Řidiči náklaďáků a doručovacích dodávek nemají zrovna lehkou práci, ovšem jedním z mála benefitů může být skutečnost, že se podívají na místa, kam by se jinak nedostali. A právě poznávání nových míst s sebou může přinášet i radosti, jako je například pořízení raritní Toyoty Supra v netknutém stavu, která posledních 11 let stála na místě. A navíc se jedná o pořádný unikát
Na diskuzním fóru Drift Works se zkraje února tohoto roku objevilo téma, které nemůže nechat chladným žádného milovníka japonských automobilů. Uživatel s přezdívkou "ste dub" se zde totiž pochlubil koupí, kterou mu tiše závidíme.
"Ste dub, který žije v Irsku," se totiž živí jako řidič náklaďáku a během jedné z rozvážek si všiml zaprášené a zanedbané Toyoty Supra, která měla k výstavnímu kousku hodně daleko. Povedlo se mu však dostat se k majiteli, od kterého zjistil, že vůz stál posledních 11 let bez hnutí na místě a nikdo se ho ani nedotkl. Majitele se proto rovnou zeptal na cenu a nakonec se stala Supra jeho.
Pod kapotou sice není tolik obdivovaný přeplňovaný motor 2JZ-GTE, ovšem i atmosferická varianta s výkonem 225 koní dokáže nabídnout příjemné svezení. Motor je navíc spojen s manuální pětistupňovou převodovkou w58, takže o zábavu bude jistě postaráno.
Na fotografiích "po nalezení" vypadá vůz skutečně zbědovaně, nicméně po umytí se ukázalo, že na tom není vůbec špatně. Lak je sice vybledlý a bude potřebovat rozleštit, nicméně vůz je absolutně bez koroze či jiného mechanického poškození. Od roku 1993, kdy byla vyrobena, navíc Supra ujela jen 115 000 kilometrů.
Nový majitel zatím s automobilem pouze najel na rampu odtahového vozu, podle jeho slov prý motor chytil na první otočení klíčkem. Ještě před prvními výlety se však nový majitel chystá dopřát vozu kompletní servis v podobě výměně kapaliny, rozvodů, svíček, atd. V plánu je také renovace laku a možná menší úpravy.
Rozsah úprav ale bude opravdu jen minimální. Majitel vozu totiž krátce po koupi zjistil, že automobilka vyrobila pouze 120 automobilů v kombinaci této barvy, motoru a převodovky. Jedinou úpravou se tak prozatím stala 17-palcová kola z přeplňovaného modelu, která nahradila 16-palcová kola standardně dodávaná k atmosferickým motorům.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.