Většina skutečně zámožných lidí se na silnicích prezentuje velice podobnými vozy. Jejich značky se sice liší, ovšem téměř vždy jde o něco luxusního, výrazného, výkonného nebo všeobecně extravagantního, čímž na sebe strhávajíc pozornost. Ostatně když už na to máte, tak proč se tím nepochlubit, že? I mezi těmito lidmi se však najdou výjimky.
Jedním takovým je například francouzský miliardář Bernard Arnault, který si i přes své jmění a touhu po sportovním voze přál zůstat v anonymitě. Rozhodl se proto pořídit si relativně nenápadný, ovšem již tehdy velice zábavný sportovní vůz, kterým byl Peugeot 205 GTI z roku 1990. Tento vůz je však nyní na prodej a spolu se zveřejněním inzerátu se o něm objevila spousta zajímavých novinek.
Dnešní klasiku mezi ostrými hatchbacky má v nabídce společnost Art & Revs z Lucemburku, která za Peugeot požaduje těžko uvěřitelných 37 500 euro, tedy cca 955 000 Kč. Na trhu po celé Evropě přitom naleznete na prodej desítky ostrých 205 GTI za čtvrtinovou cenu, které mnohdy nabídnou i nižší nájezd, lepší stav, úpravy motoru, jedinečný dobový tuning a mnoho další.
Čím je tedy tento kousek tak výjimečný? Inu, pravděpodobně žádný jiný Peugeot 205 GTI na světě vám totiž nenabídne pancéřovanou karoserii a neprůstřelná skla.
Podle popisu z Art & Revs si Arnault objednal Peugeot v roce 1990, aby mohl sám řídit zábavný vůz, ale nevzbuzoval při tom příliš velkou pozornost. Vzhledem ke své slávě a bohatství měl ale stále obavy o svou bezpečnost a tak odeslal malý Peugeot na malou "pancéřovací" kůru, během které se vůz dočkal instalace neprůstřelných plátů karoserie a neprůstřelných oken.
Co všechno vůz vydrží sice nevíme, ovšem podle informací by měl splňovat požadavky na pancéřování 2. úrovně. Podle silných neprůstřelných oken by si tedy mohl poradit s nějakou tou slabší ráží i menším výbuchem.
Jak ale nejspíš všichni dobře víme, podobné úpravy přidávají všem vozidlům pořádně na váze. Malý hatchback, který se mohl původně chlubit pohotovostní hmotností pouhých 900 kilogramů, tak nyní váží téměř 1,4 tuny. To si samozřejmě vyžádalo rozsáhlé úpravy podvozku a brzd. Zda se vylepšení dočkal i 1.9 litrový motor sice nevíme, ovšem pověstná agilita a hravost vozu bude jistě nenávratně ztracena.
Výkon a zábavná svižná jízda však evidentně nebyly pro majitele prioritou. Raději si totiž připlatil za kožené čalounění, nebo posilovač řízení a klimatizaci. Minimálně dvě poslední položky současně pak nebyly pro Peugeot 205 GTI v roce 1990 oficiálně dostupné.
Poslední zajímavostí k vozu pak může být skutečnost, že ačkoliv byl v roce 2009 prodán soukromému sběrateli, stále je registrován na Arnaulta. Pokud se s ním tedy nový majitel nechá vyfotit například radarem, pokuta nejspíš poputuje za miliardářem.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?