Tak to jsme ještě neviděli. Tahle sekačka je rychlejší než vaše auto

Druhá generace nadupané "závodní" sekačky Honda Mean Mower
Druhá generace nadupané "závodní" sekačky Honda Mean Mower, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 15. března 2018 11:25 | akt. 15. března 2018 11:59
Sdílej:

Společnost Honda předvádí v posledních letech neskutečnou variabilitu. Ať už budete vybírat auto, motorku, sekačku, lodní motor nebo letadlo, vždycky narazíte na výrobek Hondy. A protože je tahle japonská společnost také nesmírně ambiciozní, vždy se snaží se svými výrobky dokázat něco, co nikdo jiný nedokáže. A její poslední sekačka "Mean Mower" to opět potvrzuje.

První generace "závodní" sekačky Mean Mower se objevila v roce 2013 a na jejím vzniku se společně s Hondou podílel i její partner z Britských závodů cestovních vozů (BTCC), Team Dynamics. Tehdy měl stroj, který byl osazen 1.0 litrovým motocyklovým motorem V-Twin z modelu Honda VTR Firestorm, sloužit hlavně k propagaci nabídky zahradních traktůrků.

Kromě výkonného motoru však dostala tahle sekačka i řadu dalších úprav, díky čemuž byla schopna vygenerovat výkon až 110 k (81 kW). Možná to není jak moc, ovšem i tak to stačilo na zápis do Guinnessovy knihy rekordů v kategorii nejrychlejší sekačka světa. Mimochodem, během testovací jízdy na okruhu Diada ve Španělsku se povedlo dosáhnout maximální rychlosti 187 km/h, čímž byl starý rekord překonán o téměř 48 km/h.

Rekord Hondy z roku 2013 však někdo nedávno překonal, což vedlo společnost k rozhodnutí postavit Mean Mower číslo 2 a rekord vybojovat zpět. Jak je z videa patrné, nový stroj bude absolutní bestie mezi sekačkami. Velkou zásluhu na tom bude mít i nový motor, kterým je 1.0 litrový čtyřválec z motocyklu CBR1000R Fireblade, který generuje výkon téměř 192 koní (141 kW) a 114 Nm točivého momentu.

Sama Hodna přiznává, že Mean Mower Mk. 2 bude naprosto divoký stroj, který by mohl dosáhnout maximální rychlosti až 215 km/h. To není na sekačku vůbec špatné, zvlášť vezmeme li v úvahu, že této maximálky stále nedosáhne ani řada automobilů na silnicích.

Aby však bylo možné tento výkon zkrotit a plně přenést na silnice, bylo potřeba zvolit vhodného jezdce. Tím se v tomto případě stane Jessica Hawkins, bývalá šampionka Britského mistrovství závodu motokár a závodnice v sérii "Mini Challenge", kde soutěží za tým Excelr8 Motorsport.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.