O dvoudveřovém provedení Alfy Romeo giulia se spekuluje již delší dobu, ovšem dosud jsme neměli nejmenší důvod věřit, že na něčem podobném automobilka skutečně pracuje. Podle nejnovějších informací ze zahraničí se však zdá, že premiéra vozu by se mohla uskutečnit ještě před koncem tohoto roku. A podle všeho se máme skutečně na co těšit.
S informacemi o novém modelu Alfy Romeo, kterým by měla být Giulia s dvoudveřovou karoserií kupé, dnes přišel britský motoristický server Autocar, jehož zdroje patří k těm spolehlivějším. V současnosti sice nemáme žádné fotky z testování či videa pořízená automobilovými "špiony," ovšem podle zdrojů z automobilky bychom se měli dočkat oficiálního odhalení ještě letos. Do prodeje by se měl nový vůz dostat příštím rokem.
Giulia kupé, která by sebou mohla přinést zpátky označení jako "Sprint" nebo "GTV," má být výkonnější variantou populárního sedanu Giulia Quadrifoglio, který až na drobné výtky spojené se spolehlivostí sklízí chválu ze všech stran.
Od sedanu si má nová Giulia vypůjčit řadu karosářských panelů - zejména pro přední část. Samotná maska by však měla být odlišná, pravděpodobně aby ostatní řidiči z pohledu do zpětných zrcátek snadněji identifikovali, kdo jim jde po krku. Změní se samozřejmě linie střechy, protáhnou se přední dveře a úpravami projde i kufr, který je předmětem diskuzí.
Podle všeho by měl mít kufr tradiční tvary a otvírání jako u sedanu, ovšem již dříve se objevily spekulace, podle kterých by nová Alfa Romeo kupé měla nabídnout kufr ve stylu hatchbacku, čímž by automobilka mohla konkurovat modelům jako BMW 4 Gran Coupe nebo Audi A5 Sportback. Navíc v minulosti už bylo podobným způsobem řešeno otvírání kufru u kupé Alfa Romeo GT.
Pod kapotou by se měla objevit minimálně dvojice motorů Tím slabším má být standardní 2.9 litrový přeplňovaný motor V6 o výkonu 510 koní, který známe ze sedanu Quadrifoglio. Mnohem zajímavěji však znějí informace o silnější variantě, která má nabídnout 641 koní.
Pod kapotou výkonnějšího modelu bude stále dobře známý 2.9 litrový motor, ovšem ten by měl být doplněn hybridní technologií odvozenou systému ERS - odvozenou ze závodních vozů Ferrari Formule 1. Alfa by tak mohla využívat například modifikovaný systém HY-KERS, který již nyí využívá Ferrari LaFerrari. I v tomto případě by měla být hybridní jednotka zaměřena spíš na zvyšování výkonu, než na snižování spotřeby a emisí CO2.
Spekulace hovoří ještě o jednom hybridním motoru, který by měl být postaven na základech 2.0 litrového přeplňovaného motoru z modelu Alfa Romeo Veloce. Díky hybridní technologii by se pak i tento motor mohl vyhoupnout z 280 koní na cca 350 koní.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.