Od 23. března 2018 bude v muzeu BMW otevřena nová dočasná expozice, zaměřená na značku BMW i a její modely BMW i3 a BMW i8. Název výstavy zní „BMW i. Vizionářská mobilita.“ a po dobu 18 měsíců bude představovat vizionářskou mobilitu a s ní spojené koncepční vozy.
Výstava vzdává hold úspěchům této značky, která svými modely BMW i3 a BMW i8 okamžitě stanovila nová měřítka a velkým množstvím mobilních služeb od základu změnila osobní dopravu ve velkých městech. Tematický park s přibližně 30 zastávkami zobrazuje rozmanitost elektromobility, aspekty trvale udržitelného výběru materiálů a výzvy budoucí bezemisní mobility. Tato expozice posouvá muzeum BMW do zcela nové sféry – vůbec poprvé je historie, současnost a budoucnost mobility prezentována pod jednou střechou.
Příběh budoucnosti. Tematická cesta novou dočasnou expozicí začíná v počátcích potřeby alternativních koncepcí mobility a její doposud největší oblasti využití – v městském prostoru, zejména v největších velkoměstech. Impozantní instalace na téma zdroje a emise zdůrazňuje problémy, kterým naše moderní společnost čelí, a ukazuje příležitosti, jaké elektromobilita v současné době nabízí.
Součástí expozice je také cesta historií a tradicí elektromobility v podání automobilky BMW, počínaje upraveným BMW 1602, používaným během letních olympijských her v Mnichově, a konče současnou značkou BMW i. Průkopnické práci, kterou společnost BMW Group odvedla v oblasti trvale udržitelné mobility, předchází přehled obchodních milníků. Výstava je rozložena na pěti platformách a zobrazuje různorodé a informativní poznatky ze všech klíčových oblastí a aspektů značky BMW i.
Trvalá udržitelnost v každém vlákně. V sekci „Konstrukce a pohonné jednotky“ se návštěvníkům nejprve představí v podstatě zcela nová konstrukce automobilu – karbonová platforma LifeDrive. Návštěvníci výstavy jsou uvedeni také do problematiky elektromotorů a ukládání elektrické energie. Středobodem této sekce je koncept „MegaCity Vehicle“, poprvé představený na autosalonu ve Frankfurtu, z něhož vzešlo BMW i3. Po zhlédnutí 360° prohlídky na téma trvalé udržitelnosti směřují kroky návštěvníků ke druhé platformě, zobrazující fascinující design BMW i. Proces tvorby oživují náčrty a informační panely.
Svou roli zde hraje také problematika „trvale udržitelného designu“, stejně jako s tím související designová filozofie značky. Následuje platforma plná materiálů a návštěvníci nevyjdou z údivu, pakliže se v souvislosti s konstrukcí vozidla nikdy nesetkali s pojmy jako listy olivovníku, eukalyptové dřevo, tkanina z ibišku a obklady z PET lahví. Součástí této platformy jsou také recyklační a demontážní procesy těchto vozů, které nabízejí fascinující pohled pod pokličku k přírodě šetrných opatření v rámci společnosti BMW Group.
Městská mobilita ve fázi proměny. Předposlední tematická oblast se zaměřuje znovu na životní prostředí ve městě, kde již dávno byly vytvořeny koncepty sdílení vozidel, nabíjecích sítí a řešení mobilních služeb pomocí aplikací. Obyčejné životy mnoha lidí jsou bez těchto doplňků nemyslitelné. Nejnovější vývoj, jakým je například BMW Connected, vyzdvihuje trend směřující k propojenému a individuálnímu řízení vozu.
Urban Lounge představuje různé projekty, které v budoucnu doplní nabídku velkých poskytovatelů služeb ve velkoměstech. Výstava končí pohledem do budoucnosti. Nejvyšší platforma s názvem „Vizionářská mobilita“ je věnována dalšímu sladění značky BMW i a jejích průkopnických poznatků v oblasti autonomního řízení. Zde jsou řešeny také aspekty umělé inteligence, přičemž zvláštní důraz je v této proměně kladen na roli zaměstnanců. Koneckonců jde o klíčový faktor úspěchu v dalším vývoji inovativní značky BMW i.
Nová dočasná výstava „BMW i. Vizionářská mobilita.“ bude v hlavním sále – tzv. míse – muzea BMW otevřena od 23. března a její předpokládané ukončení je naplánováno na září roku 2019. Vstup na dočasnou výstavu je v ceně standardní vstupenky.
Další informace naleznete na adrese: www.bmw-museum.de
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.