Pravděpodobně nejluxusnější automobilka světa se rozhodla podniknout vskutku nevídaný krok. O vývoj a testování svého prvního SUV se totiž podělí s širokou veřejností a to díky spolupráci se světoznámým multimediálním gigantem National Geographic. Každý den tak budeme moci spatřit nové fotografie a videa.
V tiskové zprávě, kterou britská automobilka vydala během dnešního dne, je uvedeno, že National Geographic bude pravidelně sdílet různé příspěvky spojené s novým modelem Cullinan prostřednictvím svých sociálních sítí.
Cullinan bude prvním vozem své kategorie v portfoliu automobilky Rolls-Royce, což na něj klade mimořádné nároky. Společnost se sice vyhýbá označení SUV, nicméně právě do této škatulky Cullinan skvěle zapadá a v tomto segmentu se bude muset prosadit mezi ostatními výraznými hráči, mezi které patří například Bentley Bentayga.
Automobilka se proto rozhodla, že novému vozu zajistí reklamu, která zřejmě v historii nenalezne srovnání. Aby automobilka prokázala kvality vozu, vyšle ho na tzv. "Final Challenge", na které bude vůz doprovázet fotograf Cory Richards a tým National Geographic.
Cesta nazvaná Final Challenge odstartuje ze Skotské vysočiny a následně Cullinan provede přes USA, Austrálii a Střední východ, kde bude o tento model pravděpodobně největší zájem. Celá expedice je naplánována tak, aby skončila těsně před oficiálním odhalením, které by mělo proběhnout později v tomto roce. Už v průběhu se však můžeme těšit na denní přísun novinek a fotografií jak od samotné automobilky, tak skrze National Geographic.
„Současná veřejnost a zákazníci uvidí Rolls-Royce ve zcela novém světle, neboť Cullinan předvede, jak schopná dokáže značka Roll-Royce být," uvedl Torsten Müller-Ötvös, předseda představenstva automobilky. „Během několika měsíců pak budou moci naši zákazníci zažít schopnosti vozu na vlastní kůži. Jakmile usednou za volant Cullinanu, pochopí, že tento působivý Rolls-Royce projede všude - a bez námahy."
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.