Společnost Honda předvádí v posledních letech neskutečnou variabilitu. Ať už budete vybírat auto, motorku, sekačku, lodní motor nebo letadlo, vždycky narazíte na výrobek Hondy. A protože je tahle japonská společnost také nesmírně ambiciozní, vždy se snaží se svými výrobky dokázat něco, co nikdo jiný nedokáže. A její poslední sekačka "Mean Mower" to opět potvrzuje.
První generace "závodní" sekačky Mean Mower se objevila v roce 2013 a na jejím vzniku se společně s Hondou podílel i její partner z Britských závodů cestovních vozů (BTCC), Team Dynamics. Tehdy měl stroj, který byl osazen 1.0 litrovým motocyklovým motorem V-Twin z modelu Honda VTR Firestorm, sloužit hlavně k propagaci nabídky zahradních traktůrků.
Kromě výkonného motoru však dostala tahle sekačka i řadu dalších úprav, díky čemuž byla schopna vygenerovat výkon až 110 k (81 kW). Možná to není jak moc, ovšem i tak to stačilo na zápis do Guinnessovy knihy rekordů v kategorii nejrychlejší sekačka světa. Mimochodem, během testovací jízdy na okruhu Diada ve Španělsku se povedlo dosáhnout maximální rychlosti 187 km/h, čímž byl starý rekord překonán o téměř 48 km/h.
Rekord Hondy z roku 2013 však někdo nedávno překonal, což vedlo společnost k rozhodnutí postavit Mean Mower číslo 2 a rekord vybojovat zpět. Jak je z videa patrné, nový stroj bude absolutní bestie mezi sekačkami. Velkou zásluhu na tom bude mít i nový motor, kterým je 1.0 litrový čtyřválec z motocyklu CBR1000R Fireblade, který generuje výkon téměř 192 koní (141 kW) a 114 Nm točivého momentu.
Sama Hodna přiznává, že Mean Mower Mk. 2 bude naprosto divoký stroj, který by mohl dosáhnout maximální rychlosti až 215 km/h. To není na sekačku vůbec špatné, zvlášť vezmeme li v úvahu, že této maximálky stále nedosáhne ani řada automobilů na silnicích.
Aby však bylo možné tento výkon zkrotit a plně přenést na silnice, bylo potřeba zvolit vhodného jezdce. Tím se v tomto případě stane Jessica Hawkins, bývalá šampionka Britského mistrovství závodu motokár a závodnice v sérii "Mini Challenge", kde soutěží za tým Excelr8 Motorsport.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.