Většina skutečně zámožných lidí se na silnicích prezentuje velice podobnými vozy. Jejich značky se sice liší, ovšem téměř vždy jde o něco luxusního, výrazného, výkonného nebo všeobecně extravagantního, čímž na sebe strhávajíc pozornost. Ostatně když už na to máte, tak proč se tím nepochlubit, že? I mezi těmito lidmi se však najdou výjimky.
Jedním takovým je například francouzský miliardář Bernard Arnault, který si i přes své jmění a touhu po sportovním voze přál zůstat v anonymitě. Rozhodl se proto pořídit si relativně nenápadný, ovšem již tehdy velice zábavný sportovní vůz, kterým byl Peugeot 205 GTI z roku 1990. Tento vůz je však nyní na prodej a spolu se zveřejněním inzerátu se o něm objevila spousta zajímavých novinek.
Dnešní klasiku mezi ostrými hatchbacky má v nabídce společnost Art & Revs z Lucemburku, která za Peugeot požaduje těžko uvěřitelných 37 500 euro, tedy cca 955 000 Kč. Na trhu po celé Evropě přitom naleznete na prodej desítky ostrých 205 GTI za čtvrtinovou cenu, které mnohdy nabídnou i nižší nájezd, lepší stav, úpravy motoru, jedinečný dobový tuning a mnoho další.
Čím je tedy tento kousek tak výjimečný? Inu, pravděpodobně žádný jiný Peugeot 205 GTI na světě vám totiž nenabídne pancéřovanou karoserii a neprůstřelná skla.
Podle popisu z Art & Revs si Arnault objednal Peugeot v roce 1990, aby mohl sám řídit zábavný vůz, ale nevzbuzoval při tom příliš velkou pozornost. Vzhledem ke své slávě a bohatství měl ale stále obavy o svou bezpečnost a tak odeslal malý Peugeot na malou "pancéřovací" kůru, během které se vůz dočkal instalace neprůstřelných plátů karoserie a neprůstřelných oken.
Co všechno vůz vydrží sice nevíme, ovšem podle informací by měl splňovat požadavky na pancéřování 2. úrovně. Podle silných neprůstřelných oken by si tedy mohl poradit s nějakou tou slabší ráží i menším výbuchem.
Jak ale nejspíš všichni dobře víme, podobné úpravy přidávají všem vozidlům pořádně na váze. Malý hatchback, který se mohl původně chlubit pohotovostní hmotností pouhých 900 kilogramů, tak nyní váží téměř 1,4 tuny. To si samozřejmě vyžádalo rozsáhlé úpravy podvozku a brzd. Zda se vylepšení dočkal i 1.9 litrový motor sice nevíme, ovšem pověstná agilita a hravost vozu bude jistě nenávratně ztracena.
Výkon a zábavná svižná jízda však evidentně nebyly pro majitele prioritou. Raději si totiž připlatil za kožené čalounění, nebo posilovač řízení a klimatizaci. Minimálně dvě poslední položky současně pak nebyly pro Peugeot 205 GTI v roce 1990 oficiálně dostupné.
Poslední zajímavostí k vozu pak může být skutečnost, že ačkoliv byl v roce 2009 prodán soukromému sběrateli, stále je registrován na Arnaulta. Pokud se s ním tedy nový majitel nechá vyfotit například radarem, pokuta nejspíš poputuje za miliardářem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.