Koncept Toyoty Supra GR Racing byl pro mnoho fanoušků sportovních vozů vrcholem ženevského autosalonu. I přes oficiální odhalení designu však stále nevíme, jaká technika se bude pod kapotou nové sériové Supra vyrábět. Podle posledních informací se ale zdá, že s manuální převodovkou se můžeme rozloučit
Dostane Supra manuál, nebo ne? Tak tuhle otázku si v posledních měsících kladly statisíce motoristických nadšenců po celém světě. Během odhalení samotného koncept GR Racing jsme odpověď sice nedostali, ovšem v pozadí ženevského autosalonu padnout měla - a moc radosti nám neudělala.
Se smutnou novinkou přišel motoristický magazín Autoblog, který se dostal do kontaktu s vysoce postaveným konstruktérem automobilky jménem Tetsuya Tada. Podle jeho slov Supra manuál nedostane proto, že po něm nebyl mezi fanoušky Supry dostatečně velký zájem. Většina fanoušků Supry by s konstruktérem legendární Toyoty GT 86 jistě nesouhlasila, ovšem pokud se na věc podíváme optikou "fanoušků", kteří si mohou Supru skutečně dovolit, pak se není moc čemu divit. Bohužel.
Ať už se nám to ale líbí nebo, zámožní lidé, kteří si mohou dovolit utrácet obrovské sumy za sportovní vozy, v posledních letech preferují automatické převodovky. I to je důvod, proč francouzská automobilka Alpine u svého nového modelu manuál zcela vypustila. Když totiž nastal moment rozhodnout se pouze pro jednu převodovku, dostali se technici k závěru, že nabídka pouze manuálů by mohla poškodit prodeje.
Abychom však nebyli posli špatných zpráv, můžeme přihodit i jednu pozitivní: Supra dostane šestiválec! Podle by se mělo jednat o přeplňovaný řadový šestiválec, bez kterého by prostě Supra nebyla Suprou. Potěší také slíbené vyvážení v poměru 50:50, které by mělo zajistit nadprůměrnou ovladatelnost i na hraně.
A kdy že se prémiové Supry dočkáme? Na odhady je ještě příliš brzy, ovšem podle Top Gearu bude nejprve potřeba počkat, než Toyota přenastaví bavorácký šestiválec k vlastním potřebám v Supře. Nejčastěji se pak mluví o premiéře sériové verze v lednu příštího roku v Detroitu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).