Většina z nás plní pneumatiky vzduchem, někteří využívají plnění dusíkem. V Rusku však přišli s pořádně šíleným nápadem - naplnit pneumatiky betonem. Jako testovací stroj pak posloužila léty prověřená Lada, která i přes pár potíží nakonec tenhle pokus přežila.
Nemusí se to zdát, ale pneumatiky neustále procházejí vývojem, díky kterému jsou naše silnice stále bezpečnější. Většina výrobců však neustále počítá s tím, že pneumatiky zůstanou plněné vzduchem. Ruský Youtuber však dostal šílený nápad - co takhle zkusit pneumatiky naplnit betonem?
Co ruského YouTubera k tomuhle nápadu vedlo bohužel netušíme, nicméně jediným pozitivním důsledkem tohoto kroku, který nás napadá, by mohla být mechanická odolnost. Na druhou stranu - nárůst hmotnosti musí být výrazný, což musí nevyhnutelně ovlivnit jízdní vlastnosti.
Nepředbíhejme však a pojďme se na na celou situaci podívat. Nejdříve bylo potřeba nazout pneumatiky na ráfky a následně do nich vyříznout díru, kterou se beton dovnitř nalil. Po naplnění následovalo zrání betonu a poté mohly jít pneumatiky na testovací vůz, kterým nebylo nic jiného než Lada.
Ještě před nazutím však došlo na převážení, které ukázalo, že kola váží téměř 50 kilogramů! Váhu standardních pneumatik Lady bohužel neznáme, ovšem pochybujeme, že by překročily váhu 15 -20 kilogramů. Ostatně váha pneumatik také poměrně výrazně zkomplikovala celý proces obouvání automobilu.
Jakmile byla všechna kola namontována, mohlo se jít na zkušební jízdu. Hlavní aktér se o kvalitě příliš nerozpovídal, nicméně z videa jsou patrné různé rázy a vibrace pneumatik, což klidnému svezení zrovna nenahrává. Ovladatelnost však neměla být úplně špatná, až na brzdění. Když se totiž řidič pokusil prudce zabrzdit, auto pokračovalo stejnou rychlostí dál.
A není se čemu divit, betonové pneumatiky totiž zvyšují neodpruženou hmotnost, což ničí podvozek jako takový, a navíc díky své váze nabírají mnohem větší setrvačnost, takže brzdy se musejí poprat s mnohanásobně většími silami, než s jakými pracují běžně.
Celý experiment však skončil možná poněkud předčasně. Beton na zadních zadních pneumatikách, tedy poháněných, se totiž začal drolit a vypadávat skrze plnící otvor. Beton pravděpodobně nebyl dostatečně ztuhlý a dobře mu rozhodně neudělal ani rázy při zatáčení se zavařeným diferenciálem.
Ruský YouTuber si však vyzkoušel hned dvě věci, kterými se může pochlubit jen málokdo. Vyzkoušel si totiž řídit ve stylu Flintstoneových a navíc měl na autě skutečně "Rolling Stones"
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?