Volkswagen čeká premiéra nové generace oblíbeného SUV Touareg a německá automobilka vynakládá maximální úsilí, aby svému novému modelu zajistila co možná nejvyšší pozornost. I z toho důvodu vyslal zcela nový model ze slovenské elektrárny až do Pekingu, kde má proběhnout celosvětová premiéra, po vlastní ose.
Během cesty, která potrvá několik týdnů, musí Touareg překonat 11 států a více než 16 000 kilometrů na různých typech povrchu. Konvoj několika vozidel automobilky Volkswagen odstartoval z Bratislavy směrem na Vídeň, poté skrze Polsko, Litvu, Rusko a Kazachstán. Během pár dnů by pak měl dorazit na mongolské pláně.
Cílovou destinací je čínské město Peking, kde by během mezinárodního autosalonu měla 23. dubna proběhnout premiéra. Ptáte se proč Peking a ne Ženeva? Jistý význam bude mít neustále rostoucí čínský trh s automobily a samozřejmě také neutuchající hlad po SUV.
Samotný Touareg pak má cestou samozřejmě ukázat své schopnosti, nicméně automobilka již jistě velice dobře ví, co může od svého vozu očekávat. Během minulých měsíců totiž testovací Touaregy najely přes 3 000 000 kilometrů, což už je slušný prostor k hledání chyb a zlepšování detailů.
Kromě zcela nového designu by měl nový Touareg nabídnout mimo jiné nové odpružení, řízení zadní nápravy a řadu dalších technických vylepšení. Některé dřívější snímky a záběry také naznačují, že vůz nabídne 12-palcový digitální přístrojový štít a 15-palcový multimediální systém.
Nový Touareg by měl na evropské a asijské trhy dorazit někdy později v tomto roce. Zákazníci z Japonska a USA však budou mít smůlu. Za oceánem totiž zůstává vlajkovou lodí mezi SUV model Atlas a o japonský trh automobilka zřejmě neprojevuje zájem.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?