Porsche 356 bylo prvním produkčním modelem automobilky, ze kterého se dnes stala velice ceněná sběratelská rarita. Vzhledem k nedostatku původních kusů se však řada lidí rozhodla pro stavbu replik, jejichž hodnota ovšem poslední dobou také dosahuje šílených částek. Ostatně tenhle "vymazlený" kousek je skvělým důkazem.
Porsche 356 vznikalo celkem ve čtyřech variantách, první se v anglicky hovořících zemí označuje v překladu "Před-A" a poté následovaly modely A, B a C, přičemž každý z nich přinesl technické i designové úpravy a vylepšení. Tento konkrétní kousek však není ani jedním z nich.
Ačkoliv svým vzhledem připomíná Porsche 356A Speedster z druhé poloviny 50. let, ve skutečnosti se jedná o repliku. Ovšem o velice zdařilou repliku, která byla postavena na zkráceném a vyztužením šasi Volkswagenu Beetle z roku 1964, na který byla usazena karoserie Speedsteru.
Pod kapotou se ukrývá 1.9 litrový plochý čtyřválec, který je spojen s manuální čtyřstupňovou převodovkou. Podle serveru Bring a Trailer pak tato soustava generuje cca 153 koní, což je více, než byl schopen nabídnout originál.
Kromě výkonnějšího motoru pak patří k hlavním přednostem tohoto vozu jeho stav a zpracování. Exteriér je lakován šedým lakem v odstínu "Nardo Gray", interiér je čalouněn stylovou červenou kůží, v palubní desce jsou stylové stopky značky Heuer, volant pochází od společnosti Budnik, výplň dveří s dřevem orámovanými kapsami vznikala na zakázku, pedály jsou ručně vyráběné, řadící páka je speciální typ "Black Mamba" a ruční brzda připomíná styl Porsche 550.
Výčet zvláštností tím ale ani zdaleka nekončí. Pod přední kapotou totiž nalezneme stylovou nádrž, která díky čalounění a madlu připomíná cestovní kufr. Před ní jsou pak uloženy ještě 3 lahve které budou spíše než pro motor určeny pro řidiče. Zajímavostí je jistě i ukrytý audio-systém s rádiem Alpine, zesilovačem McIntosh a subwooferem JL Audio, díky čemuž dokáže Porsche nabídnout vynikající zvuk bez narušení klasického vzhledu interiéru.
Inzerát nakonec uvádí, že vybudování této repliky přišlo na 100 000 dolarů (cca 2 mil. Kč) a téměř 3000 hodin práce. V papírech má sice napsáno Volkswagen z roku 1964, nicméně na první pohled nejspíš rozdíl od Porsche nepoznáte. Otázkou však zůstává, zda by někdo byl skutečně ochoten utratit tolik peněz za repliku, když už by po rychlém pohledu na nabídku veteránů mohl mít i originál.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?