O dvoudveřovém provedení Alfy Romeo giulia se spekuluje již delší dobu, ovšem dosud jsme neměli nejmenší důvod věřit, že na něčem podobném automobilka skutečně pracuje. Podle nejnovějších informací ze zahraničí se však zdá, že premiéra vozu by se mohla uskutečnit ještě před koncem tohoto roku. A podle všeho se máme skutečně na co těšit.
S informacemi o novém modelu Alfy Romeo, kterým by měla být Giulia s dvoudveřovou karoserií kupé, dnes přišel britský motoristický server Autocar, jehož zdroje patří k těm spolehlivějším. V současnosti sice nemáme žádné fotky z testování či videa pořízená automobilovými "špiony," ovšem podle zdrojů z automobilky bychom se měli dočkat oficiálního odhalení ještě letos. Do prodeje by se měl nový vůz dostat příštím rokem.
Giulia kupé, která by sebou mohla přinést zpátky označení jako "Sprint" nebo "GTV," má být výkonnější variantou populárního sedanu Giulia Quadrifoglio, který až na drobné výtky spojené se spolehlivostí sklízí chválu ze všech stran.
Od sedanu si má nová Giulia vypůjčit řadu karosářských panelů - zejména pro přední část. Samotná maska by však měla být odlišná, pravděpodobně aby ostatní řidiči z pohledu do zpětných zrcátek snadněji identifikovali, kdo jim jde po krku. Změní se samozřejmě linie střechy, protáhnou se přední dveře a úpravami projde i kufr, který je předmětem diskuzí.
Podle všeho by měl mít kufr tradiční tvary a otvírání jako u sedanu, ovšem již dříve se objevily spekulace, podle kterých by nová Alfa Romeo kupé měla nabídnout kufr ve stylu hatchbacku, čímž by automobilka mohla konkurovat modelům jako BMW 4 Gran Coupe nebo Audi A5 Sportback. Navíc v minulosti už bylo podobným způsobem řešeno otvírání kufru u kupé Alfa Romeo GT.
Pod kapotou by se měla objevit minimálně dvojice motorů Tím slabším má být standardní 2.9 litrový přeplňovaný motor V6 o výkonu 510 koní, který známe ze sedanu Quadrifoglio. Mnohem zajímavěji však znějí informace o silnější variantě, která má nabídnout 641 koní.
Pod kapotou výkonnějšího modelu bude stále dobře známý 2.9 litrový motor, ovšem ten by měl být doplněn hybridní technologií odvozenou systému ERS - odvozenou ze závodních vozů Ferrari Formule 1. Alfa by tak mohla využívat například modifikovaný systém HY-KERS, který již nyí využívá Ferrari LaFerrari. I v tomto případě by měla být hybridní jednotka zaměřena spíš na zvyšování výkonu, než na snižování spotřeby a emisí CO2.
Spekulace hovoří ještě o jednom hybridním motoru, který by měl být postaven na základech 2.0 litrového přeplňovaného motoru z modelu Alfa Romeo Veloce. Díky hybridní technologii by se pak i tento motor mohl vyhoupnout z 280 koní na cca 350 koní.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?