O dvoudveřovém provedení Alfy Romeo giulia se spekuluje již delší dobu, ovšem dosud jsme neměli nejmenší důvod věřit, že na něčem podobném automobilka skutečně pracuje. Podle nejnovějších informací ze zahraničí se však zdá, že premiéra vozu by se mohla uskutečnit ještě před koncem tohoto roku. A podle všeho se máme skutečně na co těšit.
S informacemi o novém modelu Alfy Romeo, kterým by měla být Giulia s dvoudveřovou karoserií kupé, dnes přišel britský motoristický server Autocar, jehož zdroje patří k těm spolehlivějším. V současnosti sice nemáme žádné fotky z testování či videa pořízená automobilovými "špiony," ovšem podle zdrojů z automobilky bychom se měli dočkat oficiálního odhalení ještě letos. Do prodeje by se měl nový vůz dostat příštím rokem.
Giulia kupé, která by sebou mohla přinést zpátky označení jako "Sprint" nebo "GTV," má být výkonnější variantou populárního sedanu Giulia Quadrifoglio, který až na drobné výtky spojené se spolehlivostí sklízí chválu ze všech stran.
Od sedanu si má nová Giulia vypůjčit řadu karosářských panelů - zejména pro přední část. Samotná maska by však měla být odlišná, pravděpodobně aby ostatní řidiči z pohledu do zpětných zrcátek snadněji identifikovali, kdo jim jde po krku. Změní se samozřejmě linie střechy, protáhnou se přední dveře a úpravami projde i kufr, který je předmětem diskuzí.
Podle všeho by měl mít kufr tradiční tvary a otvírání jako u sedanu, ovšem již dříve se objevily spekulace, podle kterých by nová Alfa Romeo kupé měla nabídnout kufr ve stylu hatchbacku, čímž by automobilka mohla konkurovat modelům jako BMW 4 Gran Coupe nebo Audi A5 Sportback. Navíc v minulosti už bylo podobným způsobem řešeno otvírání kufru u kupé Alfa Romeo GT.
Pod kapotou by se měla objevit minimálně dvojice motorů Tím slabším má být standardní 2.9 litrový přeplňovaný motor V6 o výkonu 510 koní, který známe ze sedanu Quadrifoglio. Mnohem zajímavěji však znějí informace o silnější variantě, která má nabídnout 641 koní.
Pod kapotou výkonnějšího modelu bude stále dobře známý 2.9 litrový motor, ovšem ten by měl být doplněn hybridní technologií odvozenou systému ERS - odvozenou ze závodních vozů Ferrari Formule 1. Alfa by tak mohla využívat například modifikovaný systém HY-KERS, který již nyí využívá Ferrari LaFerrari. I v tomto případě by měla být hybridní jednotka zaměřena spíš na zvyšování výkonu, než na snižování spotřeby a emisí CO2.
Spekulace hovoří ještě o jednom hybridním motoru, který by měl být postaven na základech 2.0 litrového přeplňovaného motoru z modelu Alfa Romeo Veloce. Díky hybridní technologii by se pak i tento motor mohl vyhoupnout z 280 koní na cca 350 koní.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?