Od 23. března 2018 bude v muzeu BMW otevřena nová dočasná expozice, zaměřená na značku BMW i a její modely BMW i3 a BMW i8. Název výstavy zní „BMW i. Vizionářská mobilita.“ a po dobu 18 měsíců bude představovat vizionářskou mobilitu a s ní spojené koncepční vozy.
Výstava vzdává hold úspěchům této značky, která svými modely BMW i3 a BMW i8 okamžitě stanovila nová měřítka a velkým množstvím mobilních služeb od základu změnila osobní dopravu ve velkých městech. Tematický park s přibližně 30 zastávkami zobrazuje rozmanitost elektromobility, aspekty trvale udržitelného výběru materiálů a výzvy budoucí bezemisní mobility. Tato expozice posouvá muzeum BMW do zcela nové sféry – vůbec poprvé je historie, současnost a budoucnost mobility prezentována pod jednou střechou.
Příběh budoucnosti. Tematická cesta novou dočasnou expozicí začíná v počátcích potřeby alternativních koncepcí mobility a její doposud největší oblasti využití – v městském prostoru, zejména v největších velkoměstech. Impozantní instalace na téma zdroje a emise zdůrazňuje problémy, kterým naše moderní společnost čelí, a ukazuje příležitosti, jaké elektromobilita v současné době nabízí.
Součástí expozice je také cesta historií a tradicí elektromobility v podání automobilky BMW, počínaje upraveným BMW 1602, používaným během letních olympijských her v Mnichově, a konče současnou značkou BMW i. Průkopnické práci, kterou společnost BMW Group odvedla v oblasti trvale udržitelné mobility, předchází přehled obchodních milníků. Výstava je rozložena na pěti platformách a zobrazuje různorodé a informativní poznatky ze všech klíčových oblastí a aspektů značky BMW i.
Trvalá udržitelnost v každém vlákně. V sekci „Konstrukce a pohonné jednotky“ se návštěvníkům nejprve představí v podstatě zcela nová konstrukce automobilu – karbonová platforma LifeDrive. Návštěvníci výstavy jsou uvedeni také do problematiky elektromotorů a ukládání elektrické energie. Středobodem této sekce je koncept „MegaCity Vehicle“, poprvé představený na autosalonu ve Frankfurtu, z něhož vzešlo BMW i3. Po zhlédnutí 360° prohlídky na téma trvalé udržitelnosti směřují kroky návštěvníků ke druhé platformě, zobrazující fascinující design BMW i. Proces tvorby oživují náčrty a informační panely.
Svou roli zde hraje také problematika „trvale udržitelného designu“, stejně jako s tím související designová filozofie značky. Následuje platforma plná materiálů a návštěvníci nevyjdou z údivu, pakliže se v souvislosti s konstrukcí vozidla nikdy nesetkali s pojmy jako listy olivovníku, eukalyptové dřevo, tkanina z ibišku a obklady z PET lahví. Součástí této platformy jsou také recyklační a demontážní procesy těchto vozů, které nabízejí fascinující pohled pod pokličku k přírodě šetrných opatření v rámci společnosti BMW Group.
Městská mobilita ve fázi proměny. Předposlední tematická oblast se zaměřuje znovu na životní prostředí ve městě, kde již dávno byly vytvořeny koncepty sdílení vozidel, nabíjecích sítí a řešení mobilních služeb pomocí aplikací. Obyčejné životy mnoha lidí jsou bez těchto doplňků nemyslitelné. Nejnovější vývoj, jakým je například BMW Connected, vyzdvihuje trend směřující k propojenému a individuálnímu řízení vozu.
Urban Lounge představuje různé projekty, které v budoucnu doplní nabídku velkých poskytovatelů služeb ve velkoměstech. Výstava končí pohledem do budoucnosti. Nejvyšší platforma s názvem „Vizionářská mobilita“ je věnována dalšímu sladění značky BMW i a jejích průkopnických poznatků v oblasti autonomního řízení. Zde jsou řešeny také aspekty umělé inteligence, přičemž zvláštní důraz je v této proměně kladen na roli zaměstnanců. Koneckonců jde o klíčový faktor úspěchu v dalším vývoji inovativní značky BMW i.
Nová dočasná výstava „BMW i. Vizionářská mobilita.“ bude v hlavním sále – tzv. míse – muzea BMW otevřena od 23. března a její předpokládané ukončení je naplánováno na září roku 2019. Vstup na dočasnou výstavu je v ceně standardní vstupenky.
Další informace naleznete na adrese: www.bmw-museum.de
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.