Volkswagen čeká premiéra nové generace oblíbeného SUV Touareg a německá automobilka vynakládá maximální úsilí, aby svému novému modelu zajistila co možná nejvyšší pozornost. I z toho důvodu vyslal zcela nový model ze slovenské elektrárny až do Pekingu, kde má proběhnout celosvětová premiéra, po vlastní ose.
Během cesty, která potrvá několik týdnů, musí Touareg překonat 11 států a více než 16 000 kilometrů na různých typech povrchu. Konvoj několika vozidel automobilky Volkswagen odstartoval z Bratislavy směrem na Vídeň, poté skrze Polsko, Litvu, Rusko a Kazachstán. Během pár dnů by pak měl dorazit na mongolské pláně.
Cílovou destinací je čínské město Peking, kde by během mezinárodního autosalonu měla 23. dubna proběhnout premiéra. Ptáte se proč Peking a ne Ženeva? Jistý význam bude mít neustále rostoucí čínský trh s automobily a samozřejmě také neutuchající hlad po SUV.
Samotný Touareg pak má cestou samozřejmě ukázat své schopnosti, nicméně automobilka již jistě velice dobře ví, co může od svého vozu očekávat. Během minulých měsíců totiž testovací Touaregy najely přes 3 000 000 kilometrů, což už je slušný prostor k hledání chyb a zlepšování detailů.
Kromě zcela nového designu by měl nový Touareg nabídnout mimo jiné nové odpružení, řízení zadní nápravy a řadu dalších technických vylepšení. Některé dřívější snímky a záběry také naznačují, že vůz nabídne 12-palcový digitální přístrojový štít a 15-palcový multimediální systém.
Nový Touareg by měl na evropské a asijské trhy dorazit někdy později v tomto roce. Zákazníci z Japonska a USA však budou mít smůlu. Za oceánem totiž zůstává vlajkovou lodí mezi SUV model Atlas a o japonský trh automobilka zřejmě neprojevuje zájem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?