Před 30 lety byla na trh uvedena první generace modelu California. Tím začal jedinečný úspěšný příběh. Volkswagen Užitkové vozy nyní oslavuje kulaté narozeniny ikony mezi kempovacími vozy na veletrhu Techno Classica v Essenu (21. až 25. března). Motto: „DOMOV NA CESTÁCH“. Jednou z nejvýznamnějších událostí veletrhu je prezentace první generace modelu T3 California z roku 1988.
California je nejúspěšnějším kempovacím vozem své třídy, vyjádřením aktivního přístupu k životu, touhy po svobodě. Dosud bylo prodáno 157 500 vozů California čtyř generací. Současný model spojuje s první generací T3 jeden důležitý detail: výklopná střecha. Stan o výšce téměř dva metry. Cestovatelé v modelu California již nepotřebují nic dalšího k tomu, aby mohli kdekoliv na světě prohlásit: „Domov je tam, kde zaparkujeme naše vozidlo.“
Ohlédnutí – historie modelu California
Příběh modelu California začal v roce 1988 speciální kempovací verzí na základě modelové řady T3. Koncem léta 1988 byl na výstavě Caravan Salon v Essenu představen první model California. V tomto roce doprovázela světoběžníky z rádia Whitney Houston se svým hitem „One Moment in Time“ a Tom Cruise exceloval společně s Dustinem Hoffmanem ve filmu „Rain Man“. V Německu byl kancléřem Helmut Kohl a v USA prezidentem Ronald Reagan.
Zákazníci si mohli objednávat první vozy California v jedné ze dvou barev: pastelově bílá nebo červená „Marsala“. Designéři interiéru projevili vytříbený vkus přehledně uspořádanou kuchyňkou v bílo-šedé barevné kombinaci. Kempovací vůz stál 39 900 DM. Atraktivní cena, důmyslné prvky výbavy a nezničitelná technika Transporteru učinily z modelu California přes noc bestseller. V prvním roce bylo prodáno 5 000 vozů. California se posléze vyvinula ze speciální edice ve vlastní modelovou řadu, byla stále oblíbenější a za pouhé tři roky si získala přízeň 22 000 řidičů.
Generační obměna z T3 na T4 v srpnu 1990 byla spojena s technickou revolucí. Po čtyřech desetiletích pohonu zadních kol plochými čtyřválci obrátili odborníci na užitkové vozy Volkswagen všechno vzhůru nohama: motor umístili dopředu, kde poháněl kola přední nápravy. Tím se změnilo všechno - design, podvozek, motory i nabídka prostoru. Zejména vzadu bylo nyní mnohem více místa. A to bylo něco, co dokázal model California T4, představený v roce 1990, využít dokonaleji než jakékoli jiné kempovací vozidlo té doby. Reklamní slogan v době uvedení na trh zněl: „Hotel California. Tiché místo, komfortní vybavení, panoramatický výhled.“ v narážce na skladbu od skupiny Eagles a hotel ve městě West Hollywood, o němž se v této písni zpívá. Stejně jako „Hotel California“ byl i model California T4 hitem. Do roku 2003 bylo prodáno 39 000 vozů.
Kultovní postavení – California T6, brána do budoucnosti
S generací T5 následovala nová dimenze komfortu v segmentu kompaktních kempovacích vozů. I tento model California však zůstal věrný inovativnímu prostorovému konceptu první generace. Do roku 2015 se pro model California T5, který se již dávno stal nejúspěšnějším kempovacím vozem ve své třídě, rozhodlo 55 000 motoristů. Ještě v roce 2015 následovala California T6. Tato generace otevřela četnými asistenčními systémy a maximální konektivitou brány do budoucnosti kempovacích vozů. Také tato generace modelu California se stala bestsellerem a v roce 2017 překonala s 15 155 vozy rekord této modelové řady v počtu registrací nových vozů v jednom roce.
Pro vozy California platí, že se z nich nikdy nestaly běžné ojeté vozy. Místo toho dozrály v klasické automobily své doby. V Německu jsou první vozy California T3 již oficiálně považovány za „klasické vozy“ s příponou „H“ na registrační značce. I následující generace mají dobré vyhlídky na zařazení do síně slávy klasických vozidel, protože již dnes mají všechny vozy California – ať z roku 1988, nebo z roku 2018 – kultovní postavení. A to je nadčasové.
Pokud návštěvníkům při pohledu do kuchyňky vozu California T3 vystaveného na veletrhu Techno Classica náhodou vyhládne, jsou v expozici značky Volkswagen Užitkové vozy v hale 7.0 v dobrých rukách, protože se v ní podávají legendární currywursty z nabídky Originálních dílů Volkswagen©. V Essenu je vystaven rovněž Transporter „Becks Bulli“ z roku 1963, v němž si mohou návštěvníci veletrhu dopřát vhodný nápoj k zapití „Originálního dílu Volkswagen©“.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.