Automobily značky Aston Martin nejsou na českých silnicích příliš často k vidění, přesto se momentálně v Česku nachází jeden z nevzácnějších kousků, které automobilka za poslední roky vyrobila a vypustila na trh: zářivě rudý Aston Martin Vanquish Zagato Volante.
Aston Martin Vanquish Zagato Volante je opravdu krásným automobilem, s jehož designem si v karosárnách Zagato opravdu vyhráli. Při výrobě pouhých 99 kusů se ale také jedná o obrovskou raritu, což samozřejmě přitahuje pozornost jak sběratelů, tak investorů.
Hodnota tohoto vozidla bezpochyby jenom poroste, čehož si byl dobře vědomý i jeho první majitel, který s vozem najel pouhých 10 kilometrů. V podstatě se tak jedná o téměř nový vůz, čemuž bohužel odpovídá i jeho cena.
Společnost AP Corse, která sídlí v dolních Měcholupech, totiž vůz nabízí prostřednictvím serveru mobile.de za 1 208 790 Euro, tedy cca 30.7 milionu korun. Jen pro srovnání, za podobné částky seženete velice pěkné Porsche 918 Spyder nebo například nestárnoucí klasiku Ferrari F40.
Ovšem i Aston má rozhodně co nabídnout. Jeho rudá metalíza doslova září, zpracování interiéru je jako již tradičně příkladné a díky kombinaci výkonného motoru a otevřené karoserie si užijete více než dost zábavy a větru ve vlasech.
Pod přední kapotou se totiž ukrývá osvědčený 5.9 litrový motor V12, který generuje výkon 604 koní (444 kW) a akceleraci z 0 na 96 km/h v hodině zvládá za 3.7 sekundy. Rozdíl oproti elegantnímu kupé je tak pouhé 0.2 sekundy.
První informace o modelu Aston Martin Vanquish Zagato Volante se objevily již v druhé polovině roku 2016, nicméně první majitelé se dočkali až začátkem roku 2017.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.