Automobilku Bentley si většina z nás spojuje spíše s komfortem, luxusem a vytříbenými materiály, ovšem Bentley se chce z této škatulky evidentně vymanit a rádo by si přisadilo i v historii motorsportu. A k tomuhle účelu si vybralo poněkud překvapivý stroj: obrovské, luxusní a prémiové SUV Bentley Bentayga.
Vůz na snímcích vypadá na první pohled jako klasické Bentley Bentayga, nicméně bližší pohled odhalí závodní sedačky Sparco a v pozadí vykukuje i bezpečnostní rám. S tímhle strojem se totiž závodní jezdec Rhys Millen pokusí vytvořit nový časový rekord během slavného závodu do vrchu Pikes Peak.
Při volbě jezdce nemohlo Bentley zvolit lépe. Jméno Millen totiž na vrcholu Pikes Peak rezonuje již celá desetiletí, neboť Rob Millen, otec Rhyse, zde za volantem vozů Toyota vytvořil hned pět rekordů. Rhys rodinnou tradici následuje a do historie Pikes Peak se zapsal zatím dvakrát. V roce 2012 za volantem Hyundai a v roce 2015 za volantem elektrického prototypu. A tento rok se o to pokusí za volantem Bentley.
Jak už první pohled napovídá, tohle Bentley Bentayga bude s největší pravděpodobností zcela v základu. Pod kapotou tedy očekáváme stejný 6.0 litrový motor twin-turbo W12, který v produkčních modelech generuje výkon 608 koní a 900 Nm točivého momentu. Vůz dostane zřejmě i stejný elektronicky ovládaný podvozek a na kolech jsou nazuty produkční pneumatiky Pirelli. Je tedy jasné, že vůz bude závodit v tzv. Production Class, tedy skupině produkčních vozů.
Aby se však vůz mohl závodů zúčastnit, bylo potřeba provést pár bezpečnostních úprav. Vůz tedy dostal závodní sedačky s vícebodovými pásy, bezpečnostní rám a hasící systém. Kromě toho se ještě oddělení Bentley Motorsport rozhodlo nadělit vozu výfukový systém Akrapovic a karbonový aerodynamický kit. Kromě těchto drobností, a poněkud výrazného žluto-zeleného laku, je však vůz v základu.
„Příležitost závodit s Bentley na závodech do vrchu Pikes Peak jsem si prostě nemohl nechat ujít," prohlásil Rhys. „Minulý měsíc jsem navštívil továrnu automobilky v Crewe (Anglie) a byl jsme ohromen dovednostmi, které se uplatňují během výroby těchto vozů. Měl jsem také první možnost svézt se upraveným závodním speciálem, jehož výkon mě naprosto ohromil. Už se nemohu dočkat příprav na závod a doufám, že během závodu samotného získám s Bentley nový rekordní čas v segmentu SUV."
Aby Rhys Millen skutečně zlomil traťový rekord v segmentu produkčních SUV, bude muset dosáhnout průměrné rychlosti více jak 96.5 km/h a cílovou pásku bude muset překonat v čase nižším než 12:35.61. Ten v roce 2014 stanovil Paul Dallenbach, který seděl za volantem Range Roveru Sport. Tou dobou se však ještě nevyráběl speciál SVR, který by se nyní mohl závodu také zúčastnit.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?