Automobilka Nissan přetvořila svůj vrcholný pick-up Titan v naprosto dokonalý grilovací nástroj. Díky speciální nástavbě a přívěsu si teď můžete připravit svoje oblíbené steaky nebo cokoliv jiného prakticky kdekoliv vás napadne. Kromě schopnosti grilovat je totiž Titan j přeborníkem v terénu.
Speciální projekt byl postaven na základech klasického Nissanu XD King Cab, tedy varianty s krátkou kabinou s jednou řadou klasických a jednou řadou nouzových sedadel. Jeho konverze začala kompletní přestavbou korby, kdy standardní ložnou plochu nahradila jakási "kuchyňská linka" vyrobená z hliníku, která nabídne dostatek prostoru hned pro tři kuchtíky.
Každý z nich má přitom k dispozici kompaktní skládací plotýnku Partner Steel se dvěma hořáky a brazilské dřevěné krájecí prkénko Churrasco. Součástí nástavby je také snadno dostupný dřez s nádrží na vodu, který může být v případě potřeby nahrazen chladícím boxem Yeti Cooler. Speciální mrazák ARB pak najdeme v kabině vozu, zabudovaný na pojízdné platformě místo nouzových sedaček.
To nejzajímavější na celém voze se však nachází v přívěsu. Ta má tvar standardní korby Nissanu Titan, ovšem pod touto maskou se nachází zakázkově vyrobený přívěs značky B&S Custom. Tohle opatření má zabránit poškození mechanických komponent žárem, který během grilování vzniká (stovky stupňů Celsia).
Zakázkově vyrobený přívěs ukrývá v přední části dva úložné boxy, kde můžete převážet například uhlí nebo dřevo na grilování. V zadní části se pak na vysunovací platformě ukrývají dva snadno přístupné grily. Pokud ale gril ani přívěs nepoužíváte, můžete ho snadno zakrýt pomocí speciálního krytu.
Nevšední vzhled Nissanu pak podtrhuje ještě speciální černá folie se světlým kouřem a nápisy "Smokin Titan" - což je oficiální název projektu. V podbězích se pak objevují 20 palcová hliníková kola Icon Alloy Alpha, která jsou obuta v terénních pneumatikách Nitto Terra Grappler.
Kdo sleduje nabídku Nissanu, ten nejspíš ví, že se Titan v ČR neprodává. V tomto případě nás to ale mrzí několikanásobně víc, neboť Smokin Titan bude během léta objíždět různé akce v USA a všude bude předvádět své grilovací umění. A u toho bychom docela rádi byli.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?