Koncept Toyoty Supra GR Racing byl pro mnoho fanoušků sportovních vozů vrcholem ženevského autosalonu. I přes oficiální odhalení designu však stále nevíme, jaká technika se bude pod kapotou nové sériové Supra vyrábět. Podle posledních informací se ale zdá, že s manuální převodovkou se můžeme rozloučit
Dostane Supra manuál, nebo ne? Tak tuhle otázku si v posledních měsících kladly statisíce motoristických nadšenců po celém světě. Během odhalení samotného koncept GR Racing jsme odpověď sice nedostali, ovšem v pozadí ženevského autosalonu padnout měla - a moc radosti nám neudělala.
Se smutnou novinkou přišel motoristický magazín Autoblog, který se dostal do kontaktu s vysoce postaveným konstruktérem automobilky jménem Tetsuya Tada. Podle jeho slov Supra manuál nedostane proto, že po něm nebyl mezi fanoušky Supry dostatečně velký zájem. Většina fanoušků Supry by s konstruktérem legendární Toyoty GT 86 jistě nesouhlasila, ovšem pokud se na věc podíváme optikou "fanoušků", kteří si mohou Supru skutečně dovolit, pak se není moc čemu divit. Bohužel.
Ať už se nám to ale líbí nebo, zámožní lidé, kteří si mohou dovolit utrácet obrovské sumy za sportovní vozy, v posledních letech preferují automatické převodovky. I to je důvod, proč francouzská automobilka Alpine u svého nového modelu manuál zcela vypustila. Když totiž nastal moment rozhodnout se pouze pro jednu převodovku, dostali se technici k závěru, že nabídka pouze manuálů by mohla poškodit prodeje.
Abychom však nebyli posli špatných zpráv, můžeme přihodit i jednu pozitivní: Supra dostane šestiválec! Podle by se mělo jednat o přeplňovaný řadový šestiválec, bez kterého by prostě Supra nebyla Suprou. Potěší také slíbené vyvážení v poměru 50:50, které by mělo zajistit nadprůměrnou ovladatelnost i na hraně.
A kdy že se prémiové Supry dočkáme? Na odhady je ještě příliš brzy, ovšem podle Top Gearu bude nejprve potřeba počkat, než Toyota přenastaví bavorácký šestiválec k vlastním potřebám v Supře. Nejčastěji se pak mluví o premiéře sériové verze v lednu příštího roku v Detroitu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.