Pokoušet se ujet americkým policistům chce buď pořádnou dávku odvahy, nebo minimum pudu sebezáchovy - a navíc se to stejně většinou nepodaří. Málo kdy se totiž stává, aby američtí policisté vzdali pronásledování rychle jedoucího vozu dobrovolně. Tentokrát se ovšem řidiči tmavého Mustangu tento husarský kousek povedl. Stačilo mu k tomu vymáčknout ze svého vozu 241 km/h a nezabít se na nechvalně proslulém úseku dálnice.
Řítit se po veřejné silnici rychlostí 241 km/h rozhodně není dobrý nápad, zvláště když je ona silnice pověstná tragickými dopravními nehodami a vám se ve zpětném zrcátku odráží záblesky policejních majáků. Jednomu řidiči staršího Fordu Mustang, což je vůz pověstný nehodami i v mnohem nižších rychlostech, však tenhle riskantní krok jako zázrakem vyšel. Poděkovat za to ale může i policistům.
Zpráva, kterou na konci minulého týdne publikoval web Denver Post, hovoří o starším modelu Fordu Mustang, který se kolem půlnoci proháněl po dálnici 70, poblíž Glenwood Springs, rychlostí okolo 140 MPH, tedy cca 225 km/h. Právě v ten moment se přítomný policista rozhodl rozsvítit majáky a řidiče zastavit, uvedl pro Post Gary Cooper, tiskový mluvčí policie Colorado State Patrol.
Místo zastavení se ale řidič rozhodl prudce sešlápnout plynový pedál a rychlost Mustangu se zvýšila na 150 MPH, tedy cca 241 km/h. V té rychlosti nedokázal policista ani přečíst registrační značku a jeho popis vozidla se smrskl na "starší Mustang tmavé barvy." Cooper však uvedl, že policisté netuší, o jaký model se jednalo. Policisté se nemohli k autu dostatečně přiblížit, takže nakonec pronásledování odvolali.
Web Detroit Fee Pres k případu uvádí, že část dálnice, kde se tmavý Mustang proháněl, je nechvalně proslulá častými a tragickými nehodami. Jedná se totiž i poměrně rovný a hladký úsek silnice, která je ale obklopena horskými průsmyky.
Cooper následně pro Post uvedl, že pronásledování bylo odvoláno primárně kvůli bezpečnosti řidičů. „Je to extrémně hazardní, zvláště pro lidi, kteří nebyli cvičeni k řízení v takových rychlostech," uvedl Cooper pro Post. „Brzdy se přehřívají a pneumatiky by mohly během vysokých rychlostí explodovat, uvedl Cooper. Odvolání pronásledování za těchto okolností mohlo zachránit řidiči pronásledovaného vozu život."
Podstatou celého příběhu není, že řidič ujel jen díky extrémně vysoké rychlosti, neboť policisté si mohli kdykoliv povolat posily a například zablokovat dálnici. Morální podstatou je spíš ochota policistů upustit od pronásledování, čímž dost pravděpodobně předešli zranění či úmrtí jak samotného řidiče Mustangu, tak ostatních účastníků provozu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?