Společnost Honda předvádí v posledních letech neskutečnou variabilitu. Ať už budete vybírat auto, motorku, sekačku, lodní motor nebo letadlo, vždycky narazíte na výrobek Hondy. A protože je tahle japonská společnost také nesmírně ambiciozní, vždy se snaží se svými výrobky dokázat něco, co nikdo jiný nedokáže. A její poslední sekačka "Mean Mower" to opět potvrzuje.
První generace "závodní" sekačky Mean Mower se objevila v roce 2013 a na jejím vzniku se společně s Hondou podílel i její partner z Britských závodů cestovních vozů (BTCC), Team Dynamics. Tehdy měl stroj, který byl osazen 1.0 litrovým motocyklovým motorem V-Twin z modelu Honda VTR Firestorm, sloužit hlavně k propagaci nabídky zahradních traktůrků.
Kromě výkonného motoru však dostala tahle sekačka i řadu dalších úprav, díky čemuž byla schopna vygenerovat výkon až 110 k (81 kW). Možná to není jak moc, ovšem i tak to stačilo na zápis do Guinnessovy knihy rekordů v kategorii nejrychlejší sekačka světa. Mimochodem, během testovací jízdy na okruhu Diada ve Španělsku se povedlo dosáhnout maximální rychlosti 187 km/h, čímž byl starý rekord překonán o téměř 48 km/h.
Rekord Hondy z roku 2013 však někdo nedávno překonal, což vedlo společnost k rozhodnutí postavit Mean Mower číslo 2 a rekord vybojovat zpět. Jak je z videa patrné, nový stroj bude absolutní bestie mezi sekačkami. Velkou zásluhu na tom bude mít i nový motor, kterým je 1.0 litrový čtyřválec z motocyklu CBR1000R Fireblade, který generuje výkon téměř 192 koní (141 kW) a 114 Nm točivého momentu.
Sama Hodna přiznává, že Mean Mower Mk. 2 bude naprosto divoký stroj, který by mohl dosáhnout maximální rychlosti až 215 km/h. To není na sekačku vůbec špatné, zvlášť vezmeme li v úvahu, že této maximálky stále nedosáhne ani řada automobilů na silnicích.
Aby však bylo možné tento výkon zkrotit a plně přenést na silnice, bylo potřeba zvolit vhodného jezdce. Tím se v tomto případě stane Jessica Hawkins, bývalá šampionka Britského mistrovství závodu motokár a závodnice v sérii "Mini Challenge", kde soutěží za tým Excelr8 Motorsport.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?