Porsche 356 bylo prvním produkčním modelem automobilky, ze kterého se dnes stala velice ceněná sběratelská rarita. Vzhledem k nedostatku původních kusů se však řada lidí rozhodla pro stavbu replik, jejichž hodnota ovšem poslední dobou také dosahuje šílených částek. Ostatně tenhle "vymazlený" kousek je skvělým důkazem.
Porsche 356 vznikalo celkem ve čtyřech variantách, první se v anglicky hovořících zemí označuje v překladu "Před-A" a poté následovaly modely A, B a C, přičemž každý z nich přinesl technické i designové úpravy a vylepšení. Tento konkrétní kousek však není ani jedním z nich.
Ačkoliv svým vzhledem připomíná Porsche 356A Speedster z druhé poloviny 50. let, ve skutečnosti se jedná o repliku. Ovšem o velice zdařilou repliku, která byla postavena na zkráceném a vyztužením šasi Volkswagenu Beetle z roku 1964, na který byla usazena karoserie Speedsteru.
Pod kapotou se ukrývá 1.9 litrový plochý čtyřválec, který je spojen s manuální čtyřstupňovou převodovkou. Podle serveru Bring a Trailer pak tato soustava generuje cca 153 koní, což je více, než byl schopen nabídnout originál.
Kromě výkonnějšího motoru pak patří k hlavním přednostem tohoto vozu jeho stav a zpracování. Exteriér je lakován šedým lakem v odstínu "Nardo Gray", interiér je čalouněn stylovou červenou kůží, v palubní desce jsou stylové stopky značky Heuer, volant pochází od společnosti Budnik, výplň dveří s dřevem orámovanými kapsami vznikala na zakázku, pedály jsou ručně vyráběné, řadící páka je speciální typ "Black Mamba" a ruční brzda připomíná styl Porsche 550.
Výčet zvláštností tím ale ani zdaleka nekončí. Pod přední kapotou totiž nalezneme stylovou nádrž, která díky čalounění a madlu připomíná cestovní kufr. Před ní jsou pak uloženy ještě 3 lahve které budou spíše než pro motor určeny pro řidiče. Zajímavostí je jistě i ukrytý audio-systém s rádiem Alpine, zesilovačem McIntosh a subwooferem JL Audio, díky čemuž dokáže Porsche nabídnout vynikající zvuk bez narušení klasického vzhledu interiéru.
Inzerát nakonec uvádí, že vybudování této repliky přišlo na 100 000 dolarů (cca 2 mil. Kč) a téměř 3000 hodin práce. V papírech má sice napsáno Volkswagen z roku 1964, nicméně na první pohled nejspíš rozdíl od Porsche nepoznáte. Otázkou však zůstává, zda by někdo byl skutečně ochoten utratit tolik peněz za repliku, když už by po rychlém pohledu na nabídku veteránů mohl mít i originál.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.