Toyota Supra je úchvatným sportovním vozem, který si během několika dekád své existence vybudoval vynikající pověst, díky čemuž má statisíce obdivovatelů po celém světě. A pokud se na trhu objeví zachovalý a málo ojetý kousek, můžete si být zatraceně jisti, že se o něj sběratelé poperou.
Toyota sice před pár týdne představila závodní koncept GR Supra Racing, který má představovat závodní podobu Supry nové generace, nicméně některým nadšencům a sběratelům se na novou generaci nejspíš čekat nechce. Pokud se tedy na trhu objeví nějaký ten zachovalý kousek, můžete si být téměř jistě, že se všichni budou snažit ho získat za jakoukoliv cenu.
A přesně to je příklad této bílé Supry z roku 1994, která se nedávno prodala na aukčním serveru Bring a Trailer. Už z fotografií je patrné, že je vůz v obzvlášť dobrém stavu, nicméně největší překvapení přichází při pohledu na tachometr. Během 24 let totiž tohle auto najelo pouze 5664 mil, tedy cca 9115 kilometru.
Za tu dobu vystřídal vůz trojici majitelů, přičemž žádný z nich nezkoušel zničit jeho elegantnost jakýmikoliv absurdními úpravami. Supra tak nese poměrně zachovalý lak v odstínu Super White a na skle bychom stále nalezli nálepku ze showroomu, kde byl vůz poprvé prodán.
Pod kapotou je uložen ten nejžádanější z nabízených motorů, tedy dvakrát přeplňovaný 3.0 litrový šestiválec 2JZ-GTE, který umí v sériovém nastavení nabídnout cca 320 koňských sil, nicméně svou popularitu si získal hlavně pro snadnost úprav. Stádo koní pak směřuje na zadní kola, na kterých jsou nazuty originální 17-palcové disky.
Tenhle unikát má přesto jedu drobnou nevýhodu. O přenos výkonu se totiž nestará manuální šestistupňová převodovka Getrag, ale čtyřstupňový automat. Pro někoho by to mohl být nepřekonatelný problém, nicméně skutečným sběratelům to asi bude jedno.
Ostatně kdyby nebylo, zřejmě by se vůz neprodal za těžko uvěřitelných 80500 dolarů, tedy cca 1 655 000 Kč. Pro srovnání, za stejnou cenu seženete v USA třeba Chevrolet Corvette Grand Sport, základní výbavu Porsche 911 Carrera nebo Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?