Většina skutečně zámožných lidí se na silnicích prezentuje velice podobnými vozy. Jejich značky se sice liší, ovšem téměř vždy jde o něco luxusního, výrazného, výkonného nebo všeobecně extravagantního, čímž na sebe strhávajíc pozornost. Ostatně když už na to máte, tak proč se tím nepochlubit, že? I mezi těmito lidmi se však najdou výjimky.
Jedním takovým je například francouzský miliardář Bernard Arnault, který si i přes své jmění a touhu po sportovním voze přál zůstat v anonymitě. Rozhodl se proto pořídit si relativně nenápadný, ovšem již tehdy velice zábavný sportovní vůz, kterým byl Peugeot 205 GTI z roku 1990. Tento vůz je však nyní na prodej a spolu se zveřejněním inzerátu se o něm objevila spousta zajímavých novinek.
Dnešní klasiku mezi ostrými hatchbacky má v nabídce společnost Art & Revs z Lucemburku, která za Peugeot požaduje těžko uvěřitelných 37 500 euro, tedy cca 955 000 Kč. Na trhu po celé Evropě přitom naleznete na prodej desítky ostrých 205 GTI za čtvrtinovou cenu, které mnohdy nabídnou i nižší nájezd, lepší stav, úpravy motoru, jedinečný dobový tuning a mnoho další.
Čím je tedy tento kousek tak výjimečný? Inu, pravděpodobně žádný jiný Peugeot 205 GTI na světě vám totiž nenabídne pancéřovanou karoserii a neprůstřelná skla.
Podle popisu z Art & Revs si Arnault objednal Peugeot v roce 1990, aby mohl sám řídit zábavný vůz, ale nevzbuzoval při tom příliš velkou pozornost. Vzhledem ke své slávě a bohatství měl ale stále obavy o svou bezpečnost a tak odeslal malý Peugeot na malou "pancéřovací" kůru, během které se vůz dočkal instalace neprůstřelných plátů karoserie a neprůstřelných oken.
Co všechno vůz vydrží sice nevíme, ovšem podle informací by měl splňovat požadavky na pancéřování 2. úrovně. Podle silných neprůstřelných oken by si tedy mohl poradit s nějakou tou slabší ráží i menším výbuchem.
Jak ale nejspíš všichni dobře víme, podobné úpravy přidávají všem vozidlům pořádně na váze. Malý hatchback, který se mohl původně chlubit pohotovostní hmotností pouhých 900 kilogramů, tak nyní váží téměř 1,4 tuny. To si samozřejmě vyžádalo rozsáhlé úpravy podvozku a brzd. Zda se vylepšení dočkal i 1.9 litrový motor sice nevíme, ovšem pověstná agilita a hravost vozu bude jistě nenávratně ztracena.
Výkon a zábavná svižná jízda však evidentně nebyly pro majitele prioritou. Raději si totiž připlatil za kožené čalounění, nebo posilovač řízení a klimatizaci. Minimálně dvě poslední položky současně pak nebyly pro Peugeot 205 GTI v roce 1990 oficiálně dostupné.
Poslední zajímavostí k vozu pak může být skutečnost, že ačkoliv byl v roce 2009 prodán soukromému sběrateli, stále je registrován na Arnaulta. Pokud se s ním tedy nový majitel nechá vyfotit například radarem, pokuta nejspíš poputuje za miliardářem.
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.