Podmínky pro získání řidičského průkazu se v každém státu poněkud liší, ovšem téměř pokaždé je součástí testu praktická jízda, během které by měl řidič prokázat alespoň základní znalosti předpisů, schopnosti vůz ovládat a samozřejmě by neměl vůz nabourat.
A ačkoliv je náhoda blbec a nehody se prostě stávají, šestačtyřicetiletá studentka autoškoly si nemohla vybrat příhodnější místo. Během závěrečného testu totiž nacouval s Toyotou Prius místní autoškoly přímo do "Úřadu motorových vozidel", což je americká obdoba našeho registru.
Studentka se zrovna snažila zacouvat na parkovací místo, které bylo těsně před budovou. Během couvání si však spletla plynový pedál s brzdovým a neštěstí bylo na světě. Vůz narazil do budovy se slušnou intenzitou a bohužel přesně do míst, kde bylo okno.
Naštěstí se ale studentce nepodařilo oknem zcela projet, což by mohlo mít ještě katastrofálnější následky. Ovšem i tento "náraz" způsobil škody a pár drobnějších zranění. Jeden člověk dokonce musel být odvezen do nemocnice. Všichni v místnosti ale utrpěli pořádný šok.
Samotnou nehodu pak zaznamenaly bezpečnostní kamery, na jejichž záznam se můžeme prostřednictvím YouTube podívat. Jaké důsledky bude nehoda pro řidičku mít bohužel netušíme, nicméně s jistotou si troufáme říci, že testem neprošla.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.