Porsche 356 bylo prvním produkčním modelem automobilky, ze kterého se dnes stala velice ceněná sběratelská rarita. Vzhledem k nedostatku původních kusů se však řada lidí rozhodla pro stavbu replik, jejichž hodnota ovšem poslední dobou také dosahuje šílených částek. Ostatně tenhle "vymazlený" kousek je skvělým důkazem.
Porsche 356 vznikalo celkem ve čtyřech variantách, první se v anglicky hovořících zemí označuje v překladu "Před-A" a poté následovaly modely A, B a C, přičemž každý z nich přinesl technické i designové úpravy a vylepšení. Tento konkrétní kousek však není ani jedním z nich.
Ačkoliv svým vzhledem připomíná Porsche 356A Speedster z druhé poloviny 50. let, ve skutečnosti se jedná o repliku. Ovšem o velice zdařilou repliku, která byla postavena na zkráceném a vyztužením šasi Volkswagenu Beetle z roku 1964, na který byla usazena karoserie Speedsteru.
Pod kapotou se ukrývá 1.9 litrový plochý čtyřválec, který je spojen s manuální čtyřstupňovou převodovkou. Podle serveru Bring a Trailer pak tato soustava generuje cca 153 koní, což je více, než byl schopen nabídnout originál.
Kromě výkonnějšího motoru pak patří k hlavním přednostem tohoto vozu jeho stav a zpracování. Exteriér je lakován šedým lakem v odstínu "Nardo Gray", interiér je čalouněn stylovou červenou kůží, v palubní desce jsou stylové stopky značky Heuer, volant pochází od společnosti Budnik, výplň dveří s dřevem orámovanými kapsami vznikala na zakázku, pedály jsou ručně vyráběné, řadící páka je speciální typ "Black Mamba" a ruční brzda připomíná styl Porsche 550.
Výčet zvláštností tím ale ani zdaleka nekončí. Pod přední kapotou totiž nalezneme stylovou nádrž, která díky čalounění a madlu připomíná cestovní kufr. Před ní jsou pak uloženy ještě 3 lahve které budou spíše než pro motor určeny pro řidiče. Zajímavostí je jistě i ukrytý audio-systém s rádiem Alpine, zesilovačem McIntosh a subwooferem JL Audio, díky čemuž dokáže Porsche nabídnout vynikající zvuk bez narušení klasického vzhledu interiéru.
Inzerát nakonec uvádí, že vybudování této repliky přišlo na 100 000 dolarů (cca 2 mil. Kč) a téměř 3000 hodin práce. V papírech má sice napsáno Volkswagen z roku 1964, nicméně na první pohled nejspíš rozdíl od Porsche nepoznáte. Otázkou však zůstává, zda by někdo byl skutečně ochoten utratit tolik peněz za repliku, když už by po rychlém pohledu na nabídku veteránů mohl mít i originál.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.