Ačkoliv si automobilky v posledních letech budují továrny snad na každém kontinentu, některé státy jsou stále odkázané na dovoz některých značek námořní cestou. Tento způsob dopravy však skýtá četná rizika a ani loď v přístavu není zárukou, že vozy se dostanou do autosalonů nebo ke svým majitelům.
Video, které bylo pořízeno v Pákistánském přístavu Karáčí, zachycuje drobnou kolizi dvou přepravních lodí, jejíž následkem se na dno přístavu odebralo 21 kontejnerů. Přihlížející přístavní dělníci nemohli nic dělat, takže jen postávali, celou katastrofu natáčeli, volali vysílačkami o pomoc a pravděpodobně se modlili, aby jim tuhle katastrofu nikdo nehodil na triko.
Prozatím není jisté, co kolizi dvou lodí způsobilo, nicméně dobrou zprávou je, že z nehody vyvázli všichni zdraví a živí. Obě lodě sice utrpěly lehké poškození, nicméně z jedné spadlo do přístaviště celkem 21 kontejnerů, které byly plné dovážených automobilů, jak uvedla televizní stanice Geo.tv.
Kromě toho je ze záběrů dobře vidět, že kromě kontejnerů shozených do moře došlo i k poškození kontejnerů na palubě a také upevňovacích konstrukcí mezi nimi. Tenhle "drobný" ťukanec se tak nejspíš vyšplhá do výše pár milionů.
Navíc bude muset dojít i k omezení provozu v přístavišti, neboť jak je na konci záběru patrné, řada kontejnerů se za zlověstného syčení unikajícího vzduchu odebrala na dno.
Pokud jste si třeba náhodou nedávno objednávali auto z druhého konce světa a vaše datum dodání bylo náhle odloženo, právě se nejspíš díváte na jeho neveselý osud.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?