Celý svět už si tak nějak zvykl, že čínská auta se až nápadně podobají modelům slavných automobilek z celého světa. Čínští designéři proto přišli s geniálním nápadem: začali designové jazyky jednotlivých značek kombinovat. A výsledek? Upřímně nevíme, jestli se začít smát nebo brečet.
Dokonalým příkladem za tisíc slov je pohled na redesignovaný čínský klon Wrangleru s označením BJ40L, který se pokusil vykročit směrem k segmentu luxusních automobilům. A jako prostředek si zvolil úpravu interiéru, který nyní připomíná poněkud odfláknutý Mercedes, ve kterém se šetřilo na na všem.
Abychom byli konkrétní, původní interiér, který jako by z oka vypadl minulé generaci Jeepu Wrangler, teď nahradil interiér, který pro změnu kopíruje styl Mercedesu třídy G. A designéři byli v kopírování skutečně pečliví, napodobili totiž výdechy ventilátorů, styl jednotlivých tlačítek, charakteristický display multimediálního systému, digitální přístrojový panel i tradiční volant se třemi paprsky.
Během opisování ovšem nebyli brány ohledy na rok výroby, takže se v interiéru BJ40L vyskytují prvky jak z nové generace mercedesu G, tak prvky z té staré. Kromě okopírovaného stylu Mercedesu však fotky, které publikoval web China Autohome, zachycuje i pozměněný design středové konzole, tlačítko start-stop, automatickou klimatizaci nebo elektronickou parkovací brzdu.
Exteriér vozu se příliš nezměnil, pouze blatníky jsou nyní lakovány v barvě vozu, nárazníky dostaly upravený design, světla působí subtilnějším dojmem a zrcátka dostala chromované kryty - u těch lze ovšem předpokládat, že budou pouze součástí vyšší výbavy.
Pod kapotou čínského Wrangleru se značně asijskou plastikou se má ukrývat dvojice přeplňovaných motorů o objemu 2.0 a 2.3 litru. Slabší má nabídnout výkon okolo 204 koní a 280 Nm, zatím co silnější nabídne 250 koní a 350 Nm točivého momentu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.