Během posledních dvou dnů hýbe motoristickým světem zpráva, podle které by měl motoristický pořad Grand Tour skončit již po třetí sezóně, jejíž natáčení by mělo zanedlouho začít. Amazon ani producent Grand Tour se k tomu zatím nevyjádřili, ovšem Clarksonovi opět došla trpělivost a na Twitteru rozjel sérii nevlídných příspěvků na adresu autora této zprávy.
Vše odstartoval článek zveřejněný na webu populárního plátku Daily Mail, podle kterého by měl populární motoristický pořad Grand Tour skončit již po třetí sérii, jejíž natáčení by mělo zanedlouho začít. Autor článku vše dokládal výpovědí člena štábu, podle jehož slov zatím nic nenaznačuje, že by Amazon měl zájem o další sérii, nikdo nemá žádné podepsané smlouvy a členové štábu začínají přemýšlet co budou dělat, až natáčení skončí.
Andy Wilman, producent Grand Tour, situaci odmítl komentovat. Stejně tak zdrženlivý byl i Amazon. Prvním kdo prolomil hradbu mlčení byl na Twitteru Jeremy Clarkson, který jen poznamenal, že je vtipné, že lidé tolik věří Daily Mail Online.
Nebyl by to však Clarkson, aby nepřidal ještě něco. Ostatně i bez této kauzy měl Clarkson s redaktory Daily Mail ostré vztahy, což se dá na jeho Twitteru snadno dohledat. V neděli večer však přidal zprávu podle které "Je velice smutné slyšet, že Geordie Gregg by měl být vyhozen z pozice editora v Mail on Sunday. Vždycky jsem ho měl rád."
Krátce na to však zveřejnil další zprávu, ve které se Geordiemu omlouval slovy "Promiň Geordie. Možná jsem napsal něco, co je naprostá *blbost. Otravné, co?" - jen místo slova blbost zvolil Clarkson poněkud ostřejší výraz, který snad raději ani nebudeme publikovat.
So sad to hear Geordie Gregg is about to be fired as editor of the Mail on Sunday. I always rather liked him.
— Jeremy Clarkson (@JeremyClarkson) 11. března 2018
Sorry Geordie. I may have published something which is horse shit. Annoying, isn't it.
— Jeremy Clarkson (@JeremyClarkson) 11. března 2018
V reakci na otázku jednoho z uživatelů Twitteru, zda bude Grand Tour opravdu končit, pak Clarkson reagoval slovy "Nevěřte zatracenýmu Mailu" - a jistě nemusíme zdůrazňovat, že místo zatracenýmu použil opět ostřejší výraz.
Don't believe the fucking Mail.
— Jeremy Clarkson (@JeremyClarkson) 11. března 2018
Všichni ale čekáme, zda se konečně k tématu vyjádří i někdo z Amazonu nebo z produkce pořadu samotného. Do té doby můžeme jen sledovat nekonečný příval spekulací a v případě Clarksona i ostrých vzkazů.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.