Koncept Toyoty Supra GR Racing byl pro mnoho fanoušků sportovních vozů vrcholem ženevského autosalonu. I přes oficiální odhalení designu však stále nevíme, jaká technika se bude pod kapotou nové sériové Supra vyrábět. Podle posledních informací se ale zdá, že s manuální převodovkou se můžeme rozloučit
Dostane Supra manuál, nebo ne? Tak tuhle otázku si v posledních měsících kladly statisíce motoristických nadšenců po celém světě. Během odhalení samotného koncept GR Racing jsme odpověď sice nedostali, ovšem v pozadí ženevského autosalonu padnout měla - a moc radosti nám neudělala.
Se smutnou novinkou přišel motoristický magazín Autoblog, který se dostal do kontaktu s vysoce postaveným konstruktérem automobilky jménem Tetsuya Tada. Podle jeho slov Supra manuál nedostane proto, že po něm nebyl mezi fanoušky Supry dostatečně velký zájem. Většina fanoušků Supry by s konstruktérem legendární Toyoty GT 86 jistě nesouhlasila, ovšem pokud se na věc podíváme optikou "fanoušků", kteří si mohou Supru skutečně dovolit, pak se není moc čemu divit. Bohužel.
Ať už se nám to ale líbí nebo, zámožní lidé, kteří si mohou dovolit utrácet obrovské sumy za sportovní vozy, v posledních letech preferují automatické převodovky. I to je důvod, proč francouzská automobilka Alpine u svého nového modelu manuál zcela vypustila. Když totiž nastal moment rozhodnout se pouze pro jednu převodovku, dostali se technici k závěru, že nabídka pouze manuálů by mohla poškodit prodeje.
Abychom však nebyli posli špatných zpráv, můžeme přihodit i jednu pozitivní: Supra dostane šestiválec! Podle by se mělo jednat o přeplňovaný řadový šestiválec, bez kterého by prostě Supra nebyla Suprou. Potěší také slíbené vyvážení v poměru 50:50, které by mělo zajistit nadprůměrnou ovladatelnost i na hraně.
A kdy že se prémiové Supry dočkáme? Na odhady je ještě příliš brzy, ovšem podle Top Gearu bude nejprve potřeba počkat, než Toyota přenastaví bavorácký šestiválec k vlastním potřebám v Supře. Nejčastěji se pak mluví o premiéře sériové verze v lednu příštího roku v Detroitu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?