Toyota Supra je úchvatným sportovním vozem, který si během několika dekád své existence vybudoval vynikající pověst, díky čemuž má statisíce obdivovatelů po celém světě. A pokud se na trhu objeví zachovalý a málo ojetý kousek, můžete si být zatraceně jisti, že se o něj sběratelé poperou.
Toyota sice před pár týdne představila závodní koncept GR Supra Racing, který má představovat závodní podobu Supry nové generace, nicméně některým nadšencům a sběratelům se na novou generaci nejspíš čekat nechce. Pokud se tedy na trhu objeví nějaký ten zachovalý kousek, můžete si být téměř jistě, že se všichni budou snažit ho získat za jakoukoliv cenu.
A přesně to je příklad této bílé Supry z roku 1994, která se nedávno prodala na aukčním serveru Bring a Trailer. Už z fotografií je patrné, že je vůz v obzvlášť dobrém stavu, nicméně největší překvapení přichází při pohledu na tachometr. Během 24 let totiž tohle auto najelo pouze 5664 mil, tedy cca 9115 kilometru.
Za tu dobu vystřídal vůz trojici majitelů, přičemž žádný z nich nezkoušel zničit jeho elegantnost jakýmikoliv absurdními úpravami. Supra tak nese poměrně zachovalý lak v odstínu Super White a na skle bychom stále nalezli nálepku ze showroomu, kde byl vůz poprvé prodán.
Pod kapotou je uložen ten nejžádanější z nabízených motorů, tedy dvakrát přeplňovaný 3.0 litrový šestiválec 2JZ-GTE, který umí v sériovém nastavení nabídnout cca 320 koňských sil, nicméně svou popularitu si získal hlavně pro snadnost úprav. Stádo koní pak směřuje na zadní kola, na kterých jsou nazuty originální 17-palcové disky.
Tenhle unikát má přesto jedu drobnou nevýhodu. O přenos výkonu se totiž nestará manuální šestistupňová převodovka Getrag, ale čtyřstupňový automat. Pro někoho by to mohl být nepřekonatelný problém, nicméně skutečným sběratelům to asi bude jedno.
Ostatně kdyby nebylo, zřejmě by se vůz neprodal za těžko uvěřitelných 80500 dolarů, tedy cca 1 655 000 Kč. Pro srovnání, za stejnou cenu seženete v USA třeba Chevrolet Corvette Grand Sport, základní výbavu Porsche 911 Carrera nebo Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?