Celý svět už si tak nějak zvykl, že čínská auta se až nápadně podobají modelům slavných automobilek z celého světa. Čínští designéři proto přišli s geniálním nápadem: začali designové jazyky jednotlivých značek kombinovat. A výsledek? Upřímně nevíme, jestli se začít smát nebo brečet.
Dokonalým příkladem za tisíc slov je pohled na redesignovaný čínský klon Wrangleru s označením BJ40L, který se pokusil vykročit směrem k segmentu luxusních automobilům. A jako prostředek si zvolil úpravu interiéru, který nyní připomíná poněkud odfláknutý Mercedes, ve kterém se šetřilo na na všem.
Abychom byli konkrétní, původní interiér, který jako by z oka vypadl minulé generaci Jeepu Wrangler, teď nahradil interiér, který pro změnu kopíruje styl Mercedesu třídy G. A designéři byli v kopírování skutečně pečliví, napodobili totiž výdechy ventilátorů, styl jednotlivých tlačítek, charakteristický display multimediálního systému, digitální přístrojový panel i tradiční volant se třemi paprsky.
Během opisování ovšem nebyli brány ohledy na rok výroby, takže se v interiéru BJ40L vyskytují prvky jak z nové generace mercedesu G, tak prvky z té staré. Kromě okopírovaného stylu Mercedesu však fotky, které publikoval web China Autohome, zachycuje i pozměněný design středové konzole, tlačítko start-stop, automatickou klimatizaci nebo elektronickou parkovací brzdu.
Exteriér vozu se příliš nezměnil, pouze blatníky jsou nyní lakovány v barvě vozu, nárazníky dostaly upravený design, světla působí subtilnějším dojmem a zrcátka dostala chromované kryty - u těch lze ovšem předpokládat, že budou pouze součástí vyšší výbavy.
Pod kapotou čínského Wrangleru se značně asijskou plastikou se má ukrývat dvojice přeplňovaných motorů o objemu 2.0 a 2.3 litru. Slabší má nabídnout výkon okolo 204 koní a 280 Nm, zatím co silnější nabídne 250 koní a 350 Nm točivého momentu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?