Celý svět už si tak nějak zvykl, že čínská auta se až nápadně podobají modelům slavných automobilek z celého světa. Čínští designéři proto přišli s geniálním nápadem: začali designové jazyky jednotlivých značek kombinovat. A výsledek? Upřímně nevíme, jestli se začít smát nebo brečet.
Dokonalým příkladem za tisíc slov je pohled na redesignovaný čínský klon Wrangleru s označením BJ40L, který se pokusil vykročit směrem k segmentu luxusních automobilům. A jako prostředek si zvolil úpravu interiéru, který nyní připomíná poněkud odfláknutý Mercedes, ve kterém se šetřilo na na všem.
Abychom byli konkrétní, původní interiér, který jako by z oka vypadl minulé generaci Jeepu Wrangler, teď nahradil interiér, který pro změnu kopíruje styl Mercedesu třídy G. A designéři byli v kopírování skutečně pečliví, napodobili totiž výdechy ventilátorů, styl jednotlivých tlačítek, charakteristický display multimediálního systému, digitální přístrojový panel i tradiční volant se třemi paprsky.
Během opisování ovšem nebyli brány ohledy na rok výroby, takže se v interiéru BJ40L vyskytují prvky jak z nové generace mercedesu G, tak prvky z té staré. Kromě okopírovaného stylu Mercedesu však fotky, které publikoval web China Autohome, zachycuje i pozměněný design středové konzole, tlačítko start-stop, automatickou klimatizaci nebo elektronickou parkovací brzdu.
Exteriér vozu se příliš nezměnil, pouze blatníky jsou nyní lakovány v barvě vozu, nárazníky dostaly upravený design, světla působí subtilnějším dojmem a zrcátka dostala chromované kryty - u těch lze ovšem předpokládat, že budou pouze součástí vyšší výbavy.
Pod kapotou čínského Wrangleru se značně asijskou plastikou se má ukrývat dvojice přeplňovaných motorů o objemu 2.0 a 2.3 litru. Slabší má nabídnout výkon okolo 204 koní a 280 Nm, zatím co silnější nabídne 250 koní a 350 Nm točivého momentu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.