Společnost Honda předvádí v posledních letech neskutečnou variabilitu. Ať už budete vybírat auto, motorku, sekačku, lodní motor nebo letadlo, vždycky narazíte na výrobek Hondy. A protože je tahle japonská společnost také nesmírně ambiciozní, vždy se snaží se svými výrobky dokázat něco, co nikdo jiný nedokáže. A její poslední sekačka "Mean Mower" to opět potvrzuje.
První generace "závodní" sekačky Mean Mower se objevila v roce 2013 a na jejím vzniku se společně s Hondou podílel i její partner z Britských závodů cestovních vozů (BTCC), Team Dynamics. Tehdy měl stroj, který byl osazen 1.0 litrovým motocyklovým motorem V-Twin z modelu Honda VTR Firestorm, sloužit hlavně k propagaci nabídky zahradních traktůrků.
Kromě výkonného motoru však dostala tahle sekačka i řadu dalších úprav, díky čemuž byla schopna vygenerovat výkon až 110 k (81 kW). Možná to není jak moc, ovšem i tak to stačilo na zápis do Guinnessovy knihy rekordů v kategorii nejrychlejší sekačka světa. Mimochodem, během testovací jízdy na okruhu Diada ve Španělsku se povedlo dosáhnout maximální rychlosti 187 km/h, čímž byl starý rekord překonán o téměř 48 km/h.
Rekord Hondy z roku 2013 však někdo nedávno překonal, což vedlo společnost k rozhodnutí postavit Mean Mower číslo 2 a rekord vybojovat zpět. Jak je z videa patrné, nový stroj bude absolutní bestie mezi sekačkami. Velkou zásluhu na tom bude mít i nový motor, kterým je 1.0 litrový čtyřválec z motocyklu CBR1000R Fireblade, který generuje výkon téměř 192 koní (141 kW) a 114 Nm točivého momentu.
Sama Hodna přiznává, že Mean Mower Mk. 2 bude naprosto divoký stroj, který by mohl dosáhnout maximální rychlosti až 215 km/h. To není na sekačku vůbec špatné, zvlášť vezmeme li v úvahu, že této maximálky stále nedosáhne ani řada automobilů na silnicích.
Aby však bylo možné tento výkon zkrotit a plně přenést na silnice, bylo potřeba zvolit vhodného jezdce. Tím se v tomto případě stane Jessica Hawkins, bývalá šampionka Britského mistrovství závodu motokár a závodnice v sérii "Mini Challenge", kde soutěží za tým Excelr8 Motorsport.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.