Koncept Toyoty Supra GR Racing byl pro mnoho fanoušků sportovních vozů vrcholem ženevského autosalonu. I přes oficiální odhalení designu však stále nevíme, jaká technika se bude pod kapotou nové sériové Supra vyrábět. Podle posledních informací se ale zdá, že s manuální převodovkou se můžeme rozloučit
Dostane Supra manuál, nebo ne? Tak tuhle otázku si v posledních měsících kladly statisíce motoristických nadšenců po celém světě. Během odhalení samotného koncept GR Racing jsme odpověď sice nedostali, ovšem v pozadí ženevského autosalonu padnout měla - a moc radosti nám neudělala.
Se smutnou novinkou přišel motoristický magazín Autoblog, který se dostal do kontaktu s vysoce postaveným konstruktérem automobilky jménem Tetsuya Tada. Podle jeho slov Supra manuál nedostane proto, že po něm nebyl mezi fanoušky Supry dostatečně velký zájem. Většina fanoušků Supry by s konstruktérem legendární Toyoty GT 86 jistě nesouhlasila, ovšem pokud se na věc podíváme optikou "fanoušků", kteří si mohou Supru skutečně dovolit, pak se není moc čemu divit. Bohužel.
Ať už se nám to ale líbí nebo, zámožní lidé, kteří si mohou dovolit utrácet obrovské sumy za sportovní vozy, v posledních letech preferují automatické převodovky. I to je důvod, proč francouzská automobilka Alpine u svého nového modelu manuál zcela vypustila. Když totiž nastal moment rozhodnout se pouze pro jednu převodovku, dostali se technici k závěru, že nabídka pouze manuálů by mohla poškodit prodeje.
Abychom však nebyli posli špatných zpráv, můžeme přihodit i jednu pozitivní: Supra dostane šestiválec! Podle by se mělo jednat o přeplňovaný řadový šestiválec, bez kterého by prostě Supra nebyla Suprou. Potěší také slíbené vyvážení v poměru 50:50, které by mělo zajistit nadprůměrnou ovladatelnost i na hraně.
A kdy že se prémiové Supry dočkáme? Na odhady je ještě příliš brzy, ovšem podle Top Gearu bude nejprve potřeba počkat, než Toyota přenastaví bavorácký šestiválec k vlastním potřebám v Supře. Nejčastěji se pak mluví o premiéře sériové verze v lednu příštího roku v Detroitu.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.