Velorex, jehož karoserie je jako jediná na světě vyrobena z koženky, se stal československým fenoménem. V zámoří však někdo zatoužil po stejně "stylovém" vozidel, ovšem kýženého efektu se rozhodl dosáhnout poněkud jinou cestou. Starší Lexus LS 400 proto kompletně pokryl jakousi kůží nebo koženkou.
Pokud bychom měli sestavovat seznam nejšílenějších úprav aut na světa, tohle prazvláštní monstrum by se nepochybně umístilo na některém z předních míst. Nevíme proč ani jak tahle úprava vznikla, ovšem na silnicích působí absolutně nepřehlédnutelným dojmem.
K dispozici máme bohužel pouze jediný snímek, který se před pár dny objevil na diskuzním fóru Reddit. Ten sice zachycuje pouze zadní 2/3 automobilu, ovšem i tak je poměrně dobře patrné, že extravagantní úpravy se dotkly i kapoty, na které je umístěn minimálně hodně výrazný klakson.
Z našeho úhlu pohledu pak vlastně ani nevíme kde začít. Například střecha je totiž zhotovena z materiálu, který až nápadně připomíná tzv. polstrované cely, které se nachází v ústavech pro psychicky nemocné (ještě než nás v komentářích z čehokoliv obviníte, známe je z filmů!).
Celá karoserie je pak pokryta jakousi zvláštní perforovanou kůží / koženkou / umělou kůží, díky čemuž dostává skutečně jedinečný vzhled. Nevíme, zda k volbě této zvláštní úpravy karoserie vedl nedostatek financí na lakování nebo jen zvláštní vkus, každopádně oděrek se teď majitel vozu rozhodně bát nemusí.
Kromě už tak zvláštní karoserie stojí za zvláštní pozornost ještě zadní část. Kromě skutečně gigantického křídla, na jehož boku je nápis "Size Matters" (Na velikosti záleží), se totiž úpravce rozhodl prodloužit vůz o gauč, který integroval do prodlouženého zadního nárazníku. Křídlo, na kterém jsou připevněna ještě přídavná brzdová světla, pak nejspíš slouží jako přístřešek pro lidi "cestující na gauči".
Upřímně nevíme co si o tomhle výtvoru myslet ani si nedokážeme vysvětlit, proč něco takového vzniklo. Je to ale taková šílenost, že jsme si to nemohli nechat jen pro sebe.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?