento rok.
Podle informací, které zveřejnil web Motorsport.com, bychom se mohli hned u několika velkých cen dočkat kompromisu. Na startovním roštu by se tedy mohly objevit jak Grid Girls, tak bohužel i novinka tohoto roku, tzv. "grid kids," které budou stát u samotných vozů s jmenovkami jednotlivých jezdců.
Jedním z největších důvodů k tomuto kompromisu jsou údajně sponzoři, kteří tlačí na pořadatele jednotlivých velkých cen. Mezi velké sponzory totiž patří i řada leteckých společností, které využívají k vlastní prezentaci grid girls oděné do kostýmů letušek v barvách společnosti.
Michel Boeri, šéf monackého automobilového klubu "Automobile Club de Monaco" již začátkem minulého týdne sdělil, že tradiční grid girls, které jsou velkou měrou sponzorovány společností TAG, se na startovním roštu objeví i letos. Stejně tak organizátoři Velké ceny Singapuru se snaží, aby se i letos objevily na startovním roštu letušky z národní letecké společnosti.
Do sporu se navíc nedávno zapojilo i Rusko a to prostřednictvím místopředsedy vlády, kterým je Dmitry Kozak. I on totiž stojí o to, aby se na říjnovém závodu v Sochi objevily tradiční grid girls. Sergey Vorobyev, zástupce generálního ředitele společnosti Rosgonki, která se má starat o propagaci velké ceny v Sochi, již uvedl, že sdílí Kozakův pohled na věc.
V rozhovoru pro Motorsport Vorobyev mimo jiné uvedl, že ruské dívky jsou krásné a byla by to škody pro samotnou událost i televizní diváky, kdyby se nemohly zúčastnit. V návaznosti pak uvedl, že proti dětem samozřejmě nic nemá a snaží se s nimi vymyslet něco kreativního, ovšem grid girls jsou ožehavým tématem pro diváky a hlavně problémem pro sponzory.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.