Většina z nás plní pneumatiky vzduchem, někteří využívají plnění dusíkem. V Rusku však přišli s pořádně šíleným nápadem - naplnit pneumatiky betonem. Jako testovací stroj pak posloužila léty prověřená Lada, která i přes pár potíží nakonec tenhle pokus přežila.
Nemusí se to zdát, ale pneumatiky neustále procházejí vývojem, díky kterému jsou naše silnice stále bezpečnější. Většina výrobců však neustále počítá s tím, že pneumatiky zůstanou plněné vzduchem. Ruský Youtuber však dostal šílený nápad - co takhle zkusit pneumatiky naplnit betonem?
Co ruského YouTubera k tomuhle nápadu vedlo bohužel netušíme, nicméně jediným pozitivním důsledkem tohoto kroku, který nás napadá, by mohla být mechanická odolnost. Na druhou stranu - nárůst hmotnosti musí být výrazný, což musí nevyhnutelně ovlivnit jízdní vlastnosti.
Nepředbíhejme však a pojďme se na na celou situaci podívat. Nejdříve bylo potřeba nazout pneumatiky na ráfky a následně do nich vyříznout díru, kterou se beton dovnitř nalil. Po naplnění následovalo zrání betonu a poté mohly jít pneumatiky na testovací vůz, kterým nebylo nic jiného než Lada.
Ještě před nazutím však došlo na převážení, které ukázalo, že kola váží téměř 50 kilogramů! Váhu standardních pneumatik Lady bohužel neznáme, ovšem pochybujeme, že by překročily váhu 15 -20 kilogramů. Ostatně váha pneumatik také poměrně výrazně zkomplikovala celý proces obouvání automobilu.
Jakmile byla všechna kola namontována, mohlo se jít na zkušební jízdu. Hlavní aktér se o kvalitě příliš nerozpovídal, nicméně z videa jsou patrné různé rázy a vibrace pneumatik, což klidnému svezení zrovna nenahrává. Ovladatelnost však neměla být úplně špatná, až na brzdění. Když se totiž řidič pokusil prudce zabrzdit, auto pokračovalo stejnou rychlostí dál.
A není se čemu divit, betonové pneumatiky totiž zvyšují neodpruženou hmotnost, což ničí podvozek jako takový, a navíc díky své váze nabírají mnohem větší setrvačnost, takže brzdy se musejí poprat s mnohanásobně většími silami, než s jakými pracují běžně.
Celý experiment však skončil možná poněkud předčasně. Beton na zadních zadních pneumatikách, tedy poháněných, se totiž začal drolit a vypadávat skrze plnící otvor. Beton pravděpodobně nebyl dostatečně ztuhlý a dobře mu rozhodně neudělal ani rázy při zatáčení se zavařeným diferenciálem.
Ruský YouTuber si však vyzkoušel hned dvě věci, kterými se může pochlubit jen málokdo. Vyzkoušel si totiž řídit ve stylu Flintstoneových a navíc měl na autě skutečně "Rolling Stones"
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.