Zákaz tzv. grid girls, tedy dívek stojících na startovním roštu před zahájením závodů Formule 1, vyvolal ve světě slušný poprask. Pořadatelé některých velkých cen se však nenechávají zastrašit, takže již nyní můžeme prozradit, že na některých šampionátech se Grid Girls objeví i tento rok.
Podle informací, které zveřejnil web Motorsport.com, bychom se mohli hned u několika velkých cen dočkat kompromisu. Na startovním roštu by se tedy mohly objevit jak Grid Girls, tak bohužel i novinka tohoto roku, tzv. "grid kids," které budou stát u samotných vozů s jmenovkami jednotlivých jezdců.
Jedním z největších důvodů k tomuto kompromisu jsou údajně sponzoři, kteří tlačí na pořadatele jednotlivých velkých cen. Mezi velké sponzory totiž patří i řada leteckých společností, které využívají k vlastní prezentaci grid girls oděné do kostýmů letušek v barvách společnosti.
Michel Boeri, šéf monackého automobilového klubu "Automobile Club de Monaco" již začátkem minulého týdne sdělil, že tradiční grid girls, které jsou velkou měrou sponzorovány společností TAG, se na startovním roštu objeví i letos. Stejně tak organizátoři Velké ceny Singapuru se snaží, aby se i letos objevily na startovním roštu letušky z národní letecké společnosti.
Do sporu se navíc nedávno zapojilo i Rusko a to prostřednictvím místopředsedy vlády, kterým je Dmitry Kozak. I on totiž stojí o to, aby se na říjnovém závodu v Sochi objevily tradiční grid girls. Sergey Vorobyev, zástupce generálního ředitele společnosti Rosgonki, která se má starat o propagaci velké ceny v Sochi, již uvedl, že sdílí Kozakův pohled na věc.
V rozhovoru pro Motorsport Vorobyev mimo jiné uvedl, že ruské dívky jsou krásné a byla by to škody pro samotnou událost i televizní diváky, kdyby se nemohly zúčastnit. V návaznosti pak uvedl, že proti dětem samozřejmě nic nemá a snaží se s nimi vymyslet něco kreativního, ovšem grid girls jsou ožehavým tématem pro diváky a hlavně problémem pro sponzory.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.