BMW M5 bylo zvoleno vítězem kategorie „World Performance Car 2018“, což představuje již sedmý případ, kdy BMW získalo od ankety Světové auto roku (World Car of the Year) cenu v některé z kategorií. Oficiální předání cen proběhlo 28. března 2018 na newyorském autosalonu NAIAS.
V této kategorii soupeřilo celkem jedenáct vozů – sportovně zaměřených modelů, kterých se vyrobilo alespoň 2000 exemplářů ročně a které bylo mezi 1. lednem 2017 a 31. květnem 2018 možné zakoupit na alespoň dvou kontinentech. Výběr a volbu ve všech kategoriích prováděla mezinárodní porota složená z 82 předních motoristických novinářů z 24 zemí.
BMW M5 je vybaveno nejnovější verzí vidlicového osmiválce 4,4 litru s technologií M Twin Power Turbo. Výkon 600 koní a maximální točivý moment 750 Nm zajišťují špičkový zátah a fenomenální jízdní výkony: motor V8 biturbo rozjede BMW M5 z 0 na 100 km/h za pouhé 3,4 sekundy.
Nová M5 je vybavena speciální verzí pohonu všech kol M xDrive. O přenos výkonu se stará nová osmistupňová převodovka M Steptronic se systémem Drivelogic. Ve spojení s M xDrive zajišťuje, že výkon vysokootáčkového přeplňovaného motoru je ideálně přenesen na silnici.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.