Toyota Supra je úchvatným sportovním vozem, který si během několika dekád své existence vybudoval vynikající pověst, díky čemuž má statisíce obdivovatelů po celém světě. A pokud se na trhu objeví zachovalý a málo ojetý kousek, můžete si být zatraceně jisti, že se o něj sběratelé poperou.
Toyota sice před pár týdne představila závodní koncept GR Supra Racing, který má představovat závodní podobu Supry nové generace, nicméně některým nadšencům a sběratelům se na novou generaci nejspíš čekat nechce. Pokud se tedy na trhu objeví nějaký ten zachovalý kousek, můžete si být téměř jistě, že se všichni budou snažit ho získat za jakoukoliv cenu.
A přesně to je příklad této bílé Supry z roku 1994, která se nedávno prodala na aukčním serveru Bring a Trailer. Už z fotografií je patrné, že je vůz v obzvlášť dobrém stavu, nicméně největší překvapení přichází při pohledu na tachometr. Během 24 let totiž tohle auto najelo pouze 5664 mil, tedy cca 9115 kilometru.
Za tu dobu vystřídal vůz trojici majitelů, přičemž žádný z nich nezkoušel zničit jeho elegantnost jakýmikoliv absurdními úpravami. Supra tak nese poměrně zachovalý lak v odstínu Super White a na skle bychom stále nalezli nálepku ze showroomu, kde byl vůz poprvé prodán.
Pod kapotou je uložen ten nejžádanější z nabízených motorů, tedy dvakrát přeplňovaný 3.0 litrový šestiválec 2JZ-GTE, který umí v sériovém nastavení nabídnout cca 320 koňských sil, nicméně svou popularitu si získal hlavně pro snadnost úprav. Stádo koní pak směřuje na zadní kola, na kterých jsou nazuty originální 17-palcové disky.
Tenhle unikát má přesto jedu drobnou nevýhodu. O přenos výkonu se totiž nestará manuální šestistupňová převodovka Getrag, ale čtyřstupňový automat. Pro někoho by to mohl být nepřekonatelný problém, nicméně skutečným sběratelům to asi bude jedno.
Ostatně kdyby nebylo, zřejmě by se vůz neprodal za těžko uvěřitelných 80500 dolarů, tedy cca 1 655 000 Kč. Pro srovnání, za stejnou cenu seženete v USA třeba Chevrolet Corvette Grand Sport, základní výbavu Porsche 911 Carrera nebo Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.