Ačkoliv si automobilky v posledních letech budují továrny snad na každém kontinentu, některé státy jsou stále odkázané na dovoz některých značek námořní cestou. Tento způsob dopravy však skýtá četná rizika a ani loď v přístavu není zárukou, že vozy se dostanou do autosalonů nebo ke svým majitelům.
Video, které bylo pořízeno v Pákistánském přístavu Karáčí, zachycuje drobnou kolizi dvou přepravních lodí, jejíž následkem se na dno přístavu odebralo 21 kontejnerů. Přihlížející přístavní dělníci nemohli nic dělat, takže jen postávali, celou katastrofu natáčeli, volali vysílačkami o pomoc a pravděpodobně se modlili, aby jim tuhle katastrofu nikdo nehodil na triko.
Prozatím není jisté, co kolizi dvou lodí způsobilo, nicméně dobrou zprávou je, že z nehody vyvázli všichni zdraví a živí. Obě lodě sice utrpěly lehké poškození, nicméně z jedné spadlo do přístaviště celkem 21 kontejnerů, které byly plné dovážených automobilů, jak uvedla televizní stanice Geo.tv.
Kromě toho je ze záběrů dobře vidět, že kromě kontejnerů shozených do moře došlo i k poškození kontejnerů na palubě a také upevňovacích konstrukcí mezi nimi. Tenhle "drobný" ťukanec se tak nejspíš vyšplhá do výše pár milionů.
Navíc bude muset dojít i k omezení provozu v přístavišti, neboť jak je na konci záběru patrné, řada kontejnerů se za zlověstného syčení unikajícího vzduchu odebrala na dno.
Pokud jste si třeba náhodou nedávno objednávali auto z druhého konce světa a vaše datum dodání bylo náhle odloženo, právě se nejspíš díváte na jeho neveselý osud.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.