Většina z nás plní pneumatiky vzduchem, někteří využívají plnění dusíkem. V Rusku však přišli s pořádně šíleným nápadem - naplnit pneumatiky betonem. Jako testovací stroj pak posloužila léty prověřená Lada, která i přes pár potíží nakonec tenhle pokus přežila.
Nemusí se to zdát, ale pneumatiky neustále procházejí vývojem, díky kterému jsou naše silnice stále bezpečnější. Většina výrobců však neustále počítá s tím, že pneumatiky zůstanou plněné vzduchem. Ruský Youtuber však dostal šílený nápad - co takhle zkusit pneumatiky naplnit betonem?
Co ruského YouTubera k tomuhle nápadu vedlo bohužel netušíme, nicméně jediným pozitivním důsledkem tohoto kroku, který nás napadá, by mohla být mechanická odolnost. Na druhou stranu - nárůst hmotnosti musí být výrazný, což musí nevyhnutelně ovlivnit jízdní vlastnosti.
Nepředbíhejme však a pojďme se na na celou situaci podívat. Nejdříve bylo potřeba nazout pneumatiky na ráfky a následně do nich vyříznout díru, kterou se beton dovnitř nalil. Po naplnění následovalo zrání betonu a poté mohly jít pneumatiky na testovací vůz, kterým nebylo nic jiného než Lada.
Ještě před nazutím však došlo na převážení, které ukázalo, že kola váží téměř 50 kilogramů! Váhu standardních pneumatik Lady bohužel neznáme, ovšem pochybujeme, že by překročily váhu 15 -20 kilogramů. Ostatně váha pneumatik také poměrně výrazně zkomplikovala celý proces obouvání automobilu.
Jakmile byla všechna kola namontována, mohlo se jít na zkušební jízdu. Hlavní aktér se o kvalitě příliš nerozpovídal, nicméně z videa jsou patrné různé rázy a vibrace pneumatik, což klidnému svezení zrovna nenahrává. Ovladatelnost však neměla být úplně špatná, až na brzdění. Když se totiž řidič pokusil prudce zabrzdit, auto pokračovalo stejnou rychlostí dál.
A není se čemu divit, betonové pneumatiky totiž zvyšují neodpruženou hmotnost, což ničí podvozek jako takový, a navíc díky své váze nabírají mnohem větší setrvačnost, takže brzdy se musejí poprat s mnohanásobně většími silami, než s jakými pracují běžně.
Celý experiment však skončil možná poněkud předčasně. Beton na zadních zadních pneumatikách, tedy poháněných, se totiž začal drolit a vypadávat skrze plnící otvor. Beton pravděpodobně nebyl dostatečně ztuhlý a dobře mu rozhodně neudělal ani rázy při zatáčení se zavařeným diferenciálem.
Ruský YouTuber si však vyzkoušel hned dvě věci, kterými se může pochlubit jen málokdo. Vyzkoušel si totiž řídit ve stylu Flintstoneových a navíc měl na autě skutečně "Rolling Stones"
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.