Pravděpodobně nejluxusnější automobilka světa se rozhodla podniknout vskutku nevídaný krok. O vývoj a testování svého prvního SUV se totiž podělí s širokou veřejností a to díky spolupráci se světoznámým multimediálním gigantem National Geographic. Každý den tak budeme moci spatřit nové fotografie a videa.
V tiskové zprávě, kterou britská automobilka vydala během dnešního dne, je uvedeno, že National Geographic bude pravidelně sdílet různé příspěvky spojené s novým modelem Cullinan prostřednictvím svých sociálních sítí.
Cullinan bude prvním vozem své kategorie v portfoliu automobilky Rolls-Royce, což na něj klade mimořádné nároky. Společnost se sice vyhýbá označení SUV, nicméně právě do této škatulky Cullinan skvěle zapadá a v tomto segmentu se bude muset prosadit mezi ostatními výraznými hráči, mezi které patří například Bentley Bentayga.
Automobilka se proto rozhodla, že novému vozu zajistí reklamu, která zřejmě v historii nenalezne srovnání. Aby automobilka prokázala kvality vozu, vyšle ho na tzv. "Final Challenge", na které bude vůz doprovázet fotograf Cory Richards a tým National Geographic.
Cesta nazvaná Final Challenge odstartuje ze Skotské vysočiny a následně Cullinan provede přes USA, Austrálii a Střední východ, kde bude o tento model pravděpodobně největší zájem. Celá expedice je naplánována tak, aby skončila těsně před oficiálním odhalením, které by mělo proběhnout později v tomto roce. Už v průběhu se však můžeme těšit na denní přísun novinek a fotografií jak od samotné automobilky, tak skrze National Geographic.
„Současná veřejnost a zákazníci uvidí Rolls-Royce ve zcela novém světle, neboť Cullinan předvede, jak schopná dokáže značka Roll-Royce být," uvedl Torsten Müller-Ötvös, předseda představenstva automobilky. „Během několika měsíců pak budou moci naši zákazníci zažít schopnosti vozu na vlastní kůži. Jakmile usednou za volant Cullinanu, pochopí, že tento působivý Rolls-Royce projede všude - a bez námahy."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.