Mít nemovitost v kalifornském Malibu je snem řady lidí, ovšem vlastnit v kalifornském Malibu obytnou garáž, která se svou rozlohou rovná malému hangáru, je snem snad každého Petrolheada. I tenhle sen má však jeden malý háček, kterým je cena 10 000 000 dolarů - tedy cca 206 000 000 korun.
Pokud se chcete v brzké době přestěhovat a k vašim hlavním prioritám patří klidná a renomovaná čtvrť, dostatek prostoru, moderní architektura a prostorná garáž, máme pro vás jedinečný tip. V kalifornském Malibu je totiž na prodej unikátní soukromé automobilové muzeum, které však lze využít k naprosto plnohodnotnému životu.
Hlavní předností této nemovitosti je garáž s rozlohou 6 500 m2, do které bez problému zaparkujete 25 automobilů a ještě vám zbude dostatek prostoru. Garáž je navíc vybavena speciálním osvětlením a ventilačním systémem, který reguluje teplotu vzduchu, vlhkost vzduchu a také bakterie ve vzduchu, takže celý prostor se může měřit se standardy nemocničního prostředí.
Majiteli nemovitosti jsou manželé Steve a Azita Goldman. Že vám ta jména nic neříkají? Pak se jistě sluší připomenout, že Steve je dvojnásobným vítězem závodní série Pirelli Porsche. Kromě toho je ale také nadšeným sběratelem automobilů a velice schopným technikem.
Kromě nadstandardní garáže však v nemovitosti nalezneme i vyvýšené podlaží, ve kterém se nachází kuchyňka, ložnice a tři koupelny. V samotném prostoru garáže je pak umístěno ještě stylové posezení, ze kterého se můžete kochat svou sbírkou.
Celý pozemek je navíc zabezpečen nadstandardním bezpečnostním systémem, budova je obklopena stylovou příjezdovou cestou, která může v případě společenských akcí suplovat parkoviště, a na pozemku nechybí ani trávník pro akce konané pod nebem. Realitní makléř Chris Cortazzo, který se specializuje na Malibu, by však dokázal vymyslet i desítky dalších možných způsobů využití této nemovitosti.
Goldman, který se na návrhu a realizaci stavby podílel, k nemovitosti řekl: „Naším konceptem bylo vytvořit nemovitost zaměřenou hlavně pro automobily. Jsem inženýr a několik let jsem dělal ředitele ve společnosti zaměřené na pokročilé technologie, takže technika je mým zájmem. Jednou jsem tedy kontaktoval kurátory několika muzeí a zeptal se jich jak to dělají, že udržují malby staré i 1000 let."
„Právě tady jsem se dozvěděl, jak důležitá je kontrola vlhkosti a teploty vzduchu, přičemž vlhkost je tím zcela nejdůležitějším elementem. Nemovitost tak dostala speciální systém kontroly vlhkosti, teploty a bakterií, díky kterému se místní podmínky vyrovnají operačnímu sálu."
Automobily na fotografiích bohužel nejsou součástí nabídky, ovšem Goldman naznačil, že za správnou částku by byl ochoten rozloučit se s jedním ze 14 automobilů, které má momentálně ve sbírce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.