Pravděpodobně nejluxusnější automobilka světa se rozhodla podniknout vskutku nevídaný krok. O vývoj a testování svého prvního SUV se totiž podělí s širokou veřejností a to díky spolupráci se světoznámým multimediálním gigantem National Geographic. Každý den tak budeme moci spatřit nové fotografie a videa.
V tiskové zprávě, kterou britská automobilka vydala během dnešního dne, je uvedeno, že National Geographic bude pravidelně sdílet různé příspěvky spojené s novým modelem Cullinan prostřednictvím svých sociálních sítí.
Cullinan bude prvním vozem své kategorie v portfoliu automobilky Rolls-Royce, což na něj klade mimořádné nároky. Společnost se sice vyhýbá označení SUV, nicméně právě do této škatulky Cullinan skvěle zapadá a v tomto segmentu se bude muset prosadit mezi ostatními výraznými hráči, mezi které patří například Bentley Bentayga.
Automobilka se proto rozhodla, že novému vozu zajistí reklamu, která zřejmě v historii nenalezne srovnání. Aby automobilka prokázala kvality vozu, vyšle ho na tzv. "Final Challenge", na které bude vůz doprovázet fotograf Cory Richards a tým National Geographic.
Cesta nazvaná Final Challenge odstartuje ze Skotské vysočiny a následně Cullinan provede přes USA, Austrálii a Střední východ, kde bude o tento model pravděpodobně největší zájem. Celá expedice je naplánována tak, aby skončila těsně před oficiálním odhalením, které by mělo proběhnout později v tomto roce. Už v průběhu se však můžeme těšit na denní přísun novinek a fotografií jak od samotné automobilky, tak skrze National Geographic.
„Současná veřejnost a zákazníci uvidí Rolls-Royce ve zcela novém světle, neboť Cullinan předvede, jak schopná dokáže značka Roll-Royce být," uvedl Torsten Müller-Ötvös, předseda představenstva automobilky. „Během několika měsíců pak budou moci naši zákazníci zažít schopnosti vozu na vlastní kůži. Jakmile usednou za volant Cullinanu, pochopí, že tento působivý Rolls-Royce projede všude - a bez námahy."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?