Mít nemovitost v kalifornském Malibu je snem řady lidí, ovšem vlastnit v kalifornském Malibu obytnou garáž, která se svou rozlohou rovná malému hangáru, je snem snad každého Petrolheada. I tenhle sen má však jeden malý háček, kterým je cena 10 000 000 dolarů - tedy cca 206 000 000 korun.
Pokud se chcete v brzké době přestěhovat a k vašim hlavním prioritám patří klidná a renomovaná čtvrť, dostatek prostoru, moderní architektura a prostorná garáž, máme pro vás jedinečný tip. V kalifornském Malibu je totiž na prodej unikátní soukromé automobilové muzeum, které však lze využít k naprosto plnohodnotnému životu.
Hlavní předností této nemovitosti je garáž s rozlohou 6 500 m2, do které bez problému zaparkujete 25 automobilů a ještě vám zbude dostatek prostoru. Garáž je navíc vybavena speciálním osvětlením a ventilačním systémem, který reguluje teplotu vzduchu, vlhkost vzduchu a také bakterie ve vzduchu, takže celý prostor se může měřit se standardy nemocničního prostředí.
Majiteli nemovitosti jsou manželé Steve a Azita Goldman. Že vám ta jména nic neříkají? Pak se jistě sluší připomenout, že Steve je dvojnásobným vítězem závodní série Pirelli Porsche. Kromě toho je ale také nadšeným sběratelem automobilů a velice schopným technikem.
Kromě nadstandardní garáže však v nemovitosti nalezneme i vyvýšené podlaží, ve kterém se nachází kuchyňka, ložnice a tři koupelny. V samotném prostoru garáže je pak umístěno ještě stylové posezení, ze kterého se můžete kochat svou sbírkou.
Celý pozemek je navíc zabezpečen nadstandardním bezpečnostním systémem, budova je obklopena stylovou příjezdovou cestou, která může v případě společenských akcí suplovat parkoviště, a na pozemku nechybí ani trávník pro akce konané pod nebem. Realitní makléř Chris Cortazzo, který se specializuje na Malibu, by však dokázal vymyslet i desítky dalších možných způsobů využití této nemovitosti.
Goldman, který se na návrhu a realizaci stavby podílel, k nemovitosti řekl: „Naším konceptem bylo vytvořit nemovitost zaměřenou hlavně pro automobily. Jsem inženýr a několik let jsem dělal ředitele ve společnosti zaměřené na pokročilé technologie, takže technika je mým zájmem. Jednou jsem tedy kontaktoval kurátory několika muzeí a zeptal se jich jak to dělají, že udržují malby staré i 1000 let."
„Právě tady jsem se dozvěděl, jak důležitá je kontrola vlhkosti a teploty vzduchu, přičemž vlhkost je tím zcela nejdůležitějším elementem. Nemovitost tak dostala speciální systém kontroly vlhkosti, teploty a bakterií, díky kterému se místní podmínky vyrovnají operačnímu sálu."
Automobily na fotografiích bohužel nejsou součástí nabídky, ovšem Goldman naznačil, že za správnou částku by byl ochoten rozloučit se s jedním ze 14 automobilů, které má momentálně ve sbírce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?