Řidiči náklaďáků a doručovacích dodávek nemají zrovna lehkou práci, ovšem jedním z mála benefitů může být skutečnost, že se podívají na místa, kam by se jinak nedostali. A právě poznávání nových míst s sebou může přinášet i radosti, jako je například pořízení raritní Toyoty Supra v netknutém stavu, která posledních 11 let stála na místě. A navíc se jedná o pořádný unikát
Na diskuzním fóru Drift Works se zkraje února tohoto roku objevilo téma, které nemůže nechat chladným žádného milovníka japonských automobilů. Uživatel s přezdívkou "ste dub" se zde totiž pochlubil koupí, kterou mu tiše závidíme.
"Ste dub, který žije v Irsku," se totiž živí jako řidič náklaďáku a během jedné z rozvážek si všiml zaprášené a zanedbané Toyoty Supra, která měla k výstavnímu kousku hodně daleko. Povedlo se mu však dostat se k majiteli, od kterého zjistil, že vůz stál posledních 11 let bez hnutí na místě a nikdo se ho ani nedotkl. Majitele se proto rovnou zeptal na cenu a nakonec se stala Supra jeho.
Pod kapotou sice není tolik obdivovaný přeplňovaný motor 2JZ-GTE, ovšem i atmosferická varianta s výkonem 225 koní dokáže nabídnout příjemné svezení. Motor je navíc spojen s manuální pětistupňovou převodovkou w58, takže o zábavu bude jistě postaráno.
Na fotografiích "po nalezení" vypadá vůz skutečně zbědovaně, nicméně po umytí se ukázalo, že na tom není vůbec špatně. Lak je sice vybledlý a bude potřebovat rozleštit, nicméně vůz je absolutně bez koroze či jiného mechanického poškození. Od roku 1993, kdy byla vyrobena, navíc Supra ujela jen 115 000 kilometrů.
Nový majitel zatím s automobilem pouze najel na rampu odtahového vozu, podle jeho slov prý motor chytil na první otočení klíčkem. Ještě před prvními výlety se však nový majitel chystá dopřát vozu kompletní servis v podobě výměně kapaliny, rozvodů, svíček, atd. V plánu je také renovace laku a možná menší úpravy.
Rozsah úprav ale bude opravdu jen minimální. Majitel vozu totiž krátce po koupi zjistil, že automobilka vyrobila pouze 120 automobilů v kombinaci této barvy, motoru a převodovky. Jedinou úpravou se tak prozatím stala 17-palcová kola z přeplňovaného modelu, která nahradila 16-palcová kola standardně dodávaná k atmosferickým motorům.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?