Porsche 356 bylo prvním produkčním modelem automobilky, ze kterého se dnes stala velice ceněná sběratelská rarita. Vzhledem k nedostatku původních kusů se však řada lidí rozhodla pro stavbu replik, jejichž hodnota ovšem poslední dobou také dosahuje šílených částek. Ostatně tenhle "vymazlený" kousek je skvělým důkazem.
Porsche 356 vznikalo celkem ve čtyřech variantách, první se v anglicky hovořících zemí označuje v překladu "Před-A" a poté následovaly modely A, B a C, přičemž každý z nich přinesl technické i designové úpravy a vylepšení. Tento konkrétní kousek však není ani jedním z nich.
Ačkoliv svým vzhledem připomíná Porsche 356A Speedster z druhé poloviny 50. let, ve skutečnosti se jedná o repliku. Ovšem o velice zdařilou repliku, která byla postavena na zkráceném a vyztužením šasi Volkswagenu Beetle z roku 1964, na který byla usazena karoserie Speedsteru.
Pod kapotou se ukrývá 1.9 litrový plochý čtyřválec, který je spojen s manuální čtyřstupňovou převodovkou. Podle serveru Bring a Trailer pak tato soustava generuje cca 153 koní, což je více, než byl schopen nabídnout originál.
Kromě výkonnějšího motoru pak patří k hlavním přednostem tohoto vozu jeho stav a zpracování. Exteriér je lakován šedým lakem v odstínu "Nardo Gray", interiér je čalouněn stylovou červenou kůží, v palubní desce jsou stylové stopky značky Heuer, volant pochází od společnosti Budnik, výplň dveří s dřevem orámovanými kapsami vznikala na zakázku, pedály jsou ručně vyráběné, řadící páka je speciální typ "Black Mamba" a ruční brzda připomíná styl Porsche 550.
Výčet zvláštností tím ale ani zdaleka nekončí. Pod přední kapotou totiž nalezneme stylovou nádrž, která díky čalounění a madlu připomíná cestovní kufr. Před ní jsou pak uloženy ještě 3 lahve které budou spíše než pro motor určeny pro řidiče. Zajímavostí je jistě i ukrytý audio-systém s rádiem Alpine, zesilovačem McIntosh a subwooferem JL Audio, díky čemuž dokáže Porsche nabídnout vynikající zvuk bez narušení klasického vzhledu interiéru.
Inzerát nakonec uvádí, že vybudování této repliky přišlo na 100 000 dolarů (cca 2 mil. Kč) a téměř 3000 hodin práce. V papírech má sice napsáno Volkswagen z roku 1964, nicméně na první pohled nejspíš rozdíl od Porsche nepoznáte. Otázkou však zůstává, zda by někdo byl skutečně ochoten utratit tolik peněz za repliku, když už by po rychlém pohledu na nabídku veteránů mohl mít i originál.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?