Zákaz tzv. grid girls, tedy dívek stojících na startovním roštu před zahájením závodů Formule 1, vyvolal ve světě slušný poprask. Pořadatelé některých velkých cen se však nenechávají zastrašit, takže již nyní můžeme prozradit, že na některých šampionátech se Grid Girls objeví i tento rok.
Podle informací, které zveřejnil web Motorsport.com, bychom se mohli hned u několika velkých cen dočkat kompromisu. Na startovním roštu by se tedy mohly objevit jak Grid Girls, tak bohužel i novinka tohoto roku, tzv. "grid kids," které budou stát u samotných vozů s jmenovkami jednotlivých jezdců.
Jedním z největších důvodů k tomuto kompromisu jsou údajně sponzoři, kteří tlačí na pořadatele jednotlivých velkých cen. Mezi velké sponzory totiž patří i řada leteckých společností, které využívají k vlastní prezentaci grid girls oděné do kostýmů letušek v barvách společnosti.
Michel Boeri, šéf monackého automobilového klubu "Automobile Club de Monaco" již začátkem minulého týdne sdělil, že tradiční grid girls, které jsou velkou měrou sponzorovány společností TAG, se na startovním roštu objeví i letos. Stejně tak organizátoři Velké ceny Singapuru se snaží, aby se i letos objevily na startovním roštu letušky z národní letecké společnosti.
Do sporu se navíc nedávno zapojilo i Rusko a to prostřednictvím místopředsedy vlády, kterým je Dmitry Kozak. I on totiž stojí o to, aby se na říjnovém závodu v Sochi objevily tradiční grid girls. Sergey Vorobyev, zástupce generálního ředitele společnosti Rosgonki, která se má starat o propagaci velké ceny v Sochi, již uvedl, že sdílí Kozakův pohled na věc.
V rozhovoru pro Motorsport Vorobyev mimo jiné uvedl, že ruské dívky jsou krásné a byla by to škody pro samotnou událost i televizní diváky, kdyby se nemohly zúčastnit. V návaznosti pak uvedl, že proti dětem samozřejmě nic nemá a snaží se s nimi vymyslet něco kreativního, ovšem grid girls jsou ožehavým tématem pro diváky a hlavně problémem pro sponzory.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?