Automobilka Nissan přetvořila svůj vrcholný pick-up Titan v naprosto dokonalý grilovací nástroj. Díky speciální nástavbě a přívěsu si teď můžete připravit svoje oblíbené steaky nebo cokoliv jiného prakticky kdekoliv vás napadne. Kromě schopnosti grilovat je totiž Titan j přeborníkem v terénu.
Speciální projekt byl postaven na základech klasického Nissanu XD King Cab, tedy varianty s krátkou kabinou s jednou řadou klasických a jednou řadou nouzových sedadel. Jeho konverze začala kompletní přestavbou korby, kdy standardní ložnou plochu nahradila jakási "kuchyňská linka" vyrobená z hliníku, která nabídne dostatek prostoru hned pro tři kuchtíky.
Každý z nich má přitom k dispozici kompaktní skládací plotýnku Partner Steel se dvěma hořáky a brazilské dřevěné krájecí prkénko Churrasco. Součástí nástavby je také snadno dostupný dřez s nádrží na vodu, který může být v případě potřeby nahrazen chladícím boxem Yeti Cooler. Speciální mrazák ARB pak najdeme v kabině vozu, zabudovaný na pojízdné platformě místo nouzových sedaček.
To nejzajímavější na celém voze se však nachází v přívěsu. Ta má tvar standardní korby Nissanu Titan, ovšem pod touto maskou se nachází zakázkově vyrobený přívěs značky B&S Custom. Tohle opatření má zabránit poškození mechanických komponent žárem, který během grilování vzniká (stovky stupňů Celsia).
Zakázkově vyrobený přívěs ukrývá v přední části dva úložné boxy, kde můžete převážet například uhlí nebo dřevo na grilování. V zadní části se pak na vysunovací platformě ukrývají dva snadno přístupné grily. Pokud ale gril ani přívěs nepoužíváte, můžete ho snadno zakrýt pomocí speciálního krytu.
Nevšední vzhled Nissanu pak podtrhuje ještě speciální černá folie se světlým kouřem a nápisy "Smokin Titan" - což je oficiální název projektu. V podbězích se pak objevují 20 palcová hliníková kola Icon Alloy Alpha, která jsou obuta v terénních pneumatikách Nitto Terra Grappler.
Kdo sleduje nabídku Nissanu, ten nejspíš ví, že se Titan v ČR neprodává. V tomto případě nás to ale mrzí několikanásobně víc, neboť Smokin Titan bude během léta objíždět různé akce v USA a všude bude předvádět své grilovací umění. A u toho bychom docela rádi byli.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.