Toyota Supra je úchvatným sportovním vozem, který si během několika dekád své existence vybudoval vynikající pověst, díky čemuž má statisíce obdivovatelů po celém světě. A pokud se na trhu objeví zachovalý a málo ojetý kousek, můžete si být zatraceně jisti, že se o něj sběratelé poperou.
Toyota sice před pár týdne představila závodní koncept GR Supra Racing, který má představovat závodní podobu Supry nové generace, nicméně některým nadšencům a sběratelům se na novou generaci nejspíš čekat nechce. Pokud se tedy na trhu objeví nějaký ten zachovalý kousek, můžete si být téměř jistě, že se všichni budou snažit ho získat za jakoukoliv cenu.
A přesně to je příklad této bílé Supry z roku 1994, která se nedávno prodala na aukčním serveru Bring a Trailer. Už z fotografií je patrné, že je vůz v obzvlášť dobrém stavu, nicméně největší překvapení přichází při pohledu na tachometr. Během 24 let totiž tohle auto najelo pouze 5664 mil, tedy cca 9115 kilometru.
Za tu dobu vystřídal vůz trojici majitelů, přičemž žádný z nich nezkoušel zničit jeho elegantnost jakýmikoliv absurdními úpravami. Supra tak nese poměrně zachovalý lak v odstínu Super White a na skle bychom stále nalezli nálepku ze showroomu, kde byl vůz poprvé prodán.
Pod kapotou je uložen ten nejžádanější z nabízených motorů, tedy dvakrát přeplňovaný 3.0 litrový šestiválec 2JZ-GTE, který umí v sériovém nastavení nabídnout cca 320 koňských sil, nicméně svou popularitu si získal hlavně pro snadnost úprav. Stádo koní pak směřuje na zadní kola, na kterých jsou nazuty originální 17-palcové disky.
Tenhle unikát má přesto jedu drobnou nevýhodu. O přenos výkonu se totiž nestará manuální šestistupňová převodovka Getrag, ale čtyřstupňový automat. Pro někoho by to mohl být nepřekonatelný problém, nicméně skutečným sběratelům to asi bude jedno.
Ostatně kdyby nebylo, zřejmě by se vůz neprodal za těžko uvěřitelných 80500 dolarů, tedy cca 1 655 000 Kč. Pro srovnání, za stejnou cenu seženete v USA třeba Chevrolet Corvette Grand Sport, základní výbavu Porsche 911 Carrera nebo Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?