Řidiči náklaďáků a doručovacích dodávek nemají zrovna lehkou práci, ovšem jedním z mála benefitů může být skutečnost, že se podívají na místa, kam by se jinak nedostali. A právě poznávání nových míst s sebou může přinášet i radosti, jako je například pořízení raritní Toyoty Supra v netknutém stavu, která posledních 11 let stála na místě. A navíc se jedná o pořádný unikát
Na diskuzním fóru Drift Works se zkraje února tohoto roku objevilo téma, které nemůže nechat chladným žádného milovníka japonských automobilů. Uživatel s přezdívkou "ste dub" se zde totiž pochlubil koupí, kterou mu tiše závidíme.
"Ste dub, který žije v Irsku," se totiž živí jako řidič náklaďáku a během jedné z rozvážek si všiml zaprášené a zanedbané Toyoty Supra, která měla k výstavnímu kousku hodně daleko. Povedlo se mu však dostat se k majiteli, od kterého zjistil, že vůz stál posledních 11 let bez hnutí na místě a nikdo se ho ani nedotkl. Majitele se proto rovnou zeptal na cenu a nakonec se stala Supra jeho.
Pod kapotou sice není tolik obdivovaný přeplňovaný motor 2JZ-GTE, ovšem i atmosferická varianta s výkonem 225 koní dokáže nabídnout příjemné svezení. Motor je navíc spojen s manuální pětistupňovou převodovkou w58, takže o zábavu bude jistě postaráno.
Na fotografiích "po nalezení" vypadá vůz skutečně zbědovaně, nicméně po umytí se ukázalo, že na tom není vůbec špatně. Lak je sice vybledlý a bude potřebovat rozleštit, nicméně vůz je absolutně bez koroze či jiného mechanického poškození. Od roku 1993, kdy byla vyrobena, navíc Supra ujela jen 115 000 kilometrů.
Nový majitel zatím s automobilem pouze najel na rampu odtahového vozu, podle jeho slov prý motor chytil na první otočení klíčkem. Ještě před prvními výlety se však nový majitel chystá dopřát vozu kompletní servis v podobě výměně kapaliny, rozvodů, svíček, atd. V plánu je také renovace laku a možná menší úpravy.
Rozsah úprav ale bude opravdu jen minimální. Majitel vozu totiž krátce po koupi zjistil, že automobilka vyrobila pouze 120 automobilů v kombinaci této barvy, motoru a převodovky. Jedinou úpravou se tak prozatím stala 17-palcová kola z přeplňovaného modelu, která nahradila 16-palcová kola standardně dodávaná k atmosferickým motorům.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.