Proč nová Supra nedostane manuál? Důvodem jsou zákazníci

Nový koncept Toyota GR Supra Racing
Nový koncept Toyota GR Supra Racing, foto: Toyota
Antonín Marek , AutoRoad.cz 8. března 2018 14:57
Sdílej:

Koncept Toyoty Supra GR Racing byl pro mnoho fanoušků sportovních vozů vrcholem ženevského autosalonu. I přes oficiální odhalení designu však stále nevíme, jaká technika se bude pod kapotou nové sériové Supra vyrábět. Podle posledních informací se ale zdá, že s manuální převodovkou se můžeme rozloučit

Dostane Supra manuál, nebo ne? Tak tuhle otázku si v posledních měsících kladly statisíce motoristických nadšenců po celém světě. Během odhalení samotného koncept GR Racing jsme odpověď sice nedostali, ovšem v pozadí ženevského autosalonu padnout měla - a moc  radosti nám neudělala.

Se smutnou novinkou přišel motoristický magazín Autoblog, který se dostal do kontaktu s vysoce postaveným konstruktérem automobilky jménem Tetsuya Tada. Podle jeho slov Supra manuál nedostane proto, že po něm nebyl mezi fanoušky Supry dostatečně velký zájem. Většina fanoušků Supry by s konstruktérem legendární Toyoty GT 86 jistě nesouhlasila, ovšem pokud se na věc podíváme optikou "fanoušků", kteří si mohou Supru skutečně dovolit, pak se není moc čemu divit. Bohužel.

Ať už se nám to ale líbí nebo, zámožní lidé, kteří si mohou dovolit utrácet obrovské sumy za sportovní vozy, v posledních letech preferují automatické převodovky. I to je důvod, proč francouzská automobilka Alpine u svého nového modelu manuál zcela vypustila. Když totiž nastal moment rozhodnout se pouze pro jednu převodovku, dostali se technici k závěru, že nabídka pouze manuálů by mohla poškodit prodeje.

Abychom však nebyli posli špatných zpráv, můžeme přihodit i jednu pozitivní: Supra dostane šestiválec! Podle by se mělo jednat o přeplňovaný řadový šestiválec, bez kterého by prostě Supra nebyla Suprou. Potěší také slíbené vyvážení v poměru 50:50, které by mělo zajistit nadprůměrnou ovladatelnost i na hraně.

A kdy že se prémiové Supry dočkáme? Na odhady je ještě příliš brzy, ovšem podle Top  Gearu bude nejprve potřeba počkat, než Toyota přenastaví bavorácký šestiválec k vlastním potřebám v Supře. Nejčastěji se pak mluví o premiéře sériové verze v lednu příštího roku v Detroitu.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.