Pravděpodobně nejluxusnější automobilka světa se rozhodla podniknout vskutku nevídaný krok. O vývoj a testování svého prvního SUV se totiž podělí s širokou veřejností a to díky spolupráci se světoznámým multimediálním gigantem National Geographic. Každý den tak budeme moci spatřit nové fotografie a videa.
V tiskové zprávě, kterou britská automobilka vydala během dnešního dne, je uvedeno, že National Geographic bude pravidelně sdílet různé příspěvky spojené s novým modelem Cullinan prostřednictvím svých sociálních sítí.
Cullinan bude prvním vozem své kategorie v portfoliu automobilky Rolls-Royce, což na něj klade mimořádné nároky. Společnost se sice vyhýbá označení SUV, nicméně právě do této škatulky Cullinan skvěle zapadá a v tomto segmentu se bude muset prosadit mezi ostatními výraznými hráči, mezi které patří například Bentley Bentayga.
Automobilka se proto rozhodla, že novému vozu zajistí reklamu, která zřejmě v historii nenalezne srovnání. Aby automobilka prokázala kvality vozu, vyšle ho na tzv. "Final Challenge", na které bude vůz doprovázet fotograf Cory Richards a tým National Geographic.
Cesta nazvaná Final Challenge odstartuje ze Skotské vysočiny a následně Cullinan provede přes USA, Austrálii a Střední východ, kde bude o tento model pravděpodobně největší zájem. Celá expedice je naplánována tak, aby skončila těsně před oficiálním odhalením, které by mělo proběhnout později v tomto roce. Už v průběhu se však můžeme těšit na denní přísun novinek a fotografií jak od samotné automobilky, tak skrze National Geographic.
„Současná veřejnost a zákazníci uvidí Rolls-Royce ve zcela novém světle, neboť Cullinan předvede, jak schopná dokáže značka Roll-Royce být," uvedl Torsten Müller-Ötvös, předseda představenstva automobilky. „Během několika měsíců pak budou moci naši zákazníci zažít schopnosti vozu na vlastní kůži. Jakmile usednou za volant Cullinanu, pochopí, že tento působivý Rolls-Royce projede všude - a bez námahy."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.