BMW M5 bylo zvoleno vítězem kategorie „World Performance Car 2018“, což představuje již sedmý případ, kdy BMW získalo od ankety Světové auto roku (World Car of the Year) cenu v některé z kategorií. Oficiální předání cen proběhlo 28. března 2018 na newyorském autosalonu NAIAS.
V této kategorii soupeřilo celkem jedenáct vozů – sportovně zaměřených modelů, kterých se vyrobilo alespoň 2000 exemplářů ročně a které bylo mezi 1. lednem 2017 a 31. květnem 2018 možné zakoupit na alespoň dvou kontinentech. Výběr a volbu ve všech kategoriích prováděla mezinárodní porota složená z 82 předních motoristických novinářů z 24 zemí.
BMW M5 je vybaveno nejnovější verzí vidlicového osmiválce 4,4 litru s technologií M Twin Power Turbo. Výkon 600 koní a maximální točivý moment 750 Nm zajišťují špičkový zátah a fenomenální jízdní výkony: motor V8 biturbo rozjede BMW M5 z 0 na 100 km/h za pouhé 3,4 sekundy.
Nová M5 je vybavena speciální verzí pohonu všech kol M xDrive. O přenos výkonu se stará nová osmistupňová převodovka M Steptronic se systémem Drivelogic. Ve spojení s M xDrive zajišťuje, že výkon vysokootáčkového přeplňovaného motoru je ideálně přenesen na silnici.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?