Velorex, jehož karoserie je jako jediná na světě vyrobena z koženky, se stal československým fenoménem. V zámoří však někdo zatoužil po stejně "stylovém" vozidel, ovšem kýženého efektu se rozhodl dosáhnout poněkud jinou cestou. Starší Lexus LS 400 proto kompletně pokryl jakousi kůží nebo koženkou.
Pokud bychom měli sestavovat seznam nejšílenějších úprav aut na světa, tohle prazvláštní monstrum by se nepochybně umístilo na některém z předních míst. Nevíme proč ani jak tahle úprava vznikla, ovšem na silnicích působí absolutně nepřehlédnutelným dojmem.
K dispozici máme bohužel pouze jediný snímek, který se před pár dny objevil na diskuzním fóru Reddit. Ten sice zachycuje pouze zadní 2/3 automobilu, ovšem i tak je poměrně dobře patrné, že extravagantní úpravy se dotkly i kapoty, na které je umístěn minimálně hodně výrazný klakson.
Z našeho úhlu pohledu pak vlastně ani nevíme kde začít. Například střecha je totiž zhotovena z materiálu, který až nápadně připomíná tzv. polstrované cely, které se nachází v ústavech pro psychicky nemocné (ještě než nás v komentářích z čehokoliv obviníte, známe je z filmů!).
Celá karoserie je pak pokryta jakousi zvláštní perforovanou kůží / koženkou / umělou kůží, díky čemuž dostává skutečně jedinečný vzhled. Nevíme, zda k volbě této zvláštní úpravy karoserie vedl nedostatek financí na lakování nebo jen zvláštní vkus, každopádně oděrek se teď majitel vozu rozhodně bát nemusí.
Kromě už tak zvláštní karoserie stojí za zvláštní pozornost ještě zadní část. Kromě skutečně gigantického křídla, na jehož boku je nápis "Size Matters" (Na velikosti záleží), se totiž úpravce rozhodl prodloužit vůz o gauč, který integroval do prodlouženého zadního nárazníku. Křídlo, na kterém jsou připevněna ještě přídavná brzdová světla, pak nejspíš slouží jako přístřešek pro lidi "cestující na gauči".
Upřímně nevíme co si o tomhle výtvoru myslet ani si nedokážeme vysvětlit, proč něco takového vzniklo. Je to ale taková šílenost, že jsme si to nemohli nechat jen pro sebe.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.