Od 23. března 2018 bude v muzeu BMW otevřena nová dočasná expozice, zaměřená na značku BMW i a její modely BMW i3 a BMW i8. Název výstavy zní „BMW i. Vizionářská mobilita.“ a po dobu 18 měsíců bude představovat vizionářskou mobilitu a s ní spojené koncepční vozy.
Výstava vzdává hold úspěchům této značky, která svými modely BMW i3 a BMW i8 okamžitě stanovila nová měřítka a velkým množstvím mobilních služeb od základu změnila osobní dopravu ve velkých městech. Tematický park s přibližně 30 zastávkami zobrazuje rozmanitost elektromobility, aspekty trvale udržitelného výběru materiálů a výzvy budoucí bezemisní mobility. Tato expozice posouvá muzeum BMW do zcela nové sféry – vůbec poprvé je historie, současnost a budoucnost mobility prezentována pod jednou střechou.
Příběh budoucnosti. Tematická cesta novou dočasnou expozicí začíná v počátcích potřeby alternativních koncepcí mobility a její doposud největší oblasti využití – v městském prostoru, zejména v největších velkoměstech. Impozantní instalace na téma zdroje a emise zdůrazňuje problémy, kterým naše moderní společnost čelí, a ukazuje příležitosti, jaké elektromobilita v současné době nabízí.
Součástí expozice je také cesta historií a tradicí elektromobility v podání automobilky BMW, počínaje upraveným BMW 1602, používaným během letních olympijských her v Mnichově, a konče současnou značkou BMW i. Průkopnické práci, kterou společnost BMW Group odvedla v oblasti trvale udržitelné mobility, předchází přehled obchodních milníků. Výstava je rozložena na pěti platformách a zobrazuje různorodé a informativní poznatky ze všech klíčových oblastí a aspektů značky BMW i.
Trvalá udržitelnost v každém vlákně. V sekci „Konstrukce a pohonné jednotky“ se návštěvníkům nejprve představí v podstatě zcela nová konstrukce automobilu – karbonová platforma LifeDrive. Návštěvníci výstavy jsou uvedeni také do problematiky elektromotorů a ukládání elektrické energie. Středobodem této sekce je koncept „MegaCity Vehicle“, poprvé představený na autosalonu ve Frankfurtu, z něhož vzešlo BMW i3. Po zhlédnutí 360° prohlídky na téma trvalé udržitelnosti směřují kroky návštěvníků ke druhé platformě, zobrazující fascinující design BMW i. Proces tvorby oživují náčrty a informační panely.
Svou roli zde hraje také problematika „trvale udržitelného designu“, stejně jako s tím související designová filozofie značky. Následuje platforma plná materiálů a návštěvníci nevyjdou z údivu, pakliže se v souvislosti s konstrukcí vozidla nikdy nesetkali s pojmy jako listy olivovníku, eukalyptové dřevo, tkanina z ibišku a obklady z PET lahví. Součástí této platformy jsou také recyklační a demontážní procesy těchto vozů, které nabízejí fascinující pohled pod pokličku k přírodě šetrných opatření v rámci společnosti BMW Group.
Městská mobilita ve fázi proměny. Předposlední tematická oblast se zaměřuje znovu na životní prostředí ve městě, kde již dávno byly vytvořeny koncepty sdílení vozidel, nabíjecích sítí a řešení mobilních služeb pomocí aplikací. Obyčejné životy mnoha lidí jsou bez těchto doplňků nemyslitelné. Nejnovější vývoj, jakým je například BMW Connected, vyzdvihuje trend směřující k propojenému a individuálnímu řízení vozu.
Urban Lounge představuje různé projekty, které v budoucnu doplní nabídku velkých poskytovatelů služeb ve velkoměstech. Výstava končí pohledem do budoucnosti. Nejvyšší platforma s názvem „Vizionářská mobilita“ je věnována dalšímu sladění značky BMW i a jejích průkopnických poznatků v oblasti autonomního řízení. Zde jsou řešeny také aspekty umělé inteligence, přičemž zvláštní důraz je v této proměně kladen na roli zaměstnanců. Koneckonců jde o klíčový faktor úspěchu v dalším vývoji inovativní značky BMW i.
Nová dočasná výstava „BMW i. Vizionářská mobilita.“ bude v hlavním sále – tzv. míse – muzea BMW otevřena od 23. března a její předpokládané ukončení je naplánováno na září roku 2019. Vstup na dočasnou výstavu je v ceně standardní vstupenky.
Další informace naleznete na adrese: www.bmw-museum.de
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.