O dvoudveřovém provedení Alfy Romeo giulia se spekuluje již delší dobu, ovšem dosud jsme neměli nejmenší důvod věřit, že na něčem podobném automobilka skutečně pracuje. Podle nejnovějších informací ze zahraničí se však zdá, že premiéra vozu by se mohla uskutečnit ještě před koncem tohoto roku. A podle všeho se máme skutečně na co těšit.
S informacemi o novém modelu Alfy Romeo, kterým by měla být Giulia s dvoudveřovou karoserií kupé, dnes přišel britský motoristický server Autocar, jehož zdroje patří k těm spolehlivějším. V současnosti sice nemáme žádné fotky z testování či videa pořízená automobilovými "špiony," ovšem podle zdrojů z automobilky bychom se měli dočkat oficiálního odhalení ještě letos. Do prodeje by se měl nový vůz dostat příštím rokem.
Giulia kupé, která by sebou mohla přinést zpátky označení jako "Sprint" nebo "GTV," má být výkonnější variantou populárního sedanu Giulia Quadrifoglio, který až na drobné výtky spojené se spolehlivostí sklízí chválu ze všech stran.
Od sedanu si má nová Giulia vypůjčit řadu karosářských panelů - zejména pro přední část. Samotná maska by však měla být odlišná, pravděpodobně aby ostatní řidiči z pohledu do zpětných zrcátek snadněji identifikovali, kdo jim jde po krku. Změní se samozřejmě linie střechy, protáhnou se přední dveře a úpravami projde i kufr, který je předmětem diskuzí.
Podle všeho by měl mít kufr tradiční tvary a otvírání jako u sedanu, ovšem již dříve se objevily spekulace, podle kterých by nová Alfa Romeo kupé měla nabídnout kufr ve stylu hatchbacku, čímž by automobilka mohla konkurovat modelům jako BMW 4 Gran Coupe nebo Audi A5 Sportback. Navíc v minulosti už bylo podobným způsobem řešeno otvírání kufru u kupé Alfa Romeo GT.
Pod kapotou by se měla objevit minimálně dvojice motorů Tím slabším má být standardní 2.9 litrový přeplňovaný motor V6 o výkonu 510 koní, který známe ze sedanu Quadrifoglio. Mnohem zajímavěji však znějí informace o silnější variantě, která má nabídnout 641 koní.
Pod kapotou výkonnějšího modelu bude stále dobře známý 2.9 litrový motor, ovšem ten by měl být doplněn hybridní technologií odvozenou systému ERS - odvozenou ze závodních vozů Ferrari Formule 1. Alfa by tak mohla využívat například modifikovaný systém HY-KERS, který již nyí využívá Ferrari LaFerrari. I v tomto případě by měla být hybridní jednotka zaměřena spíš na zvyšování výkonu, než na snižování spotřeby a emisí CO2.
Spekulace hovoří ještě o jednom hybridním motoru, který by měl být postaven na základech 2.0 litrového přeplňovaného motoru z modelu Alfa Romeo Veloce. Díky hybridní technologii by se pak i tento motor mohl vyhoupnout z 280 koní na cca 350 koní.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?